Wednesday, November 2, 2016

MR 1617 EDIN MP08 UF1 NF2 Dinamica de desinhibició sobre parlar en públic.


Títol: Parlar en públic
Edat: 16 anys
Objectius:
- Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives;
- Perdre la por de parlar en públic, augmentant l’autoconfiança i millorant l’expressivitat;
- Practicar i il·lustrar els conceptes de parallenguatge, cinèsica i feedback;
- Cohesionar el grup classe;
Desenvolupament: Durant la primera part de la dinàmica cada alumne explicarà un conte, una anècdota graciosa o un acudit durant uns dos o tres minut; ho farà verbalment i amb gestos a la resta de la classe, si el presentador es posa nerviòs o quequeja o no pot continuar, els alumnes de l’audiència s’han d’aixecar i fer-li una abrçada o aplaudir per donar-li confiança; desprès pararan i seuran. El presentador continuarà fins acabar la seva història.

Durant la segona part de la dinàmica, els alumnes han d’escollir un tema d’interès personal o d’actualitat per exposar-lo en públic duran una període de temps comprés entre 5 i 10 minuts, desprès la classe li ha de fer algunes preguntes breus sobre el tema, també valora els següents elements de la seva presentació.

Observador
____________
Presentador
________________________________________________________
total
Comunicació Verbal
Riquesa de Vocabulari 1 2 3 4 5 Vocabulari tècnic 1 2 3 4 5

connectors 1 2 3 4 5 feedback verbal 1 2 3 4 5

Comunicació No-verbal
Parallenguatge
Volum 1 2 3 4 5
to 1 2 3 4 5

fluïdesa (molts silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions, quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense sentit) 1 2 3 4 5

claredat 1 2 3 4 5 velocitat/ritme 1 2 3 4 5 pauses 1 2 3 4 5

Cinèsica
El cap (amunt, inclinat, avall) 1 2 3 4 5
Expressió facial 1 2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure 1 2 3 4 5 mirada 1 2 3 4 5

mans 1 2 3 4 5 palmells 1 2 3 4 5 braços 1 2 3 4 5 cames 1 2 3 4 5
postura 1 2 3 4 5
acostament/retirada 1 2 3 4 5
expansió/contracció 1 2 3 4 5

Feedback no verbal
Capacitat de reacció o adaptació a l’audiència 1 2 3 4 5

TOTAL



Conclusions: Com et sents parlant en públic? És important la predisposició de l’audiència pel presentador?

T’ha ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats comunicatives? I per entendre els components de la comunicació no-verbal?


Nom del Presentador

COMUNICACIÓ VERBAL
COMUNICACIÓ NO VERBAL
TOTAL
Presentació personal
Riquesa de vocabulari
conectors






1p
Parallenguatge
Cinésica
Feedback








1p
Volum 1p
To 1p








Fluidesa 1p
Fclaredat 1p
Cap 1p




Exprre. Facial 1p
Mirada 1p
Postura 1p










































































































































































No comments:

Post a Comment