Monday, October 17, 2016

MR 1617 INSO MP8 Dinàmica mediació: EL PATI

Laia Botey, Clara Carbonell i Àurea Carrizo

Fitxa de la dinàmica
Nom de la dinàmica: El pati


Edat: 11 - 12 anys
Durada: 60 minuts aproximadament


Mida del grup: 25 - 30 persones


Objectius:
  • Aprendre els conceptes bàsics de la mediació de manera dinàmica
  • Posar en pràctica el procés de mediació


Competències i capacitats:
  • Tenir escolta activa
  • Contestar de manera assertiva
  • Respectar les opinions dels companys i els torns de paraula


Recursos:
  • Materials: cadires, taules, pissarra, guix, ordinador, recurs multimèdia
  • Humans: 3 TIS 
  • Infraestructurals: una aula ordinària


DESENVOLUPAMENT – METODOLOGIA

1. Fase d'escalfament - introducció:

Primer de tot ens presentarem com a TIS i explicarem als nens i nenes en què consistirà la nostra dinàmica. A continuació, iniciarem la sessió realitzant una breu introducció del concepte de la mediació i en què consisteix el seu procés. Per fer això farem servir un video introductori, on es vegi en que consisteix la mediació i a partir d'aquest explicarem els termes bàsics. 

2. Fase aprenentatge - consolidació:

En aquesta fase durem a terme un joc que consisteix en la resolució d'un conflicte causat per la utilització d'un pati hipotètic. Els explicarem que la seva classe es troba dividida en les línies A i B. La línia A sempre pot gaudir d'aquest pati, el qual té molts recursos per divertir-se com poden ser: pistes de futbol, de basquet, de voley, tobogans gegants, matalassos, piscina de boles, pilotes inflables gegants, etc. En canvi, la línea B només té un pati avorrit sense cap mena de infraestructura divertida, el qual sempre utilitzen. Degut això, s'ha creat un conflicte entre la línia A i B de la classe perquè no es troben en les mateixes condicions d'igualtat. 

A partir de l'explicació del conflicte dividirem la classe en dos grups; uns representaran la línea A i els altres la B. Les dinamitzadores farem de mediadiores, i cada grup haurà d'escollir un portaveu. Tots dos grups explicaran el seu punt de vista (el per què volen el pati divertit, és a dir, els seus interessos), un cop cada grup l'hagi exposat, els deixarem uns minuts per reflexionar possibles solucions per resoldre el conflicte, les quals seran exposades pels portaveus. Sense que les TIS suggerim cap solució final, la classe haurà de posar-se d'acord en trobar-ne una. 

3. Fase d'aprofundiment i cloenda - avaluació:

Per acabar la sessió, farem una posada en comú on cada membre de la classe haurà d'explicar si li ha agradat, com s'ha sentit, què en pensa de la mediació com a via de resolució de conflictes i si la utilitzaria.




No comments:

Post a Comment