Wednesday, September 7, 2016

MR 1516 INSO MP07 Suport a la intervencio educativa


Mòdul professional 7: suport a la intervenció educativa

Durada: 99 hores


UF1. suport a la intervenció educativa. 99 hores


Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació:
  1. Enten les funcions de suport del tècnic en Integració Social dins del sistema educatiu.





Criteris d’avaluació:

1.1 Identifica els i les destinatàries de la intervenció del tècnic en el context educatiu.



1.2 Descriu les estructures organitzatives dels centres que atenen alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.


1.3 Analitza la legislació vigent en relació a l’atenció a la diversitat en els centres educatius.
identifica els diferents nivells de concreció curricular i els elements bàsics del currículum.






1.4 Relaciona la intervenció educativa dirigida a l‘alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu, amb el projecte educatiu i els documents de programació del centro.



1.5 Identifica les característiques, objectius, organització i funcionament dels programes d’atenció a la diversitat.

1.6 Identifica l’estructura organitzativa i funcional de l’equip interdisciplinar d’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

1.7 Identifica l’àmbit d’actuació del Tècnic en el context de l’atenció a la diversitat als centres educatius.

1.8 Valora la importància de la planificacions i el treball en equipo en el procés d’intervenció educativa.

1.9 Mostra una actitud de respecte vers les necessitats de coordinació i treball en equip en la intervenció amb alumnat (ACNEE).


1.10 Organitza el suport a la intervenció educativa aplicant les directrius de l’equip interdisciplinar i els principis d’inclusió i individualització.

2.1 Descriu l’estructura i els elements d’una adaptació curricular.

2.2 Relaciona les necessitats educatives específiques de suport educatiu amb les adaptacions curriculars requerides.


2.3 Identifica les activitats a realitzar amb l’alumnat analitzant les adaptacions curriculars individualitzades.

2.4 Aplica tècniques per a la programació d’activitats de suport a la intervenció educativa atenent als principis d’inclusió i individualització.

2.5 Aplica tècniques d’ensenyament- aprenentatge d’habilitats, hàbits,...

2.6 Participa en l’elaboració d’adaptacions curriculars.

2.7 Proposa activitats d’ensenyament- aprenentatge d’habilitats i/o hàbits.

2.8 Selecciona criteris metodològics d’acord amb els objectius de la Institució, el marc curricular i les necessitats i interessos de l’alumnat.

2.9 Identifica les mesures d’accés al currículum establertes en una adaptació curricular.

2.10 Valora el paper de las activitats complementàries en la integració escolar.

2.11 Descriu les funcions del Tècnic per a promoure la participació dels destinataris i destinatàries en les activitats complementàries.

2.12 Descriu vies de comunicació i relació amb la resta de professionals implicats en la intervenció amb l’ACNEE.

2.13 Implementa activitats de suport a la intervenció educativa adequant els materials curriculars a les directrius de l’equip interdisciplinar i les necessitats de l’alumnat.


3.1 Organitza l’espai i el mobiliari atenent als criteris establerts en la programació i a les característiques dels destinataris.



3.2 Seqüència l’activitat atenent a la temporalització establerta en la programació.


3.3 Selecciona materials curriculars d’acord amb les directrius establertes per l’equip interdisciplinar.


3.4 Adequa materials curriculars a les característiques de l’alumne o alumna i a criteris de creativitat i funcionalitat.




3.5 Aplica criteris d’organització de l’espai, els materials i el mobiliari que garantien la accessibilitat i el compliment de les normes de seguritat i higiene.


3.6 Identifica suports tècnics per afavorir la autonomia a l’aula tant per l’alumnat com per a la resta de professionals.

3.7 Valora l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en la adaptació de materials curriculars a les característiques de l’alumnat.

3.8 Valora la importància de seguir i executar les activitats en funció dels acords presos per l’equip interdisciplinar.


3.9 Valora la importància de respectar els procediments i les normes internes del centre educatiu en el que desenvolupa la seva tasca.

3.10 Valora la importància de generar entorns segurs tant per l’alumnat com per a la resta de professionals.

3.11 Valora la importància d’establir relacions cordials, respectuoses i fluïdes tant amb l’alumnat ACNEE com a la resta de professionals amb els que es coordina.

