FITXA DINÀMICA
Dinamitzadors: Sara Calmaestra, Ivet Guisado, Paula Castro i Laura
Pérez.
Número de participants: 40-50 persones.
Edat: Totes
les edats.
Durada: 4 hores.
Recursos
- Equip de so.
- 45 cadires.
- 20 taules.
- Paper de mural.
- Pintures (sprays,
pintura plàstica, retoladors, colors...).
- Pen amb música de diferents països.
- Menjar de cada país (Cadascú porta el plat típic del
seu país).
Objectiu
- Promoure
la interculturalitat.
Metodologia
Fase
d’escalfament
Per
començar cadascun dels participants farà una petita presentació sobre la seva
cultura (costums, tradicions, religió, etc.) i el menjar típic del seu país.
Fase
d’aprenentatge
Prèviament
al dia de la dinàmica se’ls comunicarà que han de portar un plat del menjar
típic del seu país.
Una
vegada tots els participants hagin fet la seva presentació passarem a iniciar l’activitat. Es col·locaran les taules
formant una U i es col·locaran els
plats
que hagin portat. Seguidament tots començaran a provar els diferents plats i
així poder experimentar els diferents sabors i textures dels menjars d’altres
països.
Mentre
van provant el menjar, de fons sonaran diverses cançons relacionades amb els
diferents països. D’aquesta manera crearem un ambient més acollidor.
Fase
de consolidació
Per
acabar i com a fase de consolidació se’ls demanarà que en el paper de mural,
representin el que es per ells la interculturalitat amb frases, dibuixos,
lemes, etc.
Finalment
en acabar el mural, es demanarà que es col·loquin en rotllana i un per un
explicarà la seva experiència i donarà la seva opinió de les activitats realitzades.
(Quin menjar els ha agradat més, quin menys, que han dibuixat o han escrit al
mural i el seu significat, etc.)
be, pero se sembla molt a l'activitat que vam comentar a classe sobre SOPES DEL MON que organitza l'ajuntament de Terrassa
ReplyDelete