Tuesday, February 13, 2018

ESCALES DE VALORACIÓ, Tania Zarzuelo, 2 apd -A


0
1
2
3
4
COMPONENTS COGNITIUS





Em preocupo facilment





Tinc pensaments o sentiments negatius





Em sento insegur de mi mateix





Dono masa voltes a les coses sense arribar a decirdir-me





Sento por





COMPONENTS FISIOLÒGICS





Em suen les mans i altres parts del cos





Em tremolen les mans  o les cames





Em fa mal el cap





Tinc palpitacions, el cor em batega molt depressa





Em falta aire i la meva respiració es molt agitada





Sento mareig





Tremolo encara que no faci fred





COMPORTAMENTS CONDUCTUALS





Tracto d’evitar alguna situación





Em moc i faig les coses sense una finalitat concreta





Em quedo paralitzato o els meus moviments són maldestres





Tartamudejo o tinc altres dificultats d’expressió verbal







ESCALA REDUÏDA D’ANSIETAT
Aquesta escala consta de 224 ítems, i evalua per separat els tres components (conductual, cognitiu i fisiològic).
En cada apartat s’haurà de evaluar al usuari en una escala del 0-4, apartir dels criteris següents:
0
Gairebé mai
1
Poques vegades
2
Avegades si, avegades no
3
Moltes vegades
4
Gairebé sempre



L’ESCALA MULTIDIMENSIONAL D’EXPRESSIÓ SOCIAL (EMES)
Són 2 qüestionaris que serveixen per evaluar els components cognitus com els conductuals.
L’EMES-C: Valora els components cognitius. Ofereix información sobre els pensaments de la persona usuària a l’hora de relacionar-se i interaccionar amb els altres. Com més alta sigui la puntuació, més incid`ncia hi haurà dels pensaments negatius.
ESCALA EMES-C






0
1
2
3
4
1.Temo en una reunió encara que amb això expressi les meves opinions personals.





2.Si un superior em molesta, em preocupa haver-li-ho de dir diretament i clarament.





3.Temo expresar opinions personals en un grup per por de semblar incompetent.





4.Penso que si no estic segur del que diré, és millor que no inicii una conversa.





5.Em preocupa que en expresar els meus sentiments negatius justificats cap als altres, amb això els pugui causar una mala impressió.





6.Temo la desaprovació dels meus amics si m’enfronto a ells quan s’estan aprofitant de mi.





7.Em preocupa iniciar una conversa amb els meus amics quan sé que no estan de bon humor





8.Penso que es preferible ser humil i minimitzar els cooompliments que em facin els meus amics que aceptar-los i poder causar una impressió negativa.





9.Fer compliments a una altra persona no s’adiu la meva manera de ser.





10.Quan cometo un error en compañía de la meva parella temo a que em critiqui.





11.Temo a parlar en públic per por a fer el ridicul.





12. M’importa molt la impressió que causo als membres del sexe oposat quan estic defensant els meus drets.





13.Em preocupa fer una escena quan defenso els meus drets personals davant dels meus pares.





14.He pensat que els altres tenien de mi una opinió desfavorable quan expressava opinions contraries a les d’ells.





15. Quan un superior em critica injustament, temo enfrontar-m’hi perquè puc fallar en l’argumentació.





16. He pensat que és responsabilitat meva ajudar la gent que amb prou feines conec simplement perquè m’ho han demanat.





17.Temo expresar afecte cap als meus pares.





18. Em preocupa parlar en públic per temor del que els altres puguin pensar de mi.





19. Si faig un compliment a una persona del sexe oposat, em preocupa der el ridicul.





(FINS A 44)





0
Mai
1
Rarament
2
De tant en tant
3
Habitualment o sovint
4
Sempre o molt sovint




L’EMES-M: Està dirigida a avaluar els asprctes conductuals de les habilitats socials. Ens dona una idea dela conducta de l’usuari en diferents situacions socials.Com més Baixa sigui la puntuació més baix serà el nivell d’hablitats socials.
ESCALA EMES- M






0
1
2
3
4
1.Quan persone que amb prou feines conec em lloen, intento minimitzar la situación, traient importancia al fet pel qual sóc lloat.





2.quan un venedor s’ha pres una molestia considerable a ensenyar-me un producte que no m’acaba de satisfer, sóc incapaç de dir-li no.





3.Quan la gent m pressiona peruè faci coses per ells, em resulta difíl dir que no.





4.Evito fer preguntes a persones que no conec.





5.Sóc incapaç de negar-m’hi quan la meva parella em demana alguna cosa.





6.Si un amic m’interromp enmig d’una comvenrsa important, li demano que esperifins que hagui acabat.





7.Quan el meu superior m’irrita sóc capaç de dir-li-ho.





8.Si un amic a qui he deixat diners sembla haver-ho olvidat, li recordó.





9.Em resulta fácil fer que la meva parella se sentí bé, lloant-la.





10.M’aparto del meu camí per evitar problemas amb altres persones.





11.És un problema per mi mostrar als altres que em resulten agradables.





12.Si dues persones en un cinema parlen massa alt, els hi dic que callin.





13.Quan algú del sexe oposat em demana alguna cosa, sóc incapaç de dir-li no.





14. Quan em sento  enutjat amb algú ho oculto.





15.Em reservo les meves opinions.





16.Vaig amb una cura extrema per evitar ferir els sentiments dels altres.





17.Quan m’atreu una persona a qui no he estat presentat, intento conèixer-la de manera activa.





18.Em resulta difícil parlar en públic.





19.Sóc incapaç d’expressar desacord amb la meva parella.





20.Evito fer preguntes a classe per por o tmidesa.





(FINS A 64)





0
Mai
1
Rarament
2
De tant en tant
3
Habitualment o sovint
4
Sempre o molt sovint






EL QÜESTIONARI DE SUPORT SOCIAL FUNCIONAL DE DUKE-UNC
És un qüestionari que avalua el suport social percebut per la persona usuària. Consta 11 afirmacions amb 5 opcions:
1-    Molt menys del que voldria.
2-    Menys del que voldria.
3-    Ni molt, ni poc.
4-    Gairabé tant com voldria.
5-    Tant com voldria.
Si la suma de les puntuacions queda per sota de 32, es considera que la persona percep un nivel de suport social baix.
PREGUNTES
1
2
3
4
5
Rebo visites dels meus amics i familiars.





Rebo ajuda en afersrelacionats amb casa meva.





Rebo elogis o reconeixement qua faig bé a feina.





Compto amb persones que es preoupen del que em succeeix.





Rebo amor i afecte.





Tinc la possibilitat de parlar amb algú dels meus problemaes a la feina.





Tinc la possibilitat de parlar amb algú dels meus problemes personals.





Tinc la possibilitat de parlar amb algú dels meus problemes econòmics.





Rebo invitacions per distreure’m i sortir amb altres persones.





Rebo consells útils quan ocorre algún esdeveniment important en la meva vida.





Rebo ajuda quan estic malalt al llit.






No comments:

Post a Comment