Monday, December 12, 2016

Fitxa Interculturalitat


NOM: inconscients     DURADA:  1 hora i mitja     NÚM. SESSIÓ: 1   PARTICIPANTS: 30 persones   
 EDAT: Sense Edat     LLOC: IES Terrassa         PROFESSIONALS: Berta Bardají, Marta Garrido i Paula Lozano
 
RECURSOS:
-Ordinador amb projector i equip de so.
-Cartolines i folis.
-Bolígrafs, retoladors de colors i retoladors
 permanents.
- Sala amb gran espai per interactuar.
 
OBJECTIUS:
- Assolir els diferents conceptes sobre
 la interculturalitat
-Organitzar el treball en equip.
-Respectar les opinions dels/les 
companys/es.
- Combinar la cultura i l’educació
 





 
DESENVOLUPAMENT/METODOLOGIA:

Preparació

-Per començar es prepararà un vídeo sobre cada manera que te de saludar les diferents cultures. Tot seguit passarem a fer una rotllana i ha repartir un seguit de papers( on hi hauran les diferents maneres de saludar, com donar la mà, fer tres petons, etc...) que hauran de representar junt amb algun company. (20minuts)

Aprenentatge

Per començar aquesta activitat està plantejada per realitzar-la en un gimnàs o una sala, on hi hagi suficient lloc per portar a terme aquesta dinàmica. A partir d’aquí se separarà al grup en dos i se’ls hi donarà unes instruccions que hauran de seguir. Cada grup tindrà un seguit de normes, tradicions, costums que han de portar a terme i representar. El grup A, o la cultura, estarà compost per persones molt dolces, amables i atentes, ja que el més important per a ells és fer relacions d’amistat, sota les normes que imposa aquesta cultura, Un altre fet a destacar és la importància de les persones grans en aquesta cultura i la importància del home dins la societat, es basen en el patriarcat, on l’home és el centre de tot. Pel que fa l’altre cultura, la B, estan caracteritzats per utilitzar el idioma Beta(Si = tocar-se el pit amb el mentó, No = Aixecar els colzes fins el nivell de la cara, Repetir = ensenyar els polses en direcció horitzontal amb els punys tancats, Colors= és pronuncia només les dues primeres lletres de la paraula, com verd, ve, blau, bl, etc... En aquesta cultura està totalment prohibit tocar-se, i li donen molt valor a la expansió econòmica i l’èxit personal.
Un cop repartit els rols de cada cultura, aquestes hauran de interactuar, aquí hi sorgirà un conflicte, ja que la llengua i els costums són diferents i cada cultura està sotmesa a diferents idees. Per resoldre el conflicte de la interculturalitat hauran de trobar la manera de saber relacionar-se. Aquesta dinàmica anirà desenvolupant-se sota les normes que hi posen els professionals o monitors.
Per acabar se’ls reunirà a tots junts per fer una l’avaluació comú.  ( 50 min)

Consolidació

Per acabar és realitzarà una petita dinàmica( 10 min) On tres voluntaris hauran de sortir de classe, acompanyats pel professional i aquests hauran de realitzar una petita interpretació, el que hauran de fer és explicar-se entre els tres com els hi va la vida, el treball, si estan bé etc... Pel que fa la resta de la classe, se’ls hi comunicarà que aquest tres personatges són diferents, que un dels personatges és un xinès l’altre una dona embarassada i de Kenia i l’altre prové de l’ètnia gitana. La resta de la classe haurà d’observar el diàleg que tenen i hauran de treure les seves pròpies conclusions, portant a terme un seguit de estereotips i prejudicis. Com a conclusió és farà una petita posada en comú, per analitzar els diferents pensaments i les diferents emocions.(10min)



Avaluació:

L’avaluació de l’activitat es farà en tres fases: a l'inici, durant i al final de l'activitat.
En l’avaluació inicial es faran preguntes obertes a tots els companys sobre el tema a tractar, que en aquest cas estarà relacionat amb les diferents maneres de saludar i de la seva procedencia, per tal d’anar introduint el tema i veure quin és el nivell del grup classe sobre les diferents cultures.
A més portarem a terme una observació per observar si interactuen entre companys, s’hi es respecta el torn de paraula i hi ha cooperativitat.
Avaluació continua: És realitzarà durant la segona fase, és a dir durant l’aprenentatge. És portarà a terme unaTaula d’observació per controlar si la participació és activa i s’hi respecten cada torn i a cada persona. A més de quins són els conflictes que han sorgit durant la interacció.
Per acabar en la fase de Consolidació o Cloenda, és farà una posada en comú on és faran un seguir de preguntes sobre l’activitat, la participació i les seves emocions.

No comments:

Post a Comment