Dinamitzadores: Mar Ortega, Elva Tarazona i Sara Rojas
Dinàmica: Sortir del cercle
Participants: Alumnes de 6é (30 alumnes aproximadament)
Duració: Aproximadament 1 hora
Material: ordinador i música relaxant
Espai: aula de classe
Objectius:
-Aprendre estratègies per autoregular-se (assertivitat)
-Compendre què és el concepte de mediació
Metodologia - desenvolupament:
-Fase d'escalfament/introducció:
Abans d'entrar a treballar el tema directament, començarem amb una petita activitat de relaxació mitjançant la posada en pràctica dels principis de la "dança butoh", una dança d'origen japonès que consisteix en expressar emocions i els estats d'ànim a partir de l'expressió del cos i de moviments molt lents.
Per poder participar del procés de mediació, cal que els implicats tinguin la voluntat de fer-ho, i que ho facin d'una manera assertiva, calmada, amb la ment oberta i amb la voluntat d'escoltar l'altra part.
-Fase d'aprenentatge/consolidació:
Un cop finalitzat l'activitat d'escalfament, es realitzarà un joc anomenat "Sortir del cercle". Els explicarem als alumnes com funciona i després es realitzarà. Aquest consisteix en que sis persones se les deixarà fora de classe perque no escoltin què passarà en l'activitat i els altres nois/es es col·locaran en un cercle de peu i agafant-se forts els braços.
A aquestes persones se les explicarà que han d'evitar que les persones que es trobaràn dins del cercle no puguin sortir de cap de les maneres, intentat aconseguir això amb tots els mètodes possibles recorrint a la violència si es necessari però sense passar-se per que, si una persona que es troba dins del cercle demana verbalment que se li deixi abandonar el cercle, les persones s'obriran i els deixaran sortir.
Després entraran les sis persones i es col·locaran disn del cercle i es començarà l'activitat, explicant-lis que el seu objectiu es sortir del cerlce.
Per últim, s'evaluarà i es comentarà entre tots quin era el conflicte, com s'han sentit els participants, quins mètodes han utilitzat, si han estat efectius, quines conseqüències han tingut i relacionar-ho això a la societat.
- Fase d'aprofundiment i cloenda:
Per finalitzar la dinàmica, es preguntarà als participants què entenen per mediació, quina és la seva valoració i si ho posaran en pràctica en el seu dia a dia.
No comments:
Post a Comment