Titol: The Book of Spells
Context: La major part d'alumnes d'un dels grups de segon curs semblen coincidir en caràcter i preferències, les vàries dinàmiques de cooperació i cohesió que s'han fet fins ara han estat del grat de tothom. Per tant, es tracta de proposar una dinàmica que motivi al grup, que pugui tenir utilitat dins del col.lectiu d'APD i que serveixin d'inspiració als molts alumnes amb intenció de continuar en cicles superiors d'Integració Social, Educació Infantil o Animació Sociocultural.
Destinataris: grup classe
Objectius generals:
- portar a terme un treball cooperatiu i de cohesió,
- desenvolupar la imaginació així com la creativitat plàstica i artística,
- compartir habilitats personals, gustos, preferències,
- reflexionar sobre les aplicacions d'aquesta dinàmica en altres col.lectius,
- cohesionar el grup,
Objectius específics:
- fer una enquadernació entre tothom,
- fer un collage, dibuixar, pintar, escriure (contes, receptes de cuina, cançons, experiències personals...) en un quadern individuals de 8 fulls dinA4 que una vegada doblats es convertiran en 16 fulls i 32 pàgines i que constituiran l'aportació individual de cadascú al llibre o enquadernació,
- cosir cada quadern per fer les tripes del llibre,
- dissenyar la portada en el material que cadascú desitji,
Material: un paquet de folis dinA4, diferents tipus de paper, cintes per reciclar, fil, agulla, tissores, cola blanca, sargents, fusta, cantonades per decorar...
Desenvolupament:
- El primer dia se'ls proporciona als alumnes exemples de diferents tipus d'enquadernacions, fulls, materials per portada, etc...
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2017/07/how-to-build-time-machine.html
i se'ls demana que per la propera sessio portin tot tipus de paper, de borses de compres, d'envolicar, de restaurants, cartells del carrer, etc... així com diferents materials per confeccionar les tapes,
- en la segona sessió, tothom ha de retallar el paper a la mida d'un foli dinA4 per obtenir 8 fulls que han de doblar per la meitat, poden intercanviar diferents tipus de paper, poden fer servir el paper per intercanviar textos escrits o dedicatòries,
- en la tercera sessió dissenyaran les tapes de l'enquadernació a les medides de 21x40 cm aproximadament, esculliran el material, cartró, uns texans vells, una bota o un borso vell, una pilota de futbol vella, etc... i, individualment, per parelles o en grup, proposaran títol del llibre i logo o dibuix a la portada i contraportada. Una vegada fet, es votará la que més agradi,
- a la quarta sessió, amb fustes i sargents, es prepara els quaderns per tallar el llom del llibre amb la serra i fer aixi els forats centrals de cosit; dotze talls que es faran per torns. A continuació cadascú/na cosirà el seu propi quadern, i finalment, qui no hagi fet els talls al llom, engantxarà les tapes amb cola. Novament tota l'enquadernació ha de passar per la prensa o be, pressionar amb sargents.
- a la propera sessió, s'alliberen els sargents i es fa una valoració de l'experiència.
- A partir d'aqui, el llibre es custodiarà voluntariament i els membres del grup el faran servir per escriure en les seves pròpies pàgines, les pàgines col.lectives o bé les pagines de companys amb el seu permís.
Avaluació:
Cadascuna de les sessions s'avalua per separat en termes de participació, interès, aportacio grupal, i a final de curs, es pot fer una valoració final de l'experiència, incloent-hi una reflexió sobre les possibles aplicacions de la dinamica en altres col.lectius.
Titol:
The
Book of Spells II -
Substituir
la prova escrita de UF3 NF11 per una dinàmica col.laborativa i més
vivencial
Destinataris:
grup
classe -
Pendre
nota de qui fa cadascuna de les tasques per entendre igualment el
procès d’el.laboració d’una enquadernació.
Objectius:
-
Reflexionar
sobre les possibles aplicacions d’aquesta dinàmica en altres
contextes i col.lectius
Desenvolupament: -
Compartir
el nostre llibre: llegir, escriure, dibuixar, preguntar, respondre,
enganxar; i - Cohesionar el grup classe.
TASQUES
|
Quadernet
|
guardes
|
Titol/Index
|
Tapes
|
Talls
del llom
|
Fuellle
|
Cosir
|
Paginar
i altres tasques
|
Encolar
llom
|
Encolar
tapes
|
premsa
|
Fittxa
|
Compartir
|
Brais
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Candela
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nerea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oumaima
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Angela
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Judith
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lara
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ainhoa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alejandra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jade
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jenifer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tania
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avaluació-Conclusions:
S’han
complert els objectius i en quina mesura?
Titol:
The
Book of Spells II -
Substituir
la prova escrita de UF3 NF11 per una dinàmica col.laborativa i més
vivencial,
Destinataris:
grup
classe -
Pendre
nota de qui fa cadascuna de les tasques per entendre igualment el
procès d’el.laboració d’una enquadernació.
Objectius:
-
Reflexionar
sobre les possibles aplicacions d’aquesta dinàmica en altres
contextes i col.lectius,
Desenvolupament: -
Compartir
el nostre llibre: llegir, escriure, dibuixar, preguntar, respondre,
enganxar; i Cohesionar el grup classe.
TASQUES
|
Quadernet
|
guardes
|
Titol/Index
|
Tapes
|
Talls
del llom
|
Fuelle
|
Cosir
|
Paginar
i altres tasq
|
Encolar
llom
|
Encolar
tapes
|
premsa
|
Fittxa
|
Compartir
|
Cintia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cristina
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marta
B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sandra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sancha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sergi
C
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mireia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ana
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sara
G
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fatima
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marta
L
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Claudia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sara
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sergio
P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aran
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nuria
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Desiree
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Khadija
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaoutar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hala
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valeria
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nerea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aleix
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avaluació-Conclusions:
S’han
complert els objectius i en quina mesura?
No comments:
Post a Comment