Thursday, May 26, 2016

MR1516 INSO 1A Nerea

Activitat: Fer un Panda

Material:
-Tub de paper
-Goma eva negra
-Pintura blanca
-Trossets de fusta
-Cinta decorativa
-Cola blanca

Col·lectiu d'ANESE: 
Alumnes amb TDAH o problemes de conducta que necessitin fer activitats que fomentin la concentració i relaxació.

Com es fa: 
Dibuixarem la cara del panda, amb goma eva negra farem les orelles i potetes.


Pintarem el tub de blanc, enganxarem les orelles i potes amb cola blanca. 
Per fer la base he utilitzat trossos de fusta reciclats, pintats amb un retolador verd i enganxats amb cinta decorativa, però podem fer-la amb altres materials, com per exemple cartró o qualsevol altre cosa que puguem reciclar.  
Després enganxarem el Panda a la base. 



 Per acabar i depenen de l'edat dels infants podem optar per personalitzar-lo amb un altre element, en aquest cas una flor feta amb goma eva de diverses textures.


També cal dir que podem fer qualsevol altre animal amb un procediment i materials molt similars, de manera que cada alumne/a pot escollir fer el seu animal preferit. 


Taller de fang: Fem fora la por!

Durada: 2 dies 
1hora i 30 minuts aproximadament per dia
Destinataris: Infants amb TDAH a partir de 6 anys / Adolescents

Objectius:
-Treballar les pors
-Relaxar-se manipulant el fang
Materials:
-Fang
-Estris per tallar i fer formes
-Pintures de colors alegres
-Pinzells
-Aigua

Desenvolupament:

-Primer dia: Els nens i nenes hauran de fer una figura de fang d'allò que els faci por o alguna cosa que ho representi.
És important que ho facin amb llibertat i com ells sentin, no s'ha de buscar la perfecció, per tant hem de donar-lis temps per la realització.

-Segon dia: Les figures ja s'hauran assecat, així que podran pintar-les de colors alegres per simbolitzar que fem fora la por i així transformar-la en una cosa bonica i positiva.

*És important crear un ambient de tranquil·litat perquè l'alumnat es concentri i relaxi en la realització de l'activitat, podem utilitzar recursos com la música i una il·luminació tenue.  



No comments:

Post a Comment