PAI - PLA D'ATENCIÓ INDIVIDUALITZAT
Nom i cognoms: Fulano Creo Detal ---------------------------------------Núm expedient:210988
Professional de referència: Antoni
Data d'ingrés: 10/12/2017 Data d'elaboració: 14/12/2017 Data d'avaluació: 14/12/2018
ÀREA
SOCIAL
ASPECTES
|
Necessitats i potencialitats observades
|
Objectius
|
Activitats
i professionals
|
Situació legal i de desprotecció
|
Necessitats identificades referents a la possible desprotecció de la persona usuària i defensa de drets
|
Es necessari la supervisió del seu tutor
legal per donar consentiment de qualsevol document
|
|
Hàbits d'oci
|
Hábits d'oci detectats i que hagin de ser promoguts i/o facilitats per part del centre
|
Li a agrada molt fer maquetes de cotxes
|
Realitzarà tallers de manualitats i ajudarà
a companys a fer aquest tipus d’activitats
|
Creences i valors
|
Actuacions facilitadores sobre aspectes religiosos i/o de creences personals
|
Una vegada a la setmana acudia a l’església
|
Els dissabtes acudeix un capellà al
centre per fer una petita missa
|
Gestions administratives
|
Necessitats sobre gestions administratives diverses que la persona o els familiars no puguis realitzar sense ajuda externa
|
No te control dels diners i es necessària
una supervisió total
|
A l’àrea ocupacional faran tallers del
valor dels diners
|
Interrelació social i familiar
|
Situacions detectades referents a les reacions personals que manté la persona usuària, que poden millorar-se, que hagin de corregir-se, etc.
|
Com ha perdut molt control del dia a dia
s’enfada molt amb el seu fill (tutor legal)
|
Es faran activitats per millorar la relació
familiars, fent sortides
|
Iniciativa i participació
|
Nivell de participació en activitats i qualitat de les relacions personals amb altres persones del centre
|
Normalment es una persona mal humorada ja
que no escolta be
|
El seu fill vol que el conscienciem que
necessita l’audiòfon
|
Criteris
d’avaluació:
|
|||
Seguiments: una vegada al mes
|
ÀREA
SANITARIA
ASPECTES
|
Necessitats
i potencialitats observades
|
Objectius
|
Activitats
i professionals
|
Situació
sanitària
|
Informació
rellevant a la seva situació sanitària actual
|
Li van amputar una cama per culpa d’una infecció
i te sordesa,
|
Crear uns hàbits en els que implementi la
utilització de l’audiòfon.
|
Tractament
|
Tractament
actual
|
ha de prendre unes pastilles per regular la tensió
|
La utilització d’un pastiller
|
Estat de
la pell- UPP
|
Aspectes rellevants per a la
prevenció d’úlceres:
·
Valoració del risc de patir úlceres
·
Existència o no d’ulceres
|
Per culpa de l’amputació de la cama li
surten enrogiments al munyo
|
La utilització de fel·lules i cremes per
evitar l’enrogiment
|
Dieta
|
Existència
i identificació de la mateixa
|
Ha de menjar aliments baixos en grassa ja
que te la tensio alta
|
Te cita amb un dietista una vegada al mes
per que li revisi el pes y per si te que ajustar la dieta
|
Patró d’eliminació
|
Aspectes
rellevants per al control d’esfínters
|
Tot correcte
|
____________
|
Mobilitat
– Deambulació
|
Limitacions
per a transferències, mobilització
|
En aquest moment es pot moure sol però de
tant en tant necessita ajut
|
A la seva habitació te un polsador per si
vol necessita l’ajuda d’algú
|
Son –
Agitació
|
Informació
referent a trastorns d¡agitació i de son
|
Algunes nits es posa un inhalador per
dormir millor
|
Tindre un
control de les vegades que l’utilitza per que no ho prengui en excés
|
Alteracions
conducta
|
Alteracions
conductuals observades
|
De vegades escolta
menys que altres dies, aquests esta de molt mal humor
|
Comprar y la
utilització de l’audiòfon
|
Seguretat
– Restriccions
|
Informació
referent als motius auxiliar que ha d’aplicar-se o facilitar-se
|
Sap demanar
ajuda quan la necessita
|
Li em posat
un polsador a l’habitació per demanar ajuda
|
Ajudes tècniques
|
Relació de material auxiliar que ha d’aplicar que ha d’aplicar-se
o facilitar-se
|
Diprogenta a
l’enrogiment del munyo
|
Deixarem al
calaix de la tauleta les cremes i pastilles necessàries
|
Criteris
d’avaluació:
|
|||
Seguiments:
|
ÀREA PSICOLÒGICA
ASPECTES
|
Necessitats i potencialitats observades
|
Objectius
|
Activitats i professionals
|
Valoració cognitiva
|
Detall de capacitat cognitiva i potencialitats o riscos detectats: orientació, memòria, capacitat per a la presa de decisions...
|
Te petites pèrdues
de memòria per la seva edat, com te sordesa quan s’aixeca pot marejar-se. En quant
a prendre decisions normalment es perd, ja que no recorda els passos a l’hora
de realitza les accions
|
Farem un
pictograma amb el horaris i les activitats que es fan al centre i el penjarem a
la seva habitació i un altre per seguir el passos de les activitats
independents
|
Valoració afectiva i emocional
|
Valoració sobre situacions de depressió ansietat, estat d’ànim, apatia, pèrdua d’interès, etc.
|
La seva adaptació
no ha sigut fàcil per això alguns dematins s’aixeca mal humorat,
|
Una vegada que la infermera parla amb ell, es mentalitza i tot esta be.
|
Trastorns de conducta
|
Relació de rastorns detectats: vagabunderia, llenguatge ofensiu, agressivitat, comportament social inadequat, rebuig a les atencions, etc.
|
Tot correcte
|
____________
|
Criteris d’avaluació:
| |||
Seguiments: una vegada al mes
|
ÀREA FUNCIONAL (TERÀPIA OCUPACIONAL)
ASPECTES
|
Necessitats i potencialitats observades
|
Objectius
|
Activitats i professionals
|
Dutxa
|
Si te una
cadira adaptada es pot dutxa ell sol
|
Adaptar el
bany per una millor independència
|
|
Lavabo
|
Si te una
cadira adaptada ho pot fer sol
|
Adaptarem el
bany per a una millor independència
|
|
Vestit
|
Necessita ajuda
|
A l’hora de
fer-la anirà una auxiliar
|
|
Ús del vàter
|
Nivell de dependència de personal auxiliar en
cadascun de les activitats de la vida diària
|
Si te una
cadira adaptada ho pot fer sol
|
Adaptarem el
bany per a una millor independència
|
Deambulació
|
Tot correcte
|
_____________ | |
Transferències
|
Necessita ajuda
|
A l’hora de
ferles anirà una auxiliar
|
|
Alimentació
|
No sap
distingir la dieta que més li convé
|
A l’hora de
fer-ho anirà una auxiliar
|
|
Activitats instrumentals
|
Necessita ajuda
|
Adaptarem l'habitació per a una millor independència
|
|
Criteris d’avaluació:
|
|||
Seguiments:
|
ÀREA
ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL
ASPECTES
|
Necessitats
i potencialitats observades
|
Objectius
|
Activitats
i professionals
|
Aficions i
interessos
|
Valoració
de les aficions que té i l’interès que mostra per millorar la seva orientació
en l’elecció d’activitats
|
||
Ocupació
del temps lliure
|
Valoració
sobre si l’ocupació del temps lliure és positiva o activa
|
Positiva
|
_____________
|
Participació
en activitats
|
Valoració
sobre la seva participació i implicació en les diferents activitats oferides
|
No li agrada
anar als bingos per que no escolta els números i tampoc va al cinema per que no
ho escolta be
|
Li posarem l’audiòfon
per que fessin mes activitats a les àrees destinades a això
|
Criteris
d’avaluació:
|
|||
Seguiments:
|
No comments:
Post a Comment