Enllaç de la pel·lícula (MINUT 53:30 A 58:00)
FITXA
D’ANÀLISI DE CONFLICTES
-
Títol del conflicte: Pel·lícula “La família Bélier”
-
Tipus de conflicte:
-
Segons la possibilitat de mediació
MEDIABLE
|
|
Es podria
fer una mediació familiar ja que els membres de la família tenen
punts en comú amb els que es pot arribar a un acord.
|
NO MEDIABLE
|
|
|
-
Segons la seva visibilitat:
LATENT
|
|
|
MANIFEST
|
|
|
PSEUDOCONFLICTE
|
|
Tota la família es conscient del
conflicte però fora de l’àmbit familiar no se sap que
existeix.
|
ENDEMIC
|
|
|
INVISIBLE
|
|
|
INEXISTENT
|
|
|
EMMASCARAT
|
|
Els pares només manifesten una part
del conflicte ja que no expressen amb claredat els veritables
motius del seu enuig.
|
INSTITUCIONALITZAT
|
|
|
-
Segons les causes:
DE
RELACIÓ
|
|
|
D’INFORMACIÓ
|
|
|
D’INTERESSOS
|
|
Perquè les necessitats són
percebudes com incompatibles ja que els pares volen que la seva
filla es quedi al poble i ella vol marxar a Paris.
|
ESTRUCTURALS
|
|
|
DE
VALORS
|
|
|
-
Segons les parts implicades:
INTRAPERSONAL
|
|
|
INTERPERSONAL
|
|
Perquè el conflicte passa a dins
d’una mateixa família. |
INTRAGRUPAL
|
|
|
INTERGRUPAL
|
|
|
-
Protagonistes del conflicte, posicions, interessos i necessitats:
Parts implicades
|
Posicions
|
Interessos
|
Necessitats
|
Emocions
|
Pares
|
No volen que la filla marxi a Paris. |
Volen tenir a prop a la seva filla i
necessiten algú que els tradueixi.
|
-Afiliació
-Dependència |
-Amor
incondicional
-Preocupació
-Inseguretat
-Enuig
|
Paula
|
Vol anar a Paris per entrar a una
acadèmia molt important de música. |
Formar-se en la música i fer el seu
propi camí. |
-Independència
-Autorealització
-Reconeixement |
-Culpabilitat
-Tristesa
-Inseguretat |
Terceres
parts afectades:
El
professor de música de la Paula i el seu germà petit.
-
Procés del conflicte:
-
Fets desencadenants:
Quan els pares s’assabenten de que la
seva filla ha estat preparant la prova de cant d’amagat.
-
Polarització/Espiral:
Rol
de traductora dels pares des de que era petita.
-
Estereotips:
L’edat
de la Paula, ja que els pares creuen que encara és petita per marxar
de casa. Les persones sordes no tenen que anar sempre amb un
traductor al costat, ja que existeixen altres tècniques que poden
utilitzar.
-
Aspectes rellevants del problema:
-Independència
de la filla.
-La
idea dels pares de que la seva filla sempre estarà amb ells per
ajudar-los en tot.
-La
relació familiar.
-
Tècnica de resolució de conflictes més adequada
TRANSACCIONALS
|
NEGOCIACIÓ
|
|
|
MEDIACIÓ
|
|
Ja que
considerem que la mediació familiar és la millor manera per tal
que expressen els seus sentiments i la solució la trobin ells
mateixos.
|
|
CONCILIACIÓ
|
|
|
|
FACILITACIÓ
|
|
|
|
ADVERSARIALS
|
TRANSACCIÓ
|
|
|
ARBITRATGE
|
|
|
|
JUDICI
|
|
|
-
Quines preguntes realitzaríeu durant el procés de mediació?
-Creieu
que és normal que la vostra filla vulgui la seva vida de manera
independent?
-Estimareu
a la vostra filla tot i que se'n vagi a París?
-Com
has viscut des de la infantessa la discapacitat auditiva de la teva
família?
-
Possibles solucions:
-
Una solució seria la contractació d'un intèrpret per la família
en el negoci i en els actes públics dels pares, d'aquesta manera no
seria necessària la dependència envers la seva filla.
-
Una altre solució seria que la seva filla renunciés a la seva
possible carrera com a cantant i es quedés amb els seus pares.
-També
és possible l'adecuaquació dels pares a l'entorn, a partir de
tècniques o mecanismes més moderns, com plafons comunicatius.
No comments:
Post a Comment