Títol:
Parlar en públic
Edat:
16 anys
Objectius:
-
Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives;
-
Perdre la por de parlar en públic, augmentant
l’autoconfiança i
millorant
l’expressivitat;
-
Practicar i il·lustrar els conceptes de parallenguatge, cinèsica i
feedback;
-
Cohesionar el grup classe;
Desenvolupament:
Durant la primera part de la dinàmica cada alumne explicarà un conte, una
anècdota graciosa o un acudit durant uns dos o tres minut; ho farà verbalment i amb gestos a la resta de la classe, si el
presentador es posa nerviòs o quequeja o no pot continuar, els
alumnes de l’audiència s’han d’aixecar i fer-li una abrçada o aplaudir per donar-li confiança; desprès pararan i seuran. El presentador continuarà
fins acabar la seva història.
Durant
la segona part de la dinàmica, els alumnes han d’escollir un tema
d’interès personal o d’actualitat per exposar-lo en públic
duran una període de temps comprés entre 5 i 10 minuts, desprès la
classe li ha de fer algunes preguntes breus sobre el tema, també
valora els següents elements de la seva presentació.
Observador
____________
|
Presentador
________________________________________________________
|
total
|
|
Comunicació
Verbal
|
Riquesa
de Vocabulari 1
2 3 4 5 Vocabulari
tècnic 1
2 3 4 5
connectors
1 2 3 4 5 feedback
verbal
1 2 3 4 5
|
|
|
Comunicació
No-verbal
|
Parallenguatge
|
Volum
1 2 3 4 5
to
1 2 3 4 5
fluïdesa
(molts
silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions,
quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense
sentit) 1 2 3 4 5
claredat
1
2 3 4 5 velocitat/ritme
1
2 3 4 5 pauses
1 2 3 4 5
|
|
Cinèsica
|
El
cap (amunt, inclinat, avall) 1
2 3 4
5
Expressió
facial 1
2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure
1
2 3 4 5 mirada
1 2 3 4 5
mans
1
2 3 4 5 palmells
1 2 3 4 5 braços
1 2 3 4 5 cames
1 2 3 4 5
postura
1
2 3 4 5
acostament/retirada
1 2 3 4 5
expansió/contracció
1 2 3 4 5
|
|
|
Feedback
no verbal
|
Capacitat
de reacció o adaptació a l’audiència 1 2 3 4 5
|
|
|
TOTAL
|
|
Conclusions:
Com
et sents parlant en públic? És
important la predisposició de l’audiència pel presentador?
T’ha
ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats
comunicatives? I per entendre els components de la comunicació
no-verbal?
Nom del Presentador
|
COMUNICACIÓ
VERBAL
|
COMUNICACIÓ
NO VERBAL
|
TOTAL
|
||||||||
Presentació
personal
Riquesa
de vocabulari
conectors
1p
|
Parallenguatge
|
Cinésica
|
Feedback
1p
|
||||||||
Volum
1p
|
To
1p
|
Fluidesa
1p
|
Fclaredat
1p
|
Cap
1p
|
Exprre.
Facial 1p
|
Mirada
1p
|
Postura
1p
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment