FITXA DINÀMICA
Nom: Carol, Ana,
Eve
DINÀMICA: Mediació
EDAT: alumnes de sisé
de primària
MIDA DEL GRUP: 30-40 persones aproximadament.
DURADA: 1 hora aproximadament
OBJECTIUS:
·
Fomentar la mediació com a via de
resolució de conflictes
·
Cohesionar el grup
COMPETENCIES I
CAPACITATS:
·
Saber afrontar els conflictes d’una manera
positiva
·
Empatitzar amb els altres companys/companyes
ESPAI: classe
MATERIALS: equip de música
DESENVOLUPAMENT
- METODOLOGIA
·
Fase d’escalfament - introducció
Farem un ball per visualitzar en escena el que és un procès de mediació. L'Ana i la Eve, faran un ball barallant-se, després arriba la Carolina fent el paper de mediadora,i fa un ball en el que elles es possen a imitar-la.
Al acabar es fa una petita explicació del teatre. Expliquem que és la mediació, comença amb un conflicte, hi ha un mediador, que troba possibles solucions, i les dues parts es posen d'acord per trobar els interessos comuns i poder arribar a la solució.
Al acabar es fa una petita explicació del teatre. Expliquem que és la mediació, comença amb un conflicte, hi ha un mediador, que troba possibles solucions, i les dues parts es posen d'acord per trobar els interessos comuns i poder arribar a la solució.
·
Fase aprenentatge - consolidació
Es posa música a la classe, i tots ballem alhora de manera diferent, un serà el mediador, i s'anirà passejant per la classe fins que toqui a una persona i aquesta haurà de fer el ball que el mediador fa, i així successivament fins que tots ballin amb els mateixos moviments.
Després, explicaran, com s'han sentit en el procés, en el que cadascú anava pel seu aire i després conjuntament arriben a fer el mateix.
Finalment, en aquesta fase, les professionals interactuen amb el grup classe, jugant al "Simon dice". És un joc semblant a l'anterior i farem una cadena "d'electricitat" en la que tots acabem agafats de les mans fent una onada. Per acabar, posarem en comú opinions i observarem si s'ha assolit el que es una mediació i el seu procés.
No comments:
Post a Comment