Monday, November 21, 2016

MR 1617 INSO MP08 UF1 NF2: Fitxa dinàmica cultural (Laia Botey, Clara Carbonell, Àurea Carrizo)


Laia Botey, Clara Carbonell i Àurea Carrizo


Resultado de imagen de diversitat cultural
Resultado de imagen de carpa de circo dibujo











Fitxa de la dinàmica
Nom de la dinàmica:

Edat: Totes les edats
Durada: 90min. aproximadament

Mida del grup: Il·limitada

Objectius:
  • Potenciar la diversitat cultural
  • Conèixer i compartir les diferents cultures

Competències i capacitats:
  • Tenir respecte cap a les altres cultures
  • Mantenir una actitud positiva i oberta

Recursos:
  • Materials: carpes, equips de música, cartells i bolígrafs, gots, beguda, llibre de firmes, pilotes de diferents colors (verd, groc, vermell), 3 caixes de plàstic, un cistell gran
  • Humans: tots els participants, els organitzador/es de cada barraca i els TIS
  • Infraestructurals: una plaça de la ciutat 



DESENVOLUPAMENT – METODOLOGIA

1. Fase d'escalfament - introducció:

Per començar farem la difusió de la nostra activitat, haurem de decidir el dia, l'hora i la ubicació exacta. També haurem de disposar d'una barraca per cada cultura, en la qual hi haurà un petit grup organitzador, els quals formin part d'entitats culturals (treballadors de l'entitat).   

2. Fase aprenentatge - consolidació:

En aquesta segona fase els TIS donaran la benvinguda a tots els i les participants a aquesta activitat. La jornada consistirà en una festa multicultural, en la qual cada barraca representarà la seva cultura musical i ho acompanyarà amb begudes tradicionals del seu país. 


3. Fase d'aprofundiment i cloenda - avaluació:

Per acabar l'activitat els i les participants tindran l'oportunitat de valorar o donar la seva opinió sobre la jornada. A la sortida del recinte hi haurà un cistell amb pilotes de tres colors diferents (vermell, groc, verd), les quals hauran d'introduir en unes caixes (cada caixa serà d'un dels colors mencionats prèviament). El color verd significarà que els hi ha agradat molt, el color groc es referirà a que els hi ha agradat i el vermell, que no els hi ha agradat.
També disposaran d'un llibre on podran escriure, en l'idioma desitjat, propostes de millora per l'activitat, aspectes que els hagin agradat o qualsevol opinió que ens vulguin fer arribar.

1 comment: