Monday, October 22, 2018

MR 1819 APD MP4 i MP9 L'Armadura i l'Escut

MP 1819 APD MP9 UF1 NF1 L’Escut

Preliminars: Com podem escoltar les malalties i experiències especialment doloroses dels nostres usuaris/es sense caure nosaltres mateixes/os en la depressió?


Un dels recursos existents consisteix en veure’ns a nosaltres mateixes/os i als demes com a heroines i herois -que hem superat proves terribles- en comptes de considerar-nos víctimes del que ens ha passat.

Titol: L’Escut. Destinataris: grup classe o qualsevol persona siguí TAPD o no,

Objectius:

- Gestionar les nostres emocions i les dels altres, és a dir, millorar la nostra intel.ligència emocional.
- Proporcionar una eina més d’empatia sense deixar-nos arrossegar pel dolor dels altres.
- Reflexionar sobre la nostra propia experiència vital.
- Perdonar als demes i perdonar-nos a nosaltres mateixes/os.
- Transformar-nos en herois i heroines.

Desenvolupament:

Si hem de veure als demés com a heroines i herois de les seves circumstàncies en comptes de víctimes sembla evident que, primer, hem de fer l’anàlisi de la nostra pròpia situació, de les nostres pròpies circumstàncies i experiències més traumàtiques, assumir-les, reconèixer que el que ens ha passat, perdonar-nos a nosaltres mateixes o als altres per la possible responsabilitat i, llavors, una vegada superat el dolor, veure’ns com a veritables heroines i herois del nostre cicle vital.

LES SEGUENTS PREGUNTES SON VOLUNTARIES:
(per respondre per escrit i/o per compartir a classe)

- Quina és la teva experiència o circumstància més dolorosa que has viscut?
- Creus que és responsabilitat d’algú? Que et deurien demanar perdó o tu demanar-ne?
- Pots entendre que tothom som víctimes d’altres víctimes i, per tant, mereixem ser perdonats?
- Pots perdonar?
- Pots considerar-te heroina o heroi de la teva vida en comptes de víctima?

També pot ajudar:

- Tens germans i germanes? De quines edats? Quin lloc ocupes entre ells/elles? Se semblen a tu? Com els descriuries?
- Quina edat tenien els teus pares quan vas nèixer? T’esperaven? Quants germans i germanes en tenien cadascú