3.12 Realitza el seguiment dels processos de suport a la intervenció educativa, transmetent la informació a l’equip interdisciplinar o al tutor o tutora de l’alumnat per les vies establertes.


4.1 Descriu les tècniques i instruments per al control i seguiment del suport a la intervenció educativa.


4.2 Identifica les activitats d’avaluació del programa educatiu.


4.3 Selecciona les estratègies i tècniques d’avaluació de les activitats de suport a la intervenció educativa.


4.4 dentifica indicadors d’avaluació en les adaptacions curriculars de la intervenció educativa.

4.5 Valora la importància de l’avaluació en els diferents moments del procés.


4.6 Complimenta instruments d’avaluació per avaluar l’aplicació de tècniques de prevenció d’accidents a l’aula.

4.7 Interpreta la informació obtinguda dels diferents instruments.

4.8 Argumenta la importància del procés de seguiment en la activitat del Tècnic en la eficàcia de la intervenció.

4.9 Valora la importància de compartir i transmetre la informació obtinguda als altres professionals implicats en la intervenció de l’ACNEE.

4.10 Estableix les vies de comunicació i relació amb la resta de professionals implicats en la intervenció amb l’ACNEE

Continguts:

NF 1. Caracterització del suport a la intervenció educativa.


1.1 La integració en l’àmbit educatiu

1.2 Modalitats d’atenció educativa: USEE, aula d’acollida, aula oberta, ....

1.3 Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

1.4 Anàlisis de la legislació vigent en matèria d’integració escolar.

1.5 Nivells de concreció curricular.

1.6 Identificació dels elements bàsics del currículum.

1.7 Documents de programació del centro educatiu.

1.8 Documents d’organització del centre educatiu: RRI. PEC, Normativa inici de curs...

1.9 El pla d’atenció a la diversitat.

1.10 L’equip interdisciplinar en la atenció a les necessitats específiques de suport educatiu.

1.11 Paper del Tècnic superior en l’àmbit educatiu:  1.11.1 Educador d’educació especial i 1.11.2 Tècnic en integració social

1.12 Importància de la planificació en la intervenció educativa.

NF 2. Organització del suport a la intervenció educativa.

2.1 Adaptacions curriculars.

2.2 Identificació de necessitats específiques de suport educatiu. Adaptacions més freqüentes.

2.3 El procés d’ensenyament- aprenentatge de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

2.4 Aplicació de tècniques d’ensenyament- aprenentatge.

2.5 Identificació dels principis psicopedagògics que sustenten la intervenció educativa amb l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

2.6 Programació d’activitats.

2.7 Paper de les activitats complementaries i extraescolars en la integració escolar.

NF 3. Implementació d’activitats de suport a la intervenció educativa.

3.1 Organització de l’espai i del temps en el desenvolupament de les activitats.

3.2 Assignació d’espais, temps i recursos materials d’acord amb la planificació de la intervenció educativa.

3.3 Recursos curriculars.

3.4 Utilització de suports tècnics.

3.5 Aplicació de normes de prevenció de accidentes i higiene a l’aula.

3.6 Criteris d’elaboració d’activitats, de selecció de recursos,...

3.7 Valoració de l’ús de les tecnologies de la informació en el suport a la intervenció educativa.

NF 4. Seguiment del procés de suport a la intervenció educativa.


4.1 L’avaluació del procés de suport a la intervenció educativa. Tipus, funcions, tècniques i instruments d’avaluació.

4.2 Selecció i elaboració d’instruments d’avaluació: de la pròpia intervenció com del desenvolupament de l’alumnat ACNEE.

4.3 Complementació d’instruments d’avaluació .

4.4 Interpretació i transmissió de la informació obtinguda dels processos d’avaluació.

4.5 Predisposició a la autocrítica i autoavaluació.





DIARI DE CLASSE

Setmana 39 del 21 a 25 de setembre.

Presentacio Personal
Dinamica de Presentacio dels alumnes,
Recollir Noms i e.mails (ja ho fan les tutores i ho passaran a la resta de professors)

Presentació del Modul Professional MP7 de SUPORT A LA INTERVENCIO EDUCATIVA,
Situar el MP7 en relacio a la resta de moduls professionals,

Reflexionar sobre la metodologia a seguir segons els documents de presentació del mòdul i UF.

