Sunday, January 22, 2017

MR1617- FITXA DEL CONFLICTE-PEL·LICULA UN DIOS SALVAJE- 2º INSO B-Sara, Eva, Marina i Sílvia

  • 2º INSO B                
Alumnes: Eva Mollá, Sílvia Ortiz, Marina Palomas i Sara Rojas


  TIPUS DE CONFLICTE I FITXA D'ANÀLISI



FITXA DE LA PEL·LÍCULA


Resultado de imagen de UN DIOS SALVAJE
Añadir leyenda
  • Pel·lícula: Un Dios Salvaje          
  • Títol original: Carnage
  • Director: Roman Polanski
  • Repartiment: Jodie Foster, John C.Reilly, Kate Winslet, Christoph Waltz
  • País: Espanya,França, Alemanya, Polonoia
  • Any: 2011
  • Genera: Comèdia
  • Versió Cinematogràfica d’una obra de Teatre de Yasmina Reza
Sinopsis:
Tracta d’un conflicte entre dos nens d’onze anys el Zachary i l’Ethan, que s’enfronten amb violència en un parc del Pont de Brooklyn. El motiu de la baralla es que l’Ethan no deixava que al Zachary que entres a la seva banda.
Els pares de la víctima inviten a la seva casa als pares de l’agressor, per resoldre el conflicte. Tanquen un acord i en acomiadar-se comencen una xerrada  amb bromes i frases cordials,  que acaba sent d’un caire violent a mida que els pares van revelant les seves contradiccions i grotescs prejudicis socials.
El conflicte dels nens és un desencadenant d’altres conflictes entre els pares i entre les parelles, és una explosió d’emocions retingudes i de veritats callades.

https://www.youtube.com/watch?v=7Oeh2XPrBKQ


https://www.youtube.com/watch?v=Iuf_kTSf0eo

 https://www.youtube.com/watch?v=AvQQniMI7gc&t=8s




FITXA DEL CONFLICTE "UN DIOS SALVAJE"


TIPUS DE CONFLICTES I FITXA D’ANALISI- Títol del conflicte,pel·lÍcula: Un Dios Salvaje
      
  • Escull si és un conflicte mediable o no mediable:
  • MEDIABLES desacords familiars, escolars, amics...
  • NO MEDIABLES si hi ha delictes  submissió, si es vulneren els drets humans, menors o violència...

És necessària una tercera persona per a resoldre el conflicte?
  • Mediador
  • Conciliador
  • Arbitre
  • Facilitador
  • Jutge
PROTAGONISTES
PARTS DEL CONFLICTE
INTERESSOS
POSICIONS
NECESSITATS
Primer nen :Ethan  (el nen agredit amb 2 dents trencats incisius drets)

Segon nen: Zachary (el nen agressor)



pares  de l’Ethan





pares del Zachary
És el lider de la seva banda



Vol formar part de la banda de l’Izan


que els altres pares reconeguin que esta malament el que ha fet el seu fill


minimitzar la situació
no vol al Zachary a la seva banda



entrar en la banda



que demani el nen disculpes



Primera posició es que el seu fill  ha  actuat malament, però ells són ells que prenen les mesures pertinents.
Desprès la posició varia recolzant al seu fill.
tenir poder i ser el cap



tenir amistats i poder jugar amb ells


tenir poder i control sobre la situació





que es solucioni el problema

  •  Segons la seva visibilitat:
     
  • LATENT (no es reconeix la seva existència  però es manifesta els seus efectes)
  • MANIFEST (és reconeguda per les parts i es fa pública)
  • PSEUDOCONFLICTE (les parts ho viuen com a conflicte però no s’observa)
  • ENDEMIC (les parts han aprés a conviure amb la situació i no volen resoldre-la ja que ho veuen normal)   
  • INVISIBLE (Una de les parts està sotmesa a l’altra, és difícil de detectar)
  • INEXISTENT (Hi ha un desequilibri i la part `perjudicada creu que mereix el que està passant; ho consideren normal)
  • ENMASCARAT (No es manifesta tota la seva magnitut, només una petita part)
  • INSTITUCIONALITZAT (Passa a instàncies formals o jurídiques, s’ha esgotat la resolució en l’àmbit privat)

  • Segons les causes:

  • DE RELACIÓ O CONVIVÈNCIA (Apareix per la convivència com per exemple: laboral, familiar, escolar… Es pot manifestar de manera agressiva com per exemple amb insults)   
  • D’INFORMACIO O DESINFORMACIÓ (Ocasionat per una comunicació defectuosa entre les parts)
  • D’INTERESSOS (Originat per tenir necessitats incompatibles i una de les parts creu que per cobrir-les ha de limitar o sacrificar les de l’altra part. Per exemple: amb els diners.)
  • ESTRUCTURALS (Generat pel propi funcionament del grup i la relació entre els seus membres; “hi ha desigualtats entre les parts.”)
  • DE VALORS (Originat per sistemes de creences incompatibles o diferents)

  • Segons les parts:

  • INTRAPERSONAL (Interior de la persona)
Frustració (quan veus que ets incapç d’assolir les teves metes)
Conflicte d’interessos (Generat quan s’ha d’escollir entre dues opcions incompatibles)
Conflicte de rols (oposició entre diferents àrees de la nostra vida)
  • INTERPERSONAL (Es produeix entre dues persones o més)
  • INTRAGRUPAL (Es produeix en l’interior d’un grup, comunitat, organització…)
  • INTERGRUPAL (Es produeix entre dos o més grups)

  • Quines emocions sorgeixen en el conflicte?
ràbia, frustració, incomprensió

  • Quins valors es veuen reflectits?
empatia, civisme, actituds sexistes i “ridiculitzacions”

PROCÉS

  • Quins creus que són els fets desencadenants?
L’Ethan no vol a l’altre a la seva banda per ser un xivato, la Zachary el pega amb un pal i li trenca els dents.
  • Com s’ha iniciat el conflicte?
Amb una baralla entre els dos nens.

  • Polarització:
Els pares de l’Ethan volen que el Zachary demani disculpes per haver agredit al seu fill. Els pares del Zachary no ho veuen necessari.

  • Quins estereotips es veuen reflectits?
Estereotips de genere (masclisme), d’estatus social.

PROBLEMA

  • Quins són els fets rellevants del problema?

no hi ha atenció als nens, problemes físics causats a l’Ethan i que no es disculpa el Zachary per l’agresio que ha ocasionat.


  • Quina tècnica de resolució de conflictes creus que és millor per aquest conflicte?
  • Negociació
  • Conciliació
  • Transacció
  • Mediació
  • Arbitratge
  • Facilitació
  • Judici




No comments:

Post a Comment