La
mediació ciutadana o comunitària ha de prevenir i
atendre
els conflictes dins d’una comunitat, veinat o municipi. UF1nf1
pg. 8
Objectius:
Quines
activitats hem realitzat per cobrir aquests objectius?
1.
Fomentar la convivència,
……………………………………………………………………………………………………...
2.
Millorar la comunicació i el diàleg entre els membres de la
comunitat,
……………………………………………………………………………………………………...
3.
Capacitar persones en la gestio de conflictes,
……………………………………………………………………………………………………...
4.
Incrementar l’acceptació de la diferència entre persones i
cultures,
……………………………………………………………………………………………………...
5.
Fomentar la igualtat i el respecte,
……………………………………………………………………………………………………...
6.
Facilitar un entorn en el que les parts implicades en un conflicte
puguin dialogar
i
trobar sol.lucions,
……………………………………………………………………………………………………….
Camps
d’actuació: Indica
els casos pràctics treballats a classe per aquests camps
d’actuació.
a.
Comunitats de veins …………………………………………………………………………..
b.
L’ús d’espais públics, serveis i equipaments
municipals…………………………………..
c.
Problemes cívics……………………………………………………………………………….
d.
Activitats econòmiques………………………………………………………………………...
e.
Conflictes entre entitats………………………………………………………………………..
f.
Consum…………………………………………………………………………………………..
g.
Estructura demogràfica de la poblacio i
envejiment………………………………………...
h.
Exclusio social dels joves……………………………………………………………………...
i.
Conflictes relacionats amb la violencia………………………………………………………..
Modalitats:
Indica
els noms dels components del grup que van protatgonitzar els
videos fets a classe a la modalitats d’intervenció
corresponent.
-
Med. Interpersonal……………………………………………………………………………….
-
Med. Multiparte…………………………………………………………………………………...
-
Med. En comunitats……………………………………………………………………………...
-
Cercles de pau…………………………………………………………………………………...
Serveis
de mediació ciutadana. Quins
videos hem vist o visites realitzades?
A.
Ambit veinal……………………………………………………………………………………..
B.
Ambit juvenil…………………………………………………………………………………….
C.
Ambit medio-ambiental………………………………………………………………………..
D.
Ambit sanitari…………………………………………………………………………………...
|
La
mediació intercultural tracta de prevenir i
gestionar els conflictes que surgeixen per les diferències
culturals, de tradicions, religioses i de llengües.
Objectius:
Quines
activitats hem realitzat per cobrir aquests objectius?
1.
Facilitar l’acollida de la població nouvinguda
……………………………………………………………………………………………………..
2.
Fomentar relacions de convivència i creixement personal
……………………………………………………………………………………………………..
3.
Promoure el diàleg intercultural
……………………………………………………………………………………………………..
4.
Mediar entre aquest tipus de conflictes
……………………………………………………………………………………………………..
5.
Potenciar una societat mes tolerant i oberta a la diversitat
……………………………………………………………………………………………………..
Funcions
Quines
funcions hem treballat i com?
-
Preventiva.
……………………………………………………………………………………………………..
-
Rehabilitadora
……………………………………………………………………………………………………..
-
Creativa
……………………………………………………………………………………………………..
Camps
d’intervenció Quins
Camps d’Intervenció hem treballat i com?
a.
Familiar, entre parella o intergeneracional -en cas de parelles
mixtes
……………………………………………………………………………………………………..
b.
Social i de vivenda, -convivència veinal, obtenció de vivenda,
conflictes amb propietaris.
……………………………………………………………………………………………………..
c.
Laboral – inserció laboral i mediació laboral amb empresaris.
……………………………………………………………………………………………………..
d.
Educatiu -prevenció i resolució de conflictes entre professors,
alumnes i famílies.
……………………………………………………………………………………………………..
e.
Justicia -serveis de traducció
……………………………………………………………………………………………………..
f.
