Sara Hijalba, Juliette Pera, Maria Medane, Laura Piqueras i Lidia Gay.
2n INSO A
17-10-2016
Dinàmica: Explicar i escoltar problemes
Edat: 12 anys
Durada: 60 minuts aproximadament
Objectius :
- Fomentar la participació
- Treballa la mediació
- Incrementar la cohesió de grup
Materials:
- Recursos humans( Alumnes i minimitzadors)
- Aula
Introducció: Abans de començar l’activitat de desenvolupament i explicar del que tracta la mediació i donar uns coneixements d’introducció, es farien una sèrie de preguntes als infants sobre si hi ha hagut algun conflicte que vulguin comentar davant de tota la classe, i si es que sí, parlar primer de tot d’aquell conflicte i intentar buscar una solució. A més si algún alumne vol compartir amb la resta qualsevol conflicte, pot fer-ho.
Desenvolupament: En aquesta activitat (comprensió de conflictes) es demana als alumnes que circulin lliurement per l'aula i a la nostra senyal han de formar parella amb un company pròxim.
Disposen d'uns minuts per a explicar- se l'un a l'altre un problema que els preocupa en aquell moment. Han d'escoltar molt bé al company ja que després tornaran a moure'ns per l'aula i, al formar una nova parella, li explicaran ja no el nostre problema, sinó el del nostre anterior company.
Valoració: Què us ha paregut el fet de compartir problemes? Hi ha algú que no tingui cap problema? Creieu que jo també tinc problemes? Què us va agradar més: escoltar o explicar? Els problemes dels nens i nenes d'aquesta classe s'assemblen? En què s'assemblen?...
Avaluació: Avaluarem de forma inicial , continua i final . La avaluació inicial serà mitjançant unes preguntes:
- Si han tingut algun conflicte
- Com l’han resolt
- On tenen més conflictes ( familiar, escolar , comunitari …)
Aleshores , l’avaluació contínua es dura a terme a partir de l’observació a classe, mentre que l`avaluació final serà de forma oberta amb unes preguntes i oral.
No comments:
Post a Comment