Fotocòpia del primer treball en grup que demana el llibre i explicar-la, reflexionar sobre la necessitat de comprar el llibre de curs.

OBJECTIUS D'AQUEST TREBALL: Role playing sobre una claustre escolar, Director, Equip directiu, Equips docents i professorat; aixi com conèixer els documents de centre, PEC, NOFC...

Per tant, haurem de formar una candidatura o vàries que siguin elegides -i rotatòries- per la qual cosa ens hem de conèixer millor. Per aquest propòsit, farem un test d'intel.ligències múltiples.

També, alhora podem donar alguns continguts previs sobre l'antropologia escolar i els moviments de reforma pedagògics que ens puguin servir per conèixe'ns millor i decidir les candidatures corresponents.

Abans de començar amb els continguts:

Expressar emocions i reflexions sobre les experiències personals en relació a l'escola.


Setmana 40 de 28 de setembre a 2 d'Octubre

Començar amb el mapa conceptual d'Antropologia per situar el tema de l'educació i el CANVI SOCIAL.

http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2012/12/mapa-conceptual-d.html

Recordar el procés històric que va portar a crear les institucions escolars arreu i els Moviments de Renovació Pedagògica:

http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2012/11/resum-de-corrents-pedagogiques-i.html

i com s'ha implementat en alguns països,

http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2012/03/auroville-india-op.html

Tenint en compte la CC -capacitat clau- d'innovació, proposar als alumnes que incorporin la recerca següent dins del seu PEC:

1. Entre la gratuïtat dels centres escolars d'ensenyament obligatori,
i el pagament de quotes a escoles concertades i privades (entre 100 i 700 Euros per mes)

Quina quota podrien assumir pares (juntament amb altres institucions públiques i privades com ajuntaments o empreses) per tal de pagar el sal.lari de TISO o TEI i reduir la ratio d'alumnes per classe? Quina problemàtica ens podem trobar en cas d'implementar-lo? (insuficient nombre d'aules, hores de coordinacio entre professores titulars i Tècnics...) i si aquestes dificultats es podrien solventar amb espais pròxims als centres com biblioteques o centres cívics).

2. Considerar la possibilitat d'activitats de reforç o extra-escolars dels centres de secundària a la tarde que puguin assumir TEI i TISO, així com el seu finançament.

TEST D'INTEL.LIGENCIES MULTIPLES I DINAMICA DE GRUP.

Resultats de cada grup classe i valoracio.



Els resultats han estat molt semblants als dos grups amb IM predominants Interpersonal, Musical, Naturalista i Corporal,

Vam concloure que d'alguna manera el sistema d'avaluació de cicles formatius JA REFLECTEIX aquests resultats de forma que dóna un 35% de la nota final als examens i proves escrites més relacionades amb la IM Lingüística, mentre que la resta, el 65% de la nota surt de treballs en grup i casos pràctics més relacionades amb la IM Interpersonal.

Vam acordar també en la nostra valoració que la IM Lingüística possiblement no sigui la menys predominant sinó que el test il.lustra la dependència excessiva del nostre sistema educatiu de les IM Lingüística i Logic-Matemàtica fins al punt de provocar el rebuig de l'alumnat.

D'altra banda, si considerem que la Intel.ligència Emocional es defineix com la barreja de IM Interpersonal I Intrapersonal, llavors una altra lectura de les gràfiques suggereix que molt poques persones han trobat aquest equilibri personal entre reconèixer les emocions pròpies per entendre les alienes i actuar en conseqüència. Això o bé, que la gent no vol reconèixer actituds d'introspecció personal per considerar-les introvertides i poc sociables.

REflexionar sobre l'Educació arreu i en el nostre país ara mateix.


Familiaritzar-nos amb la documentació bàsica del centre PEC, NOFC, PAC, Projecte Curricular de departaments, política de qualitat...

Donar a conèixer les candidatures d'equips docents.

Eleccions de candidatures,

Setmana 41 de 6 a 10 d'Octubre

funcions de cada grup de membres i presentació de documentació associada al càrrec.

Setmana 42 de 13 a 16 d'Octubre 


Setmana 43 de 19 a 23 d'Octubre 







No comments:

Post a Comment