Friday, January 27, 2017

MR1617- FITXA DEL CONFLICTE-PEL·LICULA LA FAMÍLIA BOTEI- 2º INSO B-Alba Aguilera, Berta Bardají, Marta Expósito i Paula Cazorla


Enllaç de la pel·lícula (MINUT 53:30 A 58:00)


FITXA D’ANÀLISI DE CONFLICTES
  1. Títol del conflicte: Pel·lícula “La família Bélier”
  2. Tipus de conflicte:
  • Segons la possibilitat de mediació

MEDIABLE



Es podria fer una mediació familiar ja que els membres de la família tenen punts en comú amb els que es pot arribar a un acord.



NO MEDIABLE








  • Segons la seva visibilitat:

LATENT






MANIFEST






PSEUDOCONFLICTE



Tota la família es conscient del conflicte però fora de l’àmbit familiar no se sap que existeix.

ENDEMIC






INVISIBLE






INEXISTENT






EMMASCARAT



Els pares només manifesten una part del conflicte ja que no expressen amb claredat els veritables motius del seu enuig.

INSTITUCIONALITZAT






  • Segons les causes:

DE RELACIÓ






D’INFORMACIÓ






D’INTERESSOS



Perquè les necessitats són percebudes com incompatibles ja que els pares volen que la seva filla es quedi al poble i ella vol marxar a Paris.

ESTRUCTURALS






DE VALORS







  • Segons les parts implicades:

INTRAPERSONAL






INTERPERSONAL



Perquè el conflicte passa a dins d’una mateixa família.

INTRAGRUPAL






INTERGRUPAL







  1. Protagonistes del conflicte, posicions, interessos i necessitats:
Parts implicades
Posicions
Interessos
Necessitats
Emocions

Pares




No volen que la filla marxi a Paris.
Volen tenir a prop a la seva filla i necessiten algú que els tradueixi.
-Afiliació
-Dependència
-Amor incondicional
-Preocupació
-Inseguretat
-Enuig




Paula




Vol anar a Paris per entrar a una acadèmia molt important de música.
Formar-se en la música i fer el seu propi camí.
-Independència
-Autorealització
-Reconeixement
-Culpabilitat
-Tristesa
-Inseguretat


Terceres parts afectades:
El professor de música de la Paula i el seu germà petit.


  1. Procés del conflicte:

  • Fets desencadenants:
Quan els pares s’assabenten de que la seva filla ha estat preparant la prova de cant d’amagat.
  • Polarització/Espiral:
Rol de traductora dels pares des de que era petita.
  • Estereotips:
L’edat de la Paula, ja que els pares creuen que encara és petita per marxar de casa. Les persones sordes no tenen que anar sempre amb un traductor al costat, ja que existeixen altres tècniques que poden utilitzar.

  1. Aspectes rellevants del problema:
-Independència de la filla.
-La idea dels pares de que la seva filla sempre estarà amb ells per ajudar-los en tot.
-La relació familiar.

  1. Tècnica de resolució de conflictes més adequada






TRANSACCIONALS

NEGOCIACIÓ









MEDIACIÓ





Ja que considerem que la mediació familiar és la millor manera per tal que expressen els seus sentiments i la solució la trobin ells mateixos.



CONCILIACIÓ








FACILITACIÓ










ADVERSARIALS

TRANSACCIÓ









ARBITRATGE









JUDICI










  1. Quines preguntes realitzaríeu durant el procés de mediació?
-Creieu que és normal que la vostra filla vulgui la seva vida de manera independent?
-Estimareu a la vostra filla tot i que se'n vagi a París?
-Com has viscut des de la infantessa la discapacitat auditiva de la teva família?


  1. Possibles solucions:
- Una solució seria la contractació d'un intèrpret per la família en el negoci i en els actes públics dels pares, d'aquesta manera no seria necessària la dependència envers la seva filla.
- Una altre solució seria que la seva filla renunciés a la seva possible carrera com a cantant i es quedés amb els seus pares.
-També és possible l'adecuaquació dels pares a l'entorn, a partir de tècniques o mecanismes més moderns, com plafons comunicatius.  


No comments:

Post a Comment