2n B INSO
Mòdul 8: Mediació
Mingo Mendez
Taller d'endevinalla culinària multicultural.
Participants:
Totes les cultures que vulguin
Durada:
120 minuts
Lloc:
Centre cultural de l'ajuntament de Terrassa.
Recursos:
- Utensilis de cuina
- Verdura, fruita, carn, condiments
- Paper i bolígrafs
- Reproductor de musica
- CDS de musica multicultural
Objectius:
- Impulsar la interacció entre membres de diferents cultures
- Aconseguir major diversitat i cohesió cultural
- Donar a conèixer aspectes variants de cada cultura participant.
Metodologia:
Es començara per repartir propaganda en diversos districtes de terrassa on n'hi ha gi major agrupació de persones d'una mateixa cultura per tal d'impulsar la seva participació en el taller. També n'hi haurà un premi pel que aconsegueixi esbrinar majors aspectes de les altres cultures.
Després d'haver-los citat al centre cultural i tenir preparat tot el material necessari, les diverses persones de les moltes cultures que n'hi ha, s¡ajunten i una per una comença a fer una demostració de com preparar una recepta de cuina. Però amb una regla, no es pot parlar només fer gestos, i els altres han de endevinar el que els hi vol transmetre. I d'aquesta manera seguir fins a acabar de preparar la recepta, no obstant els altres membres de la mateixa cultura poden anar explicant aspectes oportuns de la seva cultura. Mentrestant, s'anirà posant música de les diverses cultures, per crear ambient relaxat i de diversitat cultural.
Finalment es repartira una fulla i bolígrafs, en la fulla consta quadrat amb etiqueta de cada cultura, en el qual cada persona de manera individual o en petits grups, van anant anotant tot allò del que es recorden d'una cultura. Una vegada hagin acabat se'ls demana que expliquin en públic, només als qui volen, allò del que es recorden de les altres cultures. El que més hagi recordat aspectes de les altres cultures guanya un premi.
Avaluació:
En aquest cas no tenim una avaluació inicial, no obstant si que es realitza una avaluació informal continua, amb una nota de camp en la qual es va anotant si n'hi h interacció entre les diferents cultures. I una avaluació final es la qual es fa un buidatge de les graelles repartides i s'anota de quan s'en van recordar de les altres cultures i determinat si es va assolir els objectiu proposats al principi del taller multicultural.
m'ha agradat la vostra proposta
ReplyDelete