Títol:
L’Enquesta de valors culturals Edat: mes de 18 anys,
Objectius:
-
Aprendre continguts certament abstractes sobre diversitat cultural,
cultura, valors i identitat cultural mitjançant preguntes concretes
que facilitin aquest aprenentatge, així com l’autoconeixement;
-
Proporcionar una eina que mostri la identitat cultural del grup
classe i la cohesió de grup, i que serveixi alhora com a recurs
metodològic inductiu (de la praxis a la teoria).
Desenvolupament:
Es comenten els models culturals; es llegeix la resta de la fitxa
subratllant tots els valors que hi apareixen. Per què no apareixen
els valors de la dimensió 2 sobre la singularitat i llibertat de
decisió?. Posteriorment, contestar aquesta enquesta de forma
individual i en petits grups. Posteriorment, s’extreuen resultats i
conclusions de tot el grup classe i, finalment s’expliquen els
continguts teòrics dels nucli formatiu.
Model
Cultural Occidental
|
Model
Cultural Oriental
|
Model
Cultural Àrab-musulmà
|
Diversitat
d’ideologies,
Sistema
polític democràtic i representatiu,
Capitalisme
econòmic, Redistribució de la renta i serveis públics bàsics;
però fortes diferències de classe social.
Divisió
entre política, ciència i religió.
|
Pràcticament
no ha canviat en mil.lers d’anys,
La
Religió continua sent una part important de la identitat
cultural.
Capitalisme
i reformes democràtiques recents amb fortes diferències de
classe social.
|
El
més modern, amb segles d’antiguitat,
La
Religió forma part de la identitat cultural,
Modernitat
i tradició es troben enfrontades a nivell polític, econòmic i
social; també fortes diferències de classe social.
|
Valors
universals – són perennes i interculturals i estan
relacionats amb els valors morals
|
||
La
llibertat d’opinió, d’expressió, de fer recerca, d’escollir
parella, d’emprendre, de viatjar, de viure-hi on vulgui són
importants per mi, 1 2 3 4 5
Canviaria
una mica d’aquesta llibertat per més igualtat social, 1 2 3 4
5
La
llibertat ha de tenir en compte el respecte a tothom i al medi
ambient, 1 2 3 4 5
Només
estaria d’acord amb una societat totalment igualitària amb una
sola classe social, 1 2 3 4 5
Estaria
d’acord amb la promesa del capitalisme liberal original d’una
classe social alta i una classe social mitjana sense classes
baixes per feines que farien màquines, 1 2 3 4 5
L’administració
de la Justícia ha de ser igual per tothom sense preferències, 1
2 3 4 5
Com
valores aquests aspectes? Família 1 2 3 4 5 Amistat 1 2 3 4 5
Responsabilitat 1 2 3 4 5 Honradesa, 1 2 3 4 5
|
||
Valors segons les
dimensions de les persones – Dimensió 1 - Animal e
intel.ligència emocional
|
||
La fam al món s’hauria
d’erradicar, 1 2 3 4 5 cal erradicar-la però necessitem
controlar la natalitat per tal de no incrementar la demografia
d’un país 1 2 3 4 5
i quin criteri seguim per
controlar la natalitat?
......................................................................
El meu estat emocional
influeix en el sistema immunològic del meu cos i per tant en la
meva salut o malaltia 1 2 3 4 5
M’apassiona el coneixement
i transmetre aquest valors al meus fills/es 1 2 3 4 5
|
||
m’agrada
la dieta mediterrània 1 2 3 4 5
Paella,
Cocido, Pasta, pizza,
........................................................................................
|
M’agrada
la cuina oriental 1 2 3 4 5
Plats
agridolços, arros tres delicies, molt picant...
..............................................................................................
|
M’agrada
el menjar àrab-musulmà 1 2 3 4 5
cuscus,
falafell, pitas, yougurt com a salsa,
..........................................................................................
|
Valors segons les
dimensions de les persones – Dimensió 3 d’ Apertura o
naturalesa relacional
|
||
Tothom
hauria de tenir accès a una vivenda digna, 1 2 3 4 5, la
propietat no és tan important, hauria d’haver mes possiblitats
de lloguer com a la resta d’Europa 1 2 3 4 5
Caldria
millorar els transport públic en comptes de les carreteres i el
transport privat 1 2 3 4 5
Els
medicaments haurien de ser gratuïts, 1 2 3 4 5, però hauria
d’haver una medicina preventiva més eficient, 1 2 3 4 5
Per
a gustos, colors, és a dir, el concepte de bellesa és molt
relatiu, 1 2 3 4 5
|
||
No
crec en Deu 1 2 3 4 5
No
crec en la beatitud dels sants i santes 1 2 3 4 5
Crec
en la meditació com a tècnica de relaxació 1 2 3 4 5
No
crec en el mes enllà desprès de la mort 1 2 3 4 5
|
Crec
en una entitat superior de la que formem part 1 2 3 4 5
Crec
en molts deus i deeses 1 2 3 4 5
Crec
en la meditació com a mitjà per experimentar un estat emocional
d’equilibri o de comunio amb l’entitat superior
1
2 3 4 5
Crec
en la re-encarnació de les ànimes 1 2 3 4 5
|
Crec
en Deu 1 2 3 4 5
Crec
en la beatitud dels sants i santes 1 2 3 4 5
Crec
en la oració com a mitjà per experimentar un estat emocional
d’equilibri o de comunio amb l’entitat superior
1
2 3 4 5
Crec
en la vida més enllà de la mort 1 2 3 4 5
|
Conclusions:
1.
Fes una jerarquia personal dels teus valors per ordre de major a
menor importància.
2.
Quina és la jerarguia de valors del grup classe?
3.
T’ha servit l’activitat per entendre millor el concepte de valor,
diversitat i identitat cultural? Ens coneixem millor a partir de la
dinàmica?
4.
Com milloraries la fitxa? Fes una enquesta semblant a aquesta seguin
el criteri que prefereixis.
Webgrafia:
No comments:
Post a Comment