Monday, May 29, 2017

FITXA TALLER "ATURE'M ELS PREJUDICIS"- Carla Aranda , Hajar Ben i Karen López

FITXA DINÀMICA
DINÀMICA: Prejudicis discriminen: aturem-los

Edat: 8 - 12 anys                                                                 Durada:  1 hora i 30 min.
Mida del grup: 15 persones aproximadament

OBJECTIUS:
  • Reflexionar sobre els valors propis i la capacitat d’empatia.
  • Conèixer una mica més als companys i companyes.
  • Crear un bon clima.
  • Identificar els possibles prejudicis.
COMPETÈNCIES I CAPACITATS:
  • Comunicar-se amb el grup de manera respectuosa i eficaç.
  • Promoure els jocs cooperatius .
  • Una millor capacitat per a l’ interacció social.
MATERIAL:
  • 30 cadires.
  • 30 gomets de colors.
  • 1 aula.
DESENVOLUPAMENT- METODOLOGIA:
1. Fase d'escalfament- introducció (10 – 15 minuts)
Començarem la fase d'escalfament, fent una presentació de les dinamitzadores i seguidament els/les participants hauran de fer una rotllana dient el seu nom.
La segona part d'aquesta primera fase, consisteix que els/les participants hauran de fer parelles i cada parella tindrà un paper amb un tipus de salutació, hauran de sortir al centre de la rotllana i interpretar-la.
Les dinamitzadores diran una frase (annex 1) i els/les participants que es donin per al·ludits/ hauran d'agrupar-se, d'aquesta manera veuran les coses que tenen en comú.
2. Fase aprenentatge-consolidació (40 – 50 minuts)
El joc de les cadires consisteix en què les dinamitzadores diuen una frase per començar, les persones que se senten identificades amb aquesta frase s’hauran d’aixecar i canviar de lloc,  i la persona que es queda sense cadira s’haurà de posar en mig i dir una frase, i així successivament.
Els/les participants hauran de seure, tancar els ulls i les dinamitzadores els hi pegaran un gumet diferent o semblant a cadascun dels/les participants, seguidament d’hauran d’agrupar.
3. Fase d'aprofundiment i cloenda- avaluació (15 – 20 minuts)
Aquesta activitat consisteix que sortiran 4 voluntaris/as els/les quals sortiran de classe, mentre les dinamitzadores llegeixen una història, entra una persona dels/les 4 voluntaris/as de fora i la resta de classe li llegeix la història, seguidament entra el/la següent company/a i el primer haurà d'explicar la història i així fins que arribi l'últim.

I per finalitzar la sessió farem una avaluació final realitzant unas preguntes (annex 2)

No comments:

Post a Comment