Monday, February 20, 2017

MR 1617 INSO MP8 UF2 NF4 REVISTA DE MEDIACIO


Títol: Revista de Mediació.

Activitat dirigida a cada classe A i B, que es dividiran en grups de cinc o sis components.

Objectius:

Dissenyar, formatejar i redactar una revista en paper i digital amb els continguts propis del NF4 Ambits de Mediació (ciutadana, intercultural, familiar i escolar).

Procediment:

- Seguiu el model de les revistes de classe que s’han proporcionat com a exemples.

- Escolliu una pel.lícula l’argument de la qual reflecteixi tres o més àmbits de mediació.
- Buscar en internet el guió en versió original i el guió traduït.
- Expliqueu els diferents àmbits de mediació que es poden observar a l’argument del film i de quina manera l’argument de la pel.lícula tracta de:

a. fomentar la convivència cívica de la ciutadania, fent-la partícip de la gestió de les seves diferències,
b. millorar la comunicació i el diàleg entre tots els membres de la comunitat,
c. incrementar l’acceptació de la diferència de percepcions i opinions, fomentant la igualtat i el respecte amb els demés.
d. prevenir la conflictivitat a nivell comunitari, intercultural, familiar i escolar.

- Escolliu al menys un conflicte de cada àmbit, analitze-lo i seleccioneu una estratègia d’intervenció per resoldre’l.

Organtizació:

En general començarem les classes amb explicacions de teoria i/o correcció de deures; la resta del temps es pot dedicar a disenyar i formatejar la revista. Convé que porteu els vostres ordinadors portàtils.

- Ultima setmana de febrer, explicacions i video sobre mediació ciutadana, i farem les activitats 1-4. ens ha d’ocupar 1 hora, en queden tres per la revista,
- Primera setmana de març, explicacions i video sobre mediació intercultural, act. 5-8;
igual, ens ha d’ocupar 1 hora, en queden tres per la revista;
- Segona setmana de març, mediació familiar i act. 9-12, la mateixa temporització.
- Tercera i quarta setmana de març, mediació escolar i act. 13-17.

Avaluació:

S’anirà prenent nota de classe de pràcticament totes les sessions,

Cinquena setmana de març: examens tipus test del Nf4, (28 – 31 març) amb el dossier del NF4; entrega de la revista en paper i digital al blog de classe.

Primera setmana d’Abril abans de pasqua: escollim una pel.licula en versió original, la veurem i farem algunes activitats sobre ella.


Revista de Mediació.

1. PORTADA: Inventeu un nom per la revista,
2. Dissenyeu la portada, penseu en fotogrames de la pel.lícula de la qual transcribiu el guió,

Responsables
Ultima set. Febrer
1 setmana març
2 setmana Març
3-4ª set. març
5 setmana març













3. CONTRAPORTADA, publicitat, informació sobre l’escola, equip editorial, tasques assignades, potser informació mes personalitzada dels futurs integrador socials d’aquesta promoció.

Responsables
Ultima set. Febrer
1 setmana març
2 setmana Març
3-4ª set. març
5 setmana març













4. PRIMERA PAGINA: Taula de continguts; Editorial-Introducció: cal deixar clara la vinculació dels continguts de la revista amb el Nf4 de MP8 així com l’objectiu general de prevenir la conflictivitat en tots els àmbits ciutadà, intercultural, familiar i escolar.

Responsables
Ultima set. Febrer
1 setmana març
2 setmana Març
3-4ª set. març
5 setmana març













5. COS DE LA REVISTA: el guió bilingüe de la pel.lícula escollida -intercaleu frase en v.o. i frase en castellà o català.

Responsables
Ultima set. Febrer
1 setmana març
2 setmana Març
3-4ª set. març
5 setmana març





































6. Expliqueu els diferents àmbits de mediació que es poden observar a l’argument del film i tota la relació possible amb el NF4. Analitzeu al menys un conflicte cada àmbit.
Podria ser interessant plantejar els continguts com a dossier d’activitats per possibles alumnes de mediació que tindrien les fitxes d’anàlisi buides i es podria proporcionar les sol.lucions a continuació amb l’informe corresponent.

Responsables
Ultima set. Febrer
1 setmana març
2 setmana Març
3-4ª set. març
5 setmana març






































7. D’altres continguts es deixa a la imaginació de tothom.





No comments:

Post a Comment