Sunday, May 7, 2017

MR 1617 INSO MP8 Tots som iguals. Ivette Ramírez, Alba Aguilera, Noemi Villalón



  • Dinamitzadors: Ivette Ramírez, Alba Aguilera, Noemi Villalón
  • Durada: 1h 30 min
  • Participants: entre 20 i 25 usuaris


OBJECTIUS:

- Conscienciar sobre la interculturalitat
- Intercanviar experiències i opinions
- Treballar els prejudicis i estereotips
- Reflexionar sobre els valors propis i com actuem davant d’aquest problema


MATERIAL

-Espai ampli
-Cadires
-Etiquetes
-Bolígrafs


METODOLOGIA:

  • Escalfament:

Els professionals es presentaràn i els usuaris es disposaràn en rotllana. Seguidament es farà una ronda de presentació per a poder coneixer-nos una mica.
Una vegada realitzada la presentació de cadascú, hauràn de posar-se de peu mentre caminen hauran de mirar-se als ulls amb les persones que es van trobant.
Seguidament es donaràn la mà amb aquelles persones que es troben i per a complicar-ho una mica més, hauràn de dir el seu nom, i quedar-se amb el nom de l’ultima persona amb la que s’han trobat i així successivament.
Per últim, hauran de saludar-se amb el nas.








  • Aprenentatge:

-El carter: Aquesta activitat consisteix en disposar-se en rotllana, tot i que sempre i haurà una cadira de menys per a que un dels participants quedi fora. Aquesta persona serà la que farà la funció de carter, haura de posar-se al mig i dir;
Ex: porto una carta per a totes aquelles persones que tinguin els pantalons negres.
Totes les persones que portin els pantalons negres hauran d’aixecar-se de la cadira i corre a buscar-ne una altra, així una d’elles quedarà sense cadira i serà el següent carter.

-Etiquetes: Cada alumne portarà a l’esquena una enganxina on hi haurà un nom escrit com per exemple; doctora, professora, malalt mental, etc. La persona que la porta escrita no sabrà que és el que possa només ho sabran la resta de companys. Per tant, cadascú sortirà al dabant de la resta i hauràn d’explicar com actuarien si es trobessin amb la persona que porta escrita. En aquest activitat es podràn coneixer i veure molts dels prejudicis que existeixen en la societat.


  • Consolidació:

En finalitzar es realitzarà una posada en comú de com s’han sentit, si els ha agradat i el que han après i consideren important d’aquesta sessió


AVALUACIÓ:

  • INICIAL: Es realitzarà una avaluació inicial de forma oral, on es podrà preguntar si  coneixen el que és la interculturalitat, el que són els prejudicis i quines altres cultures a part de la nostra coneixen.
  • CONTINUA:
Per tal de realitzar una avaluació constant durant tota la sessió, hem pensat en      utilitzar la tècnica d’observació, d’aquesta manera podrem veure si els usuaris estan seguint i aprenent, com també  el grau de consciencia que tenen d’aquesta problemàtica social.
  • FINAL:
    Per finalitzar la sessió es faran un seguit de qüestions per avaluar el grau de satisfacció i aprenentatge durant la sessió, també aquí és on es podran realitzar precs i preguntes, per tal d’aclarir dubtes pendents i/o compartir experiències.

1 comment:

  1. Hola noies,
    La planificació està molt bé. Entenc que la part on treballareu més el contingut és la de les etiquetes, oi? Només dubto en l'odre: penseu si la dinàmica del carter és més d'escalfament o d'aprenentatge i el mateix amb la de la salutació. Penseu en dues o màxim tres idees claus que vulgueu transmetre en tot el taller i a partir d'aquí decidiu quina és la millor dinàmica que us permetrà treballar-ho.
    Si ho teniu ben pensat i planificat us surtirà genial.
    Teresa

    ReplyDelete