DINÀMICA INTERCULTURALITAT Eva Mollà Tormo
DINÀMICA: "Musiculturalitat i el Feminisme com a cultura"
|
EDAT: Joves
|
DURADA: 100 minuts aproximadament
|
MIDA DEL GRUP: mínim de 20 participants fins a 40.
|
OBJECTIUS
- Observar situacions d'altres continents mitjançant vídeos
- Descobrir la situació socio-econòmica de diferents continents.
- Analitzar quines son les situacions que porten a una cultura a ser minoritària i desconeguda.
|
MATERIALS:
- L'espai serà l'aula
- Projector de classe per poder projectar els vídeos i així analitzar-los
- Fulls i bolígrafs per a la posada en comú dels subgrups.
|
DESENVOLUPAMENT-METODOLOGIA:
1.Fase d'escalfament-introducció:
En primer lloc, farem una avaluació inicial al grup per tal d'adonar-nos quins son els coneixements culturals que poseeixen. Després, un per un explicaran d'on provenen, quina es la seva cultura i alguna de les característiques que lis interesen d'una cultura diferent a la d'ells.
|
2.Fase aprenentatge-consolidació:
Primer es posaran a classe els diferents vídeos elegits per ser analitzats:
Enmig de la nit- Auxili (Miniclip)
Dientes de leon- La Raiz
Bestias del sur salvaje. Trailer
El grito latinoamericano- toni mejias y la raíz
De seguit es llegirà el següent text extret de "El género en disputa" de Judith Butler, que també s'analitzarà:
"Esa manera de hacer teoría feminista ha sido cuestionada porque intenta colonizar y apropiarse de las culturas no occidentales para respaldar ideas de dominación muy occidentales, y también porque tiene tendencia a construir un «Tercer Mundo» o incluso un «Oriente», donde la opresión de género es sutilmente considerada como sintomática de una barbarie esencial, no occidental. La urgencia del feminismo por determinar el carácter universal del patriarcado -el objetivo de reforzar la idea de que las propias reivindicaciones del feminismo son representativas- ha provocado, en algunas ocasiones, que se busque un atajo hacia una universalidad categórica o ficticia de la estructura de dominación, que por lo visto origina la experiencia de subyugación habitual de las mujeres. Si bien la afirmación de un patriarcado universal ha perdido credibilidad, la noción de un concepto generalmente compartido de las «mujeres», la conclusión de aquel marco, ha sido mucho más difícil de derribar. Desde luego, ha habido numerosos debates al respecto. "
Després el grup serà dividit en subgrups de 5 persones i se li assignarà a cada grup un ordinador per tal que analitzen els vídeos i el text en grups més petits, ja que així la concentració serà major.
La dinàmica de grups serà la següent:
El grup posarà un per un els vídeos i després de cada vídeo faran una reflexió individual que compartiran en grup i apuntaran a un paper. D'aquesta manera quedarà escrita cada reflexió per a despres fer una posada en comú.
De seguida es farà el mateix amb el text escollit. Així aconsseguirem multitud d'opinions sobre la multiculturalitat i es dabatiran els diferents punts de vista dels participants.
3.Fase d’aprofundiment i cloenda-avaluació:
Per finalitzar, es trobaran tots els grups i posaran en comú les seves reflexions on es tindrà en conter la implicació de cada membre dels diferents subgrups. |
No comments:
Post a Comment