Monday, February 19, 2018

Institut Montserrat Roig - Creu Roja - Sessio 4


Creu Roja: Sessió 4: Marta Liébanas i Hala Triki. Fitxes d’activitats


Som la Hala Triki i la Marta, ens toca fer la sessió 4 de la Creu Roja a les 16.30 de la tarda. Però nosaltres vam arribar abans de les 16h per preparar els materials i organitzar la sala de la biblioteca. Així podíem començar les activitats més còmodament.  Vam preparar tres dinàmiques diferents: Qui sóc? Sóc jo?, Estimulació cognitiva sensorial a través dels olors i Expressió facial ( joc de signes). El primer que vam fer va ser presentar-nos i conèixer els usuaris vam demanar el seu nom, i després vam fer una petita introducció abans d’explicar la primera activitat. Quan vam acabar  de fer totes les activitats, vam fer la foto i després vam recollir els materials i netejar la sala de biblioteca


NOM ACTIVITAT 1: Qui sóc? Sóc jo?.
DESTINATARIS: Les persones grans de Creu Roja
DURADA: 30 minuts
DIA: 21 de Març


DESCRIPCIÓ/ JUSTIFICACIÓ
Utilitzem diaris, revistes i documents reutilitzables (a més de cola, colors cartolina i tisores)
Amb aquest material cada usuari ha de construir un collage amb la informació que més el representi de tot el que se li ha facilitat. La  finalitat, és que expliqui al seus companys per a què ha seleccionat aquesta informació perquè creu que això el representa.


OBJECTIUS ESPECÍFICS/ OPERATIUS:
-Mantenir les habilitats intel·lectuals
-Enriquir l’entorn
-Enfortir les relacions interpersonals


DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT

Presentació: la primera activitat  tracta de que en un full poseu coses que us agradin o que us representin del material que teniu preparat a la taula. Deixeu volar la vostra imaginació, en el full també podeu fer dibuixos. Aquí teniu un exemple preparat. En el full poseu el vostre nom, en aquest cas jo hem dic Marta i hi han plantes per que m’agrada la medicina natural. També hi ha un nen per què m’encanten. I aquí si us fixeu hi ha una casa, ja que a mi en el meu temps lliure m’agrada dissenyar cases.

Desenvolupament: Els usuaris van agafant les coses i comencen a fer el seu full, seguint l’explicació i l’exemple mentre que nosaltres anem preguntant com van i presten ajuda en el cas de que la necessitin.

Cloenda:  Ara farem una posada en comú de l’activitat i heu de dir el vostre nom, el que heu posat al full i per què.


METODOLOGIA
Utilitzarem una metodologia individualitzada i participativa, tenint en compte les necessitats i capacitats de cada usuari


RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
N’hi ha molts tipus de recursos.
Com a professionals/tècnics: hi érem  els components dels grups i els monitors responsables del grup de la Creu Roja.
Recursos espacials les activitat es van fer:a la biblioteca del Institut.
Material:
  • Per dur a terme l’activitat utilitzarem material fungible que seran els que es gasten, és a dir, la cola, els colors, papers/cartolines, etc.
  • També utilitzarem material no fungible en aquest cas seran les tisores, les revistes, diaris,etc.


AVALUACIÓ:
Aquesta dinàmiques ha estat positiva. Els usuaris de Creu Roja, van participar molt, i es van divertir. Tothom va entendre l’activitat i de seguida es posar a fer feina.Tots van explicar el seu mural i perquè havien triat les fotos. Va ser molt interessant per a tots.

Per avaluar les activitats vam fer avaluacions de seguiment, ja que vam anar preguntant si s’ho passaven bé, si els agradava, etc. i avaluació final, que aquesta va ser a través de la cloenda on vam fer preguntes sobre tota la sessió. Un exemple d’aquestes preguntes, podria ser si és van sentir bé amb les activitats.



NOM ACTIVITAT 2: Estimulació cognitiva sensorial a través dels olors.
DESTINATARIS: Les persones grans de Creu Roja
DURADA: 20 minuts
DIA: 21 de Març


DESCRIPCIÓ/ JUSTIFICACIÓ
En diferents bossetes depositarem diferents olors, que els usuaris hauran d’olorar i en una posada en comú contestar a diverses preguntes, com quin els agrada més, a que els recorda aquesta olor, etc.


OBJECTIUS ESPECÍFICS/ OPERATIUS:
-Mantenir les habilitats intel·lectuals
-Enriquir l’entorn
-Enfortir les relacions interpersonals


DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT
Presentació: La següent activitat és en honor a la primavera, com podeu veure en aquestes bossetes hi han coses dins sense obrir-les heu de dir de quina olor és tracta, si us agrada i a que us recorda.
Desenvolupament: Els usuaris van olorant.
Cloenda: I mentrestant que van olorant comparteixen les seves experiències.


METODOLOGIA:
Utilitzarem una metodologia individualitzada i participativa, tenint en compte les necessitats i capacitats de cada usuari


RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
N’hi ha molts tipus de recursos.
Com a professionals/tècnics: hi érem  els components dels grups i els monitors responsables del grup de la Creu Roja.
Recursos espacials les activitat es van fer:a la biblioteca del Institut.
Material:
  • Per dur a terme l’activitat utilitzarem materials amb diferents olors, com per exemple: bossetes de te, cremes , etc.


AVALUACIÓ
Per avaluar les activitats vam fer avaluacions de seguiment, ja que vam anar preguntant si s’ho passaven bé, si els agradava, etc. i avaluació final, que aquesta va ser a través de la cloenda on vam fer preguntes sobre tota la sessió. Un exemple d’aquestes preguntes, podria ser si és van sentir bé amb les activitats.































NOM ACTIVITAT 3: Expressió facial - joc de signes.
DURADA: 20 minuts
DIA: 21 de Març


DESCRIPCIÓ/ JUSTIFICACIÓ
És reparteix una fitxa amb les diferents emocions i practiquem totes les emocions.


OBJECTIUS ESPECÍFICS/ OPERATIUS:
Mantenir les habilitats intel·lectuals
-Enriquir l’entorn
-Enfortir les relacions interpersonals


DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT
Presentació:Primer donem la fotocòpia on hi ha les diferents expressions facials que representen les emocions més normals. Expliquem que l’activitat consisteix en que hauran d’identificar les emocions amb les expressions facials.
Desenvolupament: Després les expliquem a través de diferents situacions. Per exemple, si ens trobem una serp….quina emoció la sentim? i quina expressió facial representa aquesta emoció?
Cloenda: al final els usuaris espontàniament explicaven algunes situacions que havien viscut i que havien estat molt enfadats, tenien por..


METODOLOGIA
Utilitzarem una metodologia individualitzada i participativa, tenint en compte les necessitats i capacitats de cada usuari


RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
Com a professionals/tècnics: hi érem  els components dels grups i els monitors responsables del grup de la Creu Roja.
Recursos espacials les activitat es van fer:a la biblioteca del Institut.
Material: fotocòpia amb les expressions facials que representen les emocions més bàsiques.


AVALUACIÓ
Per avaluar aquesta activitat  vam fer un seguiment de com participaven els usuaris,  vam anar preguntant si s’ho passaven bé, si els agradava, etc. i
L’avaluació final,  va consistir en preguntar si era una activitat que ells recomenaven per fer amb altres usuaris. En general, van respondre que els havia semblat molt interessant i que recomenaven fer aquesta activitat..



















No comments:

Post a Comment