Thursday, November 3, 2016

MR 1617 INSO MP8 UN1 NF2 Enquesta de valors culturals



Títol: L’Enquesta de valors culturals Edat: mes de 18 anys, Objectius:
- Aprendre continguts certament abstractes sobre diversitat cultural, cultura, valors i identitat cultural mitjançant preguntes concretes que facilitin aquest aprenentatge, així com l’autoconeixement;
- Proporcionar una eina que mostri la identitat cultural del grup classe i la cohesió de grup, i que serveixi alhora com a recurs metodològic inductiu (de la praxis a la teoria).

Desenvolupament: Es comenten els models culturals; es llegeix la resta de la fitxa subratllant tots els valors que hi apareixen. Per què no apareixen els valors de la dimensió 2 sobre la singularitat i llibertat de decisió?. Posteriorment, contestar aquesta enquesta de forma individual i en petits grups. Posteriorment, s’extreuen resultats i conclusions de tot el grup classe i, finalment s’expliquen els continguts teòrics dels nucli formatiu.

Model Cultural Occidental
Model Cultural Oriental
Model Cultural Àrab-musulmà
Diversitat d’ideologies,
Sistema polític democràtic i representatiu,
Capitalisme econòmic, Redistribució de la renta i serveis públics bàsics; però fortes diferències de classe social.
Divisió entre política, ciència i religió.
Pràcticament no ha canviat en mil.lers d’anys,
La Religió continua sent una part important de la identitat cultural.
Capitalisme i reformes democràtiques recents amb fortes diferències de classe social.
El més modern, amb segles d’antiguitat,
La Religió forma part de la identitat cultural,
Modernitat i tradició es troben enfrontades a nivell polític, econòmic i social; també fortes diferències de classe social.
Valors universals – són perennes i interculturals i estan relacionats amb els valors morals
La llibertat d’opinió, d’expressió, de fer recerca, d’escollir parella, d’emprendre, de viatjar, de viure-hi on vulgui són importants per mi, 1 2 3 4 5
Canviaria una mica d’aquesta llibertat per més igualtat social, 1 2 3 4 5
La llibertat ha de tenir en compte el respecte a tothom i al medi ambient, 1 2 3 4 5
Només estaria d’acord amb una societat totalment igualitària amb una sola classe social, 1 2 3 4 5
Estaria d’acord amb la promesa del capitalisme liberal original d’una classe social alta i una classe social mitjana sense classes baixes per feines que farien màquines, 1 2 3 4 5
L’administració de la Justícia ha de ser igual per tothom sense preferències, 1 2 3 4 5
Com valores aquests aspectes? Família 1 2 3 4 5 Amistat 1 2 3 4 5 Responsabilitat 1 2 3 4 5 Honradesa, 1 2 3 4 5
Valors segons les dimensions de les personesDimensió 1 - Animal e intel.ligència emocional
La fam al món s’hauria d’erradicar, 1 2 3 4 5 cal erradicar-la però necessitem controlar la natalitat per tal de no incrementar la demografia d’un país 1 2 3 4 5
i quin criteri seguim per controlar la natalitat? ......................................................................
El meu estat emocional influeix en el sistema immunològic del meu cos i per tant en la meva salut o malaltia 1 2 3 4 5
M’apassiona el coneixement i transmetre aquest valors al meus fills/es 1 2 3 4 5
m’agrada la dieta mediterrània 1 2 3 4 5
Paella, Cocido, Pasta, pizza,
........................................................................................
M’agrada la cuina oriental 1 2 3 4 5
Plats agridolços, arros tres delicies, molt picant...
..............................................................................................
M’agrada el menjar àrab-musulmà 1 2 3 4 5
cuscus, falafell, pitas, yougurt com a salsa,
..........................................................................................

Valors segons les dimensions de les persones – Dimensió 3 d’ Apertura o naturalesa relacional
Tothom hauria de tenir accès a una vivenda digna, 1 2 3 4 5, la propietat no és tan important, hauria d’haver mes possiblitats de lloguer com a la resta d’Europa 1 2 3 4 5
Caldria millorar els transport públic en comptes de les carreteres i el transport privat 1 2 3 4 5
Els medicaments haurien de ser gratuïts, 1 2 3 4 5, però hauria d’haver una medicina preventiva més eficient, 1 2 3 4 5

Per a gustos, colors, és a dir, el concepte de bellesa és molt relatiu, 1 2 3 4 5

No crec en Deu 1 2 3 4 5
No crec en la beatitud dels sants i santes 1 2 3 4 5
Crec en la meditació com a tècnica de relaxació 1 2 3 4 5
No crec en el mes enllà desprès de la mort 1 2 3 4 5
Crec en una entitat superior de la que formem part 1 2 3 4 5
Crec en molts deus i deeses 1 2 3 4 5
Crec en la meditació com a mitjà per experimentar un estat emocional d’equilibri o de comunio amb l’entitat superior
1 2 3 4 5
Crec en la re-encarnació de les ànimes 1 2 3 4 5
Crec en Deu 1 2 3 4 5
Crec en la beatitud dels sants i santes 1 2 3 4 5
Crec en la oració com a mitjà per experimentar un estat emocional d’equilibri o de comunio amb l’entitat superior
1 2 3 4 5
Crec en la vida més enllà de la mort 1 2 3 4 5


Conclusions:

1. Fes una jerarquia personal dels teus valors per ordre de major a menor importància.
2. Quina és la jerarguia de valors del grup classe?
3. T’ha servit l’activitat per entendre millor el concepte de valor, diversitat i identitat cultural? Ens coneixem millor a partir de la dinàmica?
4. Com milloraries la fitxa? Fes una enquesta semblant a aquesta seguin el criteri que prefereixis.

















Webgrafia:




No comments:

Post a Comment