Thursday, February 16, 2017

MR 1617 INSO MP8 UF2NF2 AMBITS DE MEDIACIO - RESUM I FITXA DE REFLEXIO



La mediació ciutadana o comunitària ha de prevenir i
atendre els conflictes dins d’una comunitat, veinat o municipi. UF1nf1 pg. 8

Objectius: Quines activitats hem realitzat per cobrir aquests objectius?

1. Fomentar la convivència,
……………………………………………………………………………………………………...
2. Millorar la comunicació i el diàleg entre els membres de la comunitat,
……………………………………………………………………………………………………...
3. Capacitar persones en la gestio de conflictes,
……………………………………………………………………………………………………...
4. Incrementar l’acceptació de la diferència entre persones i cultures,
……………………………………………………………………………………………………...
5. Fomentar la igualtat i el respecte,
……………………………………………………………………………………………………...
6. Facilitar un entorn en el que les parts implicades en un conflicte puguin dialogar
i trobar sol.lucions,
……………………………………………………………………………………………………….
Camps d’actuació: Indica els casos pràctics treballats a classe per aquests camps d’actuació.

a. Comunitats de veins …………………………………………………………………………..
b. L’ús d’espais públics, serveis i equipaments municipals…………………………………..
c. Problemes cívics……………………………………………………………………………….
d. Activitats econòmiques………………………………………………………………………...
e. Conflictes entre entitats………………………………………………………………………..
f. Consum…………………………………………………………………………………………..
g. Estructura demogràfica de la poblacio i envejiment………………………………………...
h. Exclusio social dels joves……………………………………………………………………...
i. Conflictes relacionats amb la violencia………………………………………………………..

Modalitats: Indica els noms dels components del grup que van protatgonitzar els videos fets a classe a la modalitats d’intervenció corresponent.

- Med. Interpersonal……………………………………………………………………………….
- Med. Multiparte…………………………………………………………………………………...
- Med. En comunitats……………………………………………………………………………...
- Cercles de pau…………………………………………………………………………………...

Serveis de mediació ciutadana. Quins videos hem vist o visites realitzades?

A. Ambit veinal……………………………………………………………………………………..
B. Ambit juvenil…………………………………………………………………………………….
C. Ambit medio-ambiental………………………………………………………………………..
D. Ambit sanitari…………………………………………………………………………………...
La mediació intercultural tracta de prevenir i gestionar els conflictes que surgeixen per les diferències culturals, de tradicions, religioses i de llengües.

Objectius: Quines activitats hem realitzat per cobrir aquests objectius?

1. Facilitar l’acollida de la població nouvinguda
……………………………………………………………………………………………………..
2. Fomentar relacions de convivència i creixement personal
……………………………………………………………………………………………………..
3. Promoure el diàleg intercultural
……………………………………………………………………………………………………..
4. Mediar entre aquest tipus de conflictes
……………………………………………………………………………………………………..
5. Potenciar una societat mes tolerant i oberta a la diversitat
……………………………………………………………………………………………………..
Funcions Quines funcions hem treballat i com?

- Preventiva.
……………………………………………………………………………………………………..
- Rehabilitadora
……………………………………………………………………………………………………..
- Creativa
……………………………………………………………………………………………………..
Camps d’intervenció Quins Camps d’Intervenció hem treballat i com?

a. Familiar, entre parella o intergeneracional -en cas de parelles mixtes
……………………………………………………………………………………………………..
b. Social i de vivenda, -convivència veinal, obtenció de vivenda, conflictes amb propietaris.
……………………………………………………………………………………………………..
c. Laboral – inserció laboral i mediació laboral amb empresaris.
……………………………………………………………………………………………………..
d. Educatiu -prevenció i resolució de conflictes entre professors, alumnes i famílies.
……………………………………………………………………………………………………..
e. Justicia -serveis de traducció
……………………………………………………………………………………………………..
f. Sanitari. -traducció i seguiment de tractaments entre personal sanitari i usuaris.
……………………………………………………………………………………………………..
espais de trobada intercultural Quins videos hem vist o visites realitzades?

grups d’acollida a immigrants…………………………………………………………………...
grups de recolçament…………………………………………………………………………….
grups d’autoajuda a dones immigrants………………………………………………………...
escola de pares i mares immigrants…………………………………………………………….
La Mediació familiar dona resposta als conflictes ocasionats dins de la família que requereixen procediments, recursos i professionals especialitzats.

Canvis en l’estructura familiar. -nuclear, extensa, monoparental, homoparental, ensamblada, comunal, centres d’acullida...

Ambits de la mediació familiar. Quines activitats hem realitzat per cobrir aquests àmbits?

A. En les relacions entre els membres que conviuen en la unitat familiar.
Conflictes de relació i comunicació entre:
- la parella………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………...
- progenitors i descendents………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
- germans/es ………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
- d’altres membres………………………………………………………………………………..
- decisions relatives a la cura de persones grans o amb diversitat funcional
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
- herències o successions………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………..
- empreses familiars……………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………….

B. Ruptura de les relacions familiars
- Liquidació de règims econòmics matrimonials………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
- Aspectes sobre guarda i custòdia de fills…………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………...
- Règim de visites…………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
- La pensió per aliments………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………...

C. La integració en nous agrupaments familiars
……………………………………………………………………………………………………...

Recursos de mediacio familiar Quins videos hem vist o visites realitzades?

- serveis d’orientacio i mediacio familiar………………………………………………………
- centres d’atencio familiar……………………………………………………………………..
- punt de trobada de families…………………………………………………………………..
La Mediacio Escolar se n’ocupa de prevenir, provenir i resoldre els conflictes dins de la comunitat escolar.

Aprendre a viure junts, aprendre a conviure amb els demes, ames de constituir una finalitat essencial a l’educació, representat un dels principals reptes dels sistemes educatius. Tanmateix, una de les percepcions més exteses entre el professorat fa referència al progressiu increment de la conflictivitat en el centres educatius, especialment de secundària. Pla per a la promoció i millora de la convivència escolar del MEC.

En aquest sentit cal afegir:

-. les reformes educatives que han allargat l’edat d’escolarització
-. les reformes educatives que es van succeint amb els canvis de govern amb majoria absoluta o sense
- els processos migratoris i la multiculturalitat
- la pèrdua d’autoritat de les institucions escolars i l’abandonament escolar.

Objectius: Quines activitats hem realitzat per cobrir aquests objectius?

1. Potenciar la cultura de la mediacio en els centres
……………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
2. Construir espais de mediació
……………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………...
3. Promoure mes relacions horitzontals entre els membres de la comunitat escolar
……………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………
mediació formal i programada per obtenir un acord.
mediació informal o espontània amb actuacions mes educatives que d’arribar a un acord.

Ambits d’actuació a la mediació escolar segons els agents quins hem treballat? Qui? Com?
Entre alumnes ………………………………………………………………………………….
Entre alumnes i professors o entre famílies i centre escolar.
…………………………………………………………………………………………………….
Ambits d’actuació a la mediació escolar segons els objectius. quins hem treballat? Qui? Com?
- Formació per la convivència i prevenció ………………………………………………….
- Intervenció devant del conflicte……………………………………………………………..
- Reparació i conciliació ……………………………………………………………………….

Beneficis
- Desenvolupament de les habilitats socials
- Reducció del nombre de conflictes i expedients
- Increment de la productivitat
D’altres reflexions i idees de millora o suggeriment de visites.

No comments:

Post a Comment