Monday, November 21, 2016

MR 16 - 17 INSO MP8 Dinàmica Interculturalitat (Setmana Cultural)

Setmana cultural

Alummnat: Laura Piqueras, Maria Medane,
Sara Hijalba, Lidia Gay i Juliette Pera



Nom de l’activitat: Setmana cultural
Edat: 12-18 anys
Durada: 5 dies
Objectius:
-Fomentar la diversitat cultural a l’institut
-Incrementar coneixements sobre les diferents cultures
Recursos:
Alumnes, TIS, professorat, menjar (diferent depenent del país), gomes de cabell (per les trenes), instruments musicals, hena...

Metodologia:

Dia de la setmana
Introducció
Aprenentatge
Consolidació
Dilluns (Marroc)
Vindrà una persona Marroquina i ens presentarà la cultura. I si hi ha algun alumne que es senti identificat amb aquesta cultura podrà explicar les seves experiències.
Activitats:
  • Menjador (Couscous)
  • Taller de Hena

Fer un ball conjunt al hall amb tots els i les alumnes.
Dimarts (Senegal)
Vindrà una persona Senegalesa i ens presentarà la cultura. I si hi ha algun alumne que es senti identificat amb aquesta cultura podrà explicar les seves experiències.
Activitats:
  • Trenes
  • Tocar instrument
  • Menjador (Yassa, pollastre o peix amb ceba i all, mostassa i llimona)
Fer un ball conjunt al hall amb tots els i les alumnes.
Dimecres (Romania)
Vindrà una persona Romanesa i ens presentarà la cultura. I si hi ha algun alumne que es senti identificat amb aquesta cultura podrà explicar les seves experiències.
Activitats:
  • Ballar la polca
  • Menjador (Ciorbă, sopa de pollastre, vedella, peix i verdura)
  • Creació del mocador típic
Fer un ball conjunt al hall amb tots els i les alumnes.
Dijous (Equador)
Vindrà una persona equatoriana i ens presentarà la cultura. I si hi ha algun alumne que es senti identificat amb aquesta cultura podrà explicar les seves experiencies.
Activitats:
  • Música
  • Menjador (peix i llegums)
  • Taller de pintura tradicional de cara.
Fer un ball conjunt al hall amb tots els i les alumnes.
Divendres (Xina)
Xerrada d’una persona procedent de la Xina que ens expliqui les costums tipiques del pais i els alumnes puguin fer preguntes obertes, sobre el dia a dia a la Xina.
Activitats:
  • Menjar (Rollets de primavera)
  • Música xinesa i tocar instruments de Xina
  • Idioma (pràctica de caligrafia xinesa)
  • Taller de kung fu



Fer un ball conjunt al hall amb tots els i les alumnes.

**ANNEX

Terrassa
Població del Terrassa
% respecte el total de la població estrangera al municipi
% respecte el total de la població del país a Catalunya

Font: Idescat. Padró municipal d'habitants.
12.279
48,24
5,73
1.258
4,94
6,33
1.164
4,57
1,24
1.116
4,38
3,53
935
3,67
1,82


1 comment: