DINÀMICA INTERCULTURALITAT NOEMI VILLALÓN
DINÀMICA: INTERCULTURALITAT
|
EDAT: Joves
|
DURADA: 100 minuts aproximadament
|
MIDA DEL GRUP: mínim de 20 participants fins a 50.
|
OBJECTIUS:
-Experimentar la trobada entre cultures diferents.
-Descobrir la nostra manera de comportar-nos i els nostres sentiments en la trobada amb grups diferents.
-Analitzar quins són els factors que juguen un paper important en la percepció que tenim de l’altre des de el punt de vista cultural.
|
MATERIALS:
-Espai amb dues habitacions separades
-Per a un grup, fitxes d'instruccions amb les seves característiques, un full en blanc per a cada participant i bolígrafs. Per a l'altre grup fitxes d'instruccions amb les seves característiques, una pissarra i un guix, un full de sis colors diferents numerats de l'1 al 7.
|
DESENVOLUPAMENT-METODOLOGIA:
1.Fase d'escalfament-introducció:
En primera instància, començarem fent una avaluació inicial per tal de veure els coneixements que tenen de les diverses cultures mundials.
A continuació cadascú es presentarà i explicarà d'on prové ell i la seva família, per tal de conèixer els costums i valors de cada cultura i per poder conèixer a cada participant del grup. A més, podrem conèixer de manera directa costums i d'altres de cada cultura.
|
2.Fase aprenentatge-consolidació:
els participants es dividiran en dos grups quitatius. El grup A ha d’estar compost per algun noi. Cada grup reb una fitxa d’instruccions en la qual s’expliquen les ormes i els costums dels dos grups.
El grup A es caracteritza per la dolçor, la vida en comunitat, les relacions socials entre ells i la confiança cap a la resta. Aquesta societat té diverses tradicions molt antigues, és patriarcal i l’home per tant és al figura més important.
El grup B, es troba orientat cap als diners i les ganancies economiques, el valor de la persona esta relacionat amb l0exit que és té en el mercat.
Es deixen uns 20 minuts per a que és relacionin entre ells i s’adaptin a les normes de cada grup. Per tant el joc consisteix en que a l’hora de barrejar-se i coneixer-se entere els dos diversos grups, cada grup a d’intentar obtenir el màxim d’infromació sobre l’altre grup, aixi consecutivament fins que tots els participants hagin visitat a l’altre grup.
De manera individual, cada grup haurà de contestar un seguit de preguntes com; quina impressió heu rebut de les persones de l’altre grup?, quines són les normes de l’altre grup?, etc.
3.Fase d’aprofundiment i cloenda-avaluació:
Per finalitzar, es trobaran els dos grups i es valoraran uns als altres. Per exemple el grup A descriurà als participants del grup B i a l’inversa. Descriuran com és al cultura, com s’han sentit quan han conegut les normes i valors de l’altre grup, etc.
|
No comments:
Post a Comment