Ciutadà/na del món
El barri que
hem decidit realitzar la meva activitat és el de Can Anglada, un barri que
sempre ha estat una de les zones de Terrassa amb més dificultats i on hi ha una
gran quantitat de persones immigrants, sobretot procedents del Marroc i dels
països sud-americans (representen un 37% de la població dins d'aquest
barri-Anuari estadístic de Terrasa 2015)
FITXA DE L’ACTIVITAT
DESTINATARIS nens i nenes
de 7 a 10 anys
NÚMERO DE PARTICIPANTS 10 nens i nenes acompanyats d’un
adult.
DURADA DE L’ACTIVITAT 1 hora
LLOC DE L’ACTIVITAT biblioteca bd2 – sala polivalent
OBJECTIUS Conèixer les diferents cultures a
través dels contes
MATERIAL Mocador, llibres,
pegatines, rotuladors.
DINÀMICA DE LA SESSIÓ
ACREDITACIÓ, ACOLLIDA I PRESENTACIÓ
Primer de
tot es cridarà un per un als participants i aniran entrant a la sala per tal de
posar el seu nom amb una pegatina i així donar-li importància al infant i que
es senti valorat. Quan tots i totes es trobin dins de la sala es farà una
petita presentació de la activitat i se’ls preguntarà que saben de les
diferents cultures.
LA DESCOBERTA
Després de
donar la benvinguda començarem veient un video sobre el conte ‘’Otros niños del mundo’’ per tal de fer
una introducció al tema, veure la seva reacció i saber la seva opinió.
Seguidament
dividirem el grup en 4 -dues parelles i dos trios- i se’ls assignarà un país a cada
grup amb un conte d’aquest país. Hauran de llegir-ho, comprendre’l per desprès
llegir-ho a la resta de companys.
Al
finalitzar cada conte, es preguntarà si els ha agradat i que els sembla.
Com a cloenda
farem un joc jugat en Europa, Àfrica i Amèrica com es la ‘’Gallinita ciega’’
per tal de veure que tenim coses que ens diferencien però també moltes en comú.
LECTURA COMPARTIDA
La rateta presumida-
Espanya
Els quatre
dracs – Xina
El tigre i
la tortuga- Angola
Photopo –
Étnia gitana
AVALUACIÓ, COMIAT I PRÉSTEC
Com a fase
introductòria farem una pregunta –Què sabeu sobre les diferents cultures?- per
tal de veure que saben i fer una introducció.
En la fase
de desenvolupament preguntarem si han entès el llibre, resoldre’m dubtes i a
través de l’observació agafarem les conductes més destacades.
Per
finalitzar, farem una cloenda on tots i totes podran donar la seva opinió i se’ls
hi passarà un qüestionari als adults que hagin assistit.
Perfecte noies
ReplyDelete