Sunday, November 27, 2016

MR 1617 INSO MP8 DINÀMICA INTERCULTURALITAT 2-B SARA ROJAS


Anàlisi: A Espanya trobem gran diversitat de cultures, on podem destacar les nacionalitats del Marroc, Romania, Equador, Regne Unit o Colòmbia, entre d’altres. Dins de Terrassa trobem que 25.456 persones són de procedència estrangera.
Hi ha diferents barris on hi trobem més diversitat cultural com pot ser Can Anglada, i d’altres on aquest número es troba més reduït, com pot ser el barri de Sant Pere. *informació extreta de l’informe de població del 2014 de l’Ajuntament de Terrassa*


Per aquest motiu, les activitats dissenyades s’implementaran al barri de Sant Pere, concretament a la plaça del Triomf, ja que al ser una zona on hi ha menys persones immigrades a comparació d’altres barris de Terrassa, el treball principal es basarà en la sensibilització cap als habitants del barri per reduir estigmes i potenciar informació i una ment més oberta cap a les altres cultures que no són tan visibilitzades.


FITXA

Nom de la dinàmica: Visca la diversitat cultural
Edat: Sense edat
Durada: 3 hores
Mida del grup: sense límit
Material: -Carpes petites, taules, cadires, joguines de cada lloc, fulls, pamflets, cordes, cel·lo, equip de música, menjars típics, bústia i bolis.
Objectius:        
-Sensibilitzar sobre les altres cultures
-Trencar estereotips i prejudicis
-Obtenir informació sobre totes les altres cultures

Desenvolupament/Metodologia:

1-      Fase de preparació/escalfament
Primerament, es farà un petit discurs sobre la importància de la diversitat cultural, del respecte entre cultures i de quin és el propòsit d’aquestes activitats i en què consisteixen. Petites explicacions sobre les diferents cultures predominants dins de Terrassa

2-      Fase de desenvolupament
Es situarà 5 zones, on en cada una hi haurà una petita carpa i la bandera del lloc que representen, que són les diferents cultures predominants dins de Terrassa - Romania, Marroc, Senegal, Equador, Xina -. En cadascuna hi sonarà música pròpia de cada lloc. Les persones aniran a cada carpa i allà, per als més petits, trobarem joguines procedents d’aquella cultura per a que hi puguin jugar i veure altres jocs típics, com podria ser per a Xina el “Diabolo” o al Marroc el “Tabuaxrat”.
Per als més grans, es trobarà un pamflet amb informació del país y la seva cultura el qual podran llegir i mentre podran formar part d’ella podent degustar algun plat típic d’allà com el Ceebu jen del Senegal, el Ciorbă a Romania o Bolón de verde a l’Equador.
Després, cada carpa estarà connectada per un fil situat a l’altura dels ulls on hi penjaran diferents papers amb prejudicis i estereotips d’aquestes cultures i desmentits per a que puguin veure la realitat i trencar amb aquests estigmes.

3-      Cloenda
Com a cloenda, cada participant de manera voluntària escriurà en un paper el qual posarà dins d’una bústia dient quin plat li agradat més, quina joguina li ha agradat més, què l’ha sorprès i s’hi a aconseguir trencar amb algun estereotip/prejudici.


Avaluació
1-      Inicial:
Constarà en una taula d’observació per veure si les persones han estat atentes durant el discurs realitzat.
2-      Procés:
Constarà en una taula d’observació amb diferents ítems sobre cada carpa.
3-      Final:
Constarà en els papers i el que han escrit en ells.









1 comment:

  1. Perfecte Sara, fer servir les joguines de cada cultural m'ha semblat una idea molt original.

    ReplyDelete