Nom de la dinàmica: Medimímica
|
Edat: 11 - 12 anys
|
Durada: 15 minuts aproximadament
|
Mida del grup: 25 - 30 persones.
|
Objectius:
|
Materials:
|
Fase de la dinàmica:
.-Cal esmentar que aquesta dinàmica pretén aclarar el concepte de la mediació de manera pràctica i visual sense caure en explicacións pessades. Per tant, és una dinàmica que correspon a la fase introductoria de la sessió, d'aquesta manera posteriorment a aquesta dinàmica seria necessària una dinàmica de progrés, més extensa i participativa per part dels alumnes.
|
DESENVOLUPAMENT – METODOLOGIA
1. Fase d'escalfament - introducció:
.-Inicialment es preguntarà als alumnes si saben què és la mediació, amb respostes concises i sense explicació, per tal d'introduir d'aquesta manera la representació.
2. Fase aprenentatge - consolidació:
.-A continuació, es representarà una escenificació a partir de la mímica. En aquesta representació, dos actors (un home i una dona) faran de mediadors, els quals es trobaran als extrems de la sala, amb una màscara amb expressió neutral però tranquil·la, a continuació apareixen dos actors amb màsqueres de cares enfadades, els quals representen els dos implicats en el conflicte.
Posteriorment, els dos implicats van a parlar cadascun amb un mediador, i al mig es troben i es barallen (de manera teatral i exagerada), tornen a parlar amb l'altre mediador i adquireixen la màscara d'expressió neutra. A continuació els dos implicats s'ajunten i parlen amb els dos mediadors, solucionen el conflicte i pasen a adquirir la màscara de cara contenta.
3. Fase d'aprofundiment i cloenda - avaluació:
.-Al finalitzar la representació, es preguntarà als alumnes si a partir d'aquesta representació han entés el concepte de la mediació i si tenen dubtes al respecte.
DIANA RUANO, JUDIT BENABARRE, PAULA CAZORLA I MARTA EXPÓSITO. |
No comments:
Post a Comment