Anàlisi: A Espanya trobem gran diversitat de cultures, on podem destacar
les nacionalitats del Marroc, Romania, Equador, Regne Unit o Colòmbia, entre
d’altres. Dins de Terrassa trobem que 25.456 persones són de procedència
estrangera.
Hi ha diferents barris on hi trobem més diversitat cultural com pot ser Can
Anglada, i d’altres on aquest número es troba més reduït, com pot ser el barri
de Sant Pere. *informació extreta de l’informe de població del 2014 de l’Ajuntament
de Terrassa*
Per aquest motiu, les activitats dissenyades s’implementaran al barri de
Sant Pere, concretament a la plaça del Triomf, ja que al ser una zona on hi ha
menys persones immigrades a comparació d’altres barris de Terrassa, el treball
principal es basarà en la sensibilització cap als habitants del barri per
reduir estigmes i potenciar informació i una ment més oberta cap a les altres
cultures que no són tan visibilitzades.
FITXA
Nom de la dinàmica: Visca la diversitat cultural
Edat: Sense edat
Durada: 3 hores
Mida del grup: sense límit
Material: -Carpes petites, taules, cadires, joguines de cada lloc, fulls, pamflets,
cordes, cel·lo, equip de música, menjars típics, bústia i bolis.
Objectius:
-Sensibilitzar
sobre les altres cultures
-Trencar
estereotips i prejudicis
-Obtenir
informació sobre totes les altres cultures
Desenvolupament/Metodologia:
1-
Fase
de preparació/escalfament
Primerament, es farà un petit discurs sobre la
importància de la diversitat cultural, del respecte entre cultures i de quin és
el propòsit d’aquestes activitats i en què consisteixen. Petites explicacions
sobre les diferents cultures predominants dins de Terrassa
2-
Fase
de desenvolupament
Es situarà 5 zones, on en cada una hi haurà una
petita carpa i la bandera del lloc que representen, que són les diferents
cultures predominants dins de Terrassa - Romania, Marroc, Senegal, Equador,
Xina -. En cadascuna hi sonarà música pròpia de cada lloc. Les persones aniran
a cada carpa i allà, per als més petits, trobarem joguines procedents d’aquella
cultura per a que hi puguin jugar i veure altres jocs típics, com podria ser per
a Xina el “Diabolo” o al Marroc el “Tabuaxrat”.
Per als més grans, es
trobarà un pamflet amb informació del país y la seva cultura el qual podran
llegir i mentre podran formar part d’ella podent degustar algun plat típic d’allà
com el Ceebu jen del Senegal, el Ciorbă a Romania o Bolón de verde a l’Equador.
Després, cada carpa
estarà connectada per un fil situat a l’altura dels ulls on hi penjaran
diferents papers amb prejudicis i estereotips d’aquestes cultures i desmentits
per a que puguin veure la realitat i trencar amb aquests estigmes.
3-
Cloenda
Com a cloenda, cada participant de manera voluntària
escriurà en un paper el qual posarà dins d’una bústia dient quin plat li
agradat més, quina joguina li ha agradat més, què l’ha sorprès i s’hi a
aconseguir trencar amb algun estereotip/prejudici.
Avaluació
1-
Inicial:
Constarà en una taula d’observació per veure si
les persones han estat atentes durant el discurs realitzat.
2-
Procés:
Constarà en una taula d’observació amb diferents
ítems sobre cada carpa.
3-
Final:
Constarà en els papers i el que han escrit en
ells.
Perfecte Sara, fer servir les joguines de cada cultural m'ha semblat una idea molt original.
ReplyDelete