Sanitari. -traducció i seguiment de tractaments entre personal
sanitari i usuaris.
……………………………………………………………………………………………………..
espais
de trobada intercultural Quins
videos hem vist o visites realitzades?
grups
d’acollida a immigrants…………………………………………………………………...
grups
de recolçament…………………………………………………………………………….
grups
d’autoajuda a dones immigrants………………………………………………………...
escola
de pares i mares immigrants…………………………………………………………….
|
La
Mediació familiar dona resposta als conflictes
ocasionats dins de la família que requereixen procediments,
recursos i professionals especialitzats.
Canvis
en l’estructura familiar. -nuclear, extensa, monoparental,
homoparental, ensamblada, comunal, centres d’acullida...
Ambits
de la mediació familiar. Quines
activitats hem realitzat per cobrir aquests àmbits?
A.
En les relacions entre els membres que conviuen en la unitat
familiar.
Conflictes
de relació i comunicació entre:
-
la parella………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………...
-
progenitors i descendents………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
-
germans/es ………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
-
d’altres membres………………………………………………………………………………..
-
decisions relatives a la cura de persones grans o amb diversitat
funcional
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
-
herències o successions………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………..
-
empreses familiars……………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………….
B.
Ruptura de les relacions familiars
-
Liquidació de règims econòmics matrimonials………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
-
Aspectes sobre guarda i custòdia de fills…………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………...
-
Règim de visites…………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
-
La pensió per aliments………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………...
C.
La integració en nous agrupaments familiars
……………………………………………………………………………………………………...
Recursos
de mediacio familiar Quins
videos hem vist o visites realitzades?
-
serveis d’orientacio i mediacio familiar………………………………………………………
-
centres d’atencio familiar……………………………………………………………………..
-
punt de trobada de families…………………………………………………………………..
|
La
Mediacio Escolar se n’ocupa de prevenir,
provenir i resoldre els conflictes dins de la comunitat escolar.
Aprendre
a viure junts, aprendre a conviure amb els demes, ames de
constituir una finalitat essencial a l’educació, representat un
dels principals reptes dels sistemes educatius. Tanmateix, una de
les percepcions més exteses entre el professorat fa referència
al progressiu increment de la conflictivitat en el centres
educatius, especialment de secundària. Pla per a la promoció
i millora de la convivència escolar del MEC.
En
aquest sentit cal afegir:
-.
les reformes educatives que han allargat l’edat d’escolarització
-.
les reformes educatives que es van succeint amb els canvis de
govern amb majoria absoluta o sense
-
els processos migratoris i la multiculturalitat
-
la pèrdua d’autoritat de les institucions escolars i
l’abandonament escolar.
Objectius:
Quines
activitats hem realitzat per cobrir aquests objectius?
1.
Potenciar la cultura de la mediacio en els centres
……………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
2.
Construir espais de mediació
……………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
3.
Promoure mes relacions horitzontals entre els membres de la
comunitat escolar
……………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………
mediació
formal i programada per obtenir un acord.
mediació
informal o espontània amb actuacions mes educatives que d’arribar
a un acord.
Ambits
d’actuació a la mediació escolar segons els agents
quins hem treballat? Qui?
Com?
Entre
alumnes ………………………………………………………………………………….
Entre
alumnes i professors o entre famílies i centre escolar.
…………………………………………………………………………………………………….
Ambits
d’actuació a la mediació escolar segons els objectius.
quins hem treballat? Qui?
Com?
-
Formació per la convivència i prevenció ………………………………………………….
-
Intervenció devant del conflicte……………………………………………………………..
-
Reparació i conciliació ……………………………………………………………………….
Beneficis
-
Desenvolupament de les habilitats socials
-
Reducció del nombre de conflictes i expedients
-
Increment de la productivitat
|
D’altres
reflexions i idees de millora o suggeriment de visites.
No comments:
Post a Comment