Títol:
Revista de Mediació.
Activitat
dirigida a cada classe A i B, que es dividiran en grups de cinc o sis
components.
Objectius:
Dissenyar,
formatejar i redactar una revista en paper i digital amb els
continguts propis del NF4 Ambits de Mediació (ciutadana,
intercultural, familiar i escolar).
Procediment:
-
Seguiu el model de les revistes de classe que s’han proporcionat
com a exemples.
-
Escolliu una pel.lícula l’argument de la qual reflecteixi tres o
més àmbits de mediació.
-
Buscar en internet el guió en versió original i el guió traduït.
-
Expliqueu els diferents àmbits de mediació que es poden observar a
l’argument del film i de quina manera l’argument de la pel.lícula
tracta de:
a.
fomentar la convivència cívica de la ciutadania, fent-la partícip
de la gestió de les seves diferències,
b.
millorar la comunicació i el diàleg entre tots els membres de la
comunitat,
c.
incrementar l’acceptació de la diferència de percepcions i
opinions, fomentant la igualtat i el respecte amb els demés.
d.
prevenir la conflictivitat a nivell comunitari, intercultural,
familiar i escolar.
-
Escolliu al menys un conflicte de cada àmbit, analitze-lo i
seleccioneu una estratègia d’intervenció per resoldre’l.
Organtizació:
En
general començarem les classes amb explicacions de teoria i/o
correcció de deures; la resta del temps es pot dedicar a disenyar i
formatejar la revista. Convé que porteu els vostres ordinadors
portàtils.
-
Ultima setmana de febrer, explicacions i video sobre mediació
ciutadana, i farem les activitats 1-4. ens ha d’ocupar 1 hora, en
queden tres per la revista,
-
Primera setmana de març, explicacions i video sobre mediació
intercultural, act. 5-8;
igual,
ens ha d’ocupar 1 hora, en queden tres per la revista;
-
Segona setmana de març, mediació familiar i act. 9-12, la mateixa
temporització.
-
Tercera i quarta setmana de març, mediació escolar i act. 13-17.
Avaluació:
S’anirà
prenent nota de classe de pràcticament totes les sessions,
Cinquena
setmana de març: examens tipus test del Nf4, (28 – 31 març) amb
el dossier del NF4; entrega de la revista en paper i digital al blog
de classe.
Primera
setmana d’Abril abans de pasqua: escollim una pel.licula en versió
original, la veurem i farem algunes activitats sobre ella.
Revista
de Mediació.
1.
PORTADA: Inventeu un nom per la revista,
2.
Dissenyeu la portada, penseu en fotogrames de la pel.lícula de la
qual transcribiu el guió,
Responsables
|
Ultima
set. Febrer
|
1
setmana març
|
2
setmana Març
|
3-4ª
set. març
|
5
setmana març
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
CONTRAPORTADA, publicitat, informació sobre l’escola, equip
editorial, tasques assignades, potser informació mes personalitzada
dels futurs integrador socials d’aquesta promoció.
Responsables
|
Ultima
set. Febrer
|
1
setmana març
|
2
setmana Març
|
3-4ª
set. març
|
5
setmana març
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
PRIMERA PAGINA: Taula de continguts; Editorial-Introducció:
cal deixar clara la vinculació dels continguts de la revista amb el
Nf4 de MP8 així com l’objectiu general de prevenir la
conflictivitat en tots els àmbits ciutadà, intercultural, familiar
i escolar.
Responsables
|
Ultima
set. Febrer
|
1
setmana març
|
2
setmana Març
|
3-4ª
set. març
|
5
setmana març
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
COS DE LA REVISTA: el guió bilingüe de la pel.lícula
escollida -intercaleu frase en v.o. i frase en castellà o català.
Responsables
|
Ultima
set. Febrer
|
1
setmana març
|
2
setmana Març
|
3-4ª
set. març
|
5
setmana març
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
Expliqueu els diferents àmbits de mediació que es poden observar a
l’argument del film i tota la relació possible amb el NF4.
Analitzeu al menys un conflicte cada àmbit.
Podria
ser interessant plantejar els continguts com a dossier d’activitats
per possibles alumnes de mediació que tindrien les fitxes d’anàlisi
buides i es podria proporcionar les sol.lucions a continuació amb
l’informe corresponent.
Responsables
|
Ultima
set. Febrer
|
1
setmana març
|
2
setmana Març
|
3-4ª
set. març
|
5
setmana març
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
D’altres continguts es deixa a la imaginació de tothom.
No comments:
Post a Comment