Sunday, December 9, 2018

MR 1819 APD MP4 UF 3 I 4 The Book of Spells






Titol: The Book of Spells 

Destinataris: grup classe

Objectius: 

- Cohesionar el grup classe, estimular la creativitat i la imaginació i dissenyar els continguts d’un llibre:
- llegir, escriure, dibuixar, fer preguntes, respondre, enganxar fotos, copiar cançons… sigui en parelles, en grup, o individualment,

- Aprendre a fer una enquadernació amb un cosit tradicional que poguem ensenyar als usuaris/es al Projecte de Centre amb la Creu Roja.

- Treballar la intel.ligència intrapersonal.

Desenvolupament:

- Vam acordar 100 fulls of sis quadernets de vuit fulls cada quadernet doblegats per la meitat,

- Els continguts són lliures, i es van proporcionar diferents exemples i models, cançons, fotos, auto-ajut, etc...

- El dossier de l’UF3 NF12 s’ha fet amb aquest disseny per contemplar la possibilitat de ser inclòs en l’enquadernació,

- S’han entregat fulls en blanc per un dels quadernets, i fulls amb diferents dissenys com a exemple de reciclatge de diferents tipus de paper: d’envalar, d’embolicar regals, borses de paper de botigues, posters del carrer, toballons, mapes, guies turístiques, triptics, etc.

- L’enquadernació individual encaixa amb els objectius del NF12 de Desenvolupament de recursos d’oci i temps i lliure i és una entrega obligatòria; voluntàriament, els alumnes poden participar en una enquadernació de tota la classe, i si ho fan es tindrà en compte per pujar la nota.

- Les enquadernacions obligatòries individuals es cossiran a classe i una vegada puntuades es tornen.

Quines d’aquestes habilitats socials es poden implementar en la dinàmica de fer una enquadernació d’un llibre i compartir-lo?

Grup 1: habilitats socials bàsiques

  • Saber Escoltar
  • Iniciar i saber mantenir l’interes per una conversa
  • Formular una pregunta amb tacte si és personal
  • Donar les gràcies.
  • Presentar-se.
  • Presentar altres persones.
  • Fer afalacs,
  • Empatía
  • Dialogar

Grupo 2: Habilidades sociales avanzadas

  • Demanar ajut.
  • Participar.
  • Donar instruccions.
  • Seguir instruccions.
  • Disculpar-se.
  • Convèncer als demés.
  • Donar la teva opinió sobre el que penses d’un tema

Grupo 3: Habilitats afectives

  • Conèixer els sentiments propis.
  • Expressar emocions i sentiments.
  • Comprendre i respectar els sentiments dels demés
  • Consolar i animar al dolgut,
  • confrontar l’enuig d’altres.
  • Expressar afecte.
  • Resoldre la por.
  • Auto-recompensarse.




Grup4: Alternatives a l’agresió

  • Demanar permis.
  • Estimar-se.
  • Compartir.
  • Ajudar a altres.
  • Negociar.
  • Fer servir l’autocontrol.
  • Defensar els drets propis.
  • Respondre a las bromes.
  • Evitar problemes als demés.
  • No entrar en baralles.

Grupo 5: Habilitats per fer front a l’estrès

  • Formular una queixa
  • Respondre a una queixa.
  • Demostrar deportivitat desprès del joc.
  • Resoldre la vergonya.
  • Comportar-se quan ens deixen de costat,
  • Defensar un amic.
  • Respondre a la persuasió.
  • Respondre al fracàs.
  • Enfrontar-se als missatges contraditoris.
  • Respondre a una acusació.
  • Preparar-se per a una conversa difícil.
  • Fer front a les pressions del grup.

Grupo 6: Habilitats de planificació

  • Pendre decisions.
  • Pensar sobre la causa d’un problema.
  • Establir un objetiu.
  • Coneixer les pròpies habiliats.
  • Recollir informació.
  • Resoldre els problemes segons la seva importància.
  • Concentrar-se en una tasca.

Avaluació-conclusions.


- En quina mesura creus que s’han complert els objectius establerts de cohesió, creativitat i aprenetatge d’una tècnica d’enquadernació?





The Book of Spells  curs 2017-18



How to build a time machine?

No comments:

Post a Comment