MR 1718 MP4 UF4 Nf13 Habilitats socials –
Presentacions per part dels alumnes
13.1 Les habilitats socials -
|
Cintia i Nerea 11/1/18
| Brais 10/1/18 |
13.1.2 Tipus d'habilitats socials
|
Cristina A i Valeria 11/1/18
| Lara 10/1/18 |
13.2 Deficits socials en persones en situacio de dependencia
|
Marta B 11/1/18
| Omaima 10/1/18 |
13.2.1 Deficits socials en persones grans
|
Mireia 11/1/18
| |
13.2.2. Deficits socials en persones amb discapacitat
|
Aleix 15/1/18
| Candela 16/1/18 |
13.2.2 Deficits socials en persones amb discapacitat - pg. 63
|
Hala 15/1/18
| |
Doc 3.1 Interaccions socials
|
Desire 15/1/18
| |
13.2.3 Deficits socials en persones malaltes
|
Sandra B 15/1/18
| Alejandra 16/1/18 |
13.2.4 Deficits socials en persones amb malaltia mental
|
Sancha 15/1/18
| |
13.3.1 Components de les HHSS. Components conductuals verbals
|
Andrea 18/1/18
| Anna L 17/1/28 |
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals no verbals
|
Ana 18/1/18
| Ainhoa 17/1/18 |
13..3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics
|
Elizabeth 18/1/18
| Adria 24/1/18 |
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics: la cinesia
|
Sara G 18/1/18
| |
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics: la proxemia
|
Marta L 18/1/18
| Angie 24/1/18 |
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics: l'aparença personal
|
Claudia 18/1/18
| |
13.3.2 Els componenets cognitius i la percepció de l'ambient de comunicació
|
Sara P 22/1/18
| Judith 30/1/18 |
13.3.2 Els componenets cognitius i les variables cognitives de la persona -
|
Sergio C 22/1/18
| Jenny 30/1/18 |
13.3.3. Els components fisiologics
|
Sergio P 22/1/18
| |
13.4. Instruments d'avaluació de les habilitats socials
|
Aran 25/1/18
| Lluis 30/1/18 |
13.4.1 Intruments generals d'avaluacio
|
Nuria 25/1/18
| |
13.4.2 Instruments especifics d'avaluacio
|
Desire 25/1/18
| Nerea 30/1/18 |
les escales
|
Khadija i Kaoutar 25/1/18
| Tania 30/1/18 |
13.1 Les habilitats socials - Cintia i Nerea
13.1.2 Tipus d'habilitats socials - Cristina A i Valeria
13.2 Deficits socials en persones en situacio de dependencia - Marta B
13.2.1 Deficits socials en persones grans - Mireia
13.2.2. Deficits socials en persones amb discapacitat - Aleix
Les persones amb discapacitat a vegades poden sentir-se
malament perquè pensen que son rebutjades. Aquest sentiment fa que a vegades
facin coses ridícules o canviïn la seva manera de ser per sentir-se acceptades.
Quins poden
ser aquests comportaments que es fan a vegades?
- Estereotips socials: A vegades les persones amb discapacitat actuen com els altres esperen. Per exemple un nen o nena que va en cadira de rodes i no té cap problema afegit. Si s’ha acostumat a que els pares o la família li donin de menjar i facin d’intermediaris a totes les situacions i li facilitin tot s’acostumarà a no ser autònom.
- Comportament agressiu: A vegades una persona intel·ligent amb paràlisi cerebral pot tenir dificultats per parlar bé i que se l’entengui. Això pot fer que puguin comportar-se d’una manera agressiva quan hi ha un conflicte perquè no els entenem.
- Baixa autoestima i indefensió: Quan una persona amb discapacitat té dificultats per relacionar-se o no té recursos per resoldre els problemes amb els altres normalment té una autoestima baixa i pot tenir conductes antisocials o fer els treballs malament perquè no creu en les seves capacitats.
- En situacions greus la persona pot aïllar-se i tenir por a relacionar-se amb els altres (fòbia social) o caure en una depressió.
En resum, les persones amb discapacitat poden
tenir molts problemes per integrar-se perquè a vegades tenen
dificultats per saber quina conducta és adequada en cada moment i això provoca
baixa acceptació social.
13.2.2 Deficits socials en persones amb discapacitat - pg. 63 - Hala
Doc 3.1 Interaccions socials - Desirée
·Les primeres interaccións afectivosocials es produeixen en l'àmbit de la família i es continuen al centre educatiu. Aquestes relacions contribueixen al desenvolupament i la maduresa de la personalitat de les persones.
·Les interaccions socials en persones amb discapacitat són:
-Entorn emocional i social.
-Contacte normalitzat amb altres persones.
-Hàbits d'autonomia que els proporcionin independència (alimentació, neteja, conducta, etc).
-Desenvolupar la comunicació.
-Habilitats socials (regulació del comportament, interacció social en diferents entorns i organització del temps).
-Independència i ajust personal que els proporcionin benestar físic i emocional.
-Sexualitat normalitzada.
13.2.3 Deficits socials en persones malaltes - Sandra B
13.2.4 Deficits socials en persones amb malaltia mental - Sancha
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals verbals - Andrea
COMPONENTS
DE LES HABILITATS SOCIALS
Components
conductuals:
Són
elements tant verbals com no verbals de la conducta i estan
relacionats amb els elements de la comunicació humana.
Components
VERBALS:
Són
els elements de la parla i el seu contingut que ens permet pensar,
descriure elements, comunicar idees.
Les
persones en situació de dependència tenen més dificultat per
relitzar una oració, un discurs coherent i complet, aixó és a
causa de les restrinccions en les àrees següents:
Àrea
d'aprenentatge: Les
restrinccions són derivades de la falta d'experiències i de les
dificultats en l'aprenentatge.
Àrea
psicològica i cognitiva: A
causa de les dificultats d'aprenentatge i de les limitacions que
causa la malaltia o discapacitat, per aquest motiu la persona tindrà
un lèxic més pobre i unes estructures gramàticals mes simples.
Àrea
física i sensorial: Aquesta
àrea es refereix a les dificultats motrius de la persona per parlar,
llegir o sentir i emetre missatges.
Àrea
emocional: Un estat baix d'ànim
dificultarà més la parla, i tambè ho farà un estat d'exitació.
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals no verbals - Ana
13.3.1. COMPONENTS CONDUCTUALS
ELS COMPONENTS NO VERBALS
La comunicació
no verbal és la que empra el cos els moviments i els sons, per transmetre la informació
per donar suport al conjunt del missatge verbal.
Funcions de la comunicació no verbal:
Refermar: Repetir el que hem dit verbalment
amb un gest. Exemple: “Ves recte”
fem un gest estirant recte la ma.
Substituir: Gest autònom, no acompanya el
missatge verbal. Exemple: Negar amb
el cap.
Accentuar:Emfatitzar una expressió que s’està
verbalitzant. Exemple: Arrufar el
nas a la vegada que diem “estic tip d’això”, per fer patent que estem enfadats.
Contradir: Dir una cosa verbalment i al mateix
temps el contrari en llenguatge no verbal. Exemple:
El sarcasme,somriem mentre estem criticant.
Regular La interacció: Acompanyar
i mititzar el que estem dient verbalment.
Exemple: Assentint amb el
cap, indicant amb els ulls…
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics - Elizabeth
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics: la cinesia - Sara G
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics: la proxemia - Marta L
LA PROXÈMIA
És
la distància d’aproximació en quant a l’espai
personal.
El grau d'aquesta aproximació expressa la naturalesa de l'interacció
La manera com utilitzem el nostre espai i els dels demes determinarà el procès comunicatiu.
El grau d'aquesta aproximació expressa la naturalesa de l'interacció
La manera com utilitzem el nostre espai i els dels demes determinarà el procès comunicatiu.
La distància varia segons: La persona, el context social, la cultura i les normes.
El contacte físic és una forma de comunicació freqüent,
condicionada per:
Edat, cultura i sexe.
Aquest contacte transmet actituds i varia segons l'interacció.
D'acord amb tot això i segons la persona canvia la manera de valorar aquest contacte físic.
TIPUS DE CONTACTE:
Professional,
Íntim, Amigable, Cortès.
13.3.1 Components de les HHSS. - Components conductuals paralingüístics: l'aparença personal - Claudia
13.3.2 Els componenets cognitius i la percepció de l'ambient de comunicació - Sara P
13.3.2 Els componenets cognitius i les variables cognitives de la persona - Sergio C
13.3.3. Els components fisiologics - Sergio P
Components fisiològics: Son reaccions físiques que apareixen en
determinades situacions, generalment de manera incontrolable, i que afecten a
la comunicaió i la relació.
Les respostes mes habituals son l’aparició d’enrojolament,
tremolors, sudoració, augment de la freqüencia respiratòria o cardíaca o
manifestacions semblants davant d’algunes situacions com conèixer una persona,
parlar en públic, expressar una opinió discrepant amb la majoria, dirigir-se a
persones desconegudes, etc.
Actualment només es pot controlar amb tecniques de relaxació.
13.4. Instruments d'avaluació de les habilitats socials - Aran
13.4.1 Intruments generals d'avaluacio - Nuria
13.4.2 Instruments especifics d'avaluacio - Desirée
·Hi ha diferents eines per avaluar les habilitats socials. Segons la persona que els aplica poden ser:
-Autoadministrats: Recollen la percepció que la persona mateixa té sobre les seves habilitats i dificultats. És ella mateixa qui registra les seves pròpies conductes. L'inconvenient és que es poden falsejar les respostes amb el desig de presentar-se de manera positiva.
-Administrats i analitzats per altres persones: Els professionals proporcionen una informació més objectiva i permeten establir un diagnòstic.
·Algunes de les esclaes més utilitzades són:
-L'escala reduïda d'ansietat.
-L'escala multidimensional d'expressió social (EMES).
-Qüestionari de suport social funcional de Duke-UNC.
les escales - Khadija i Kaoutar
No comments:
Post a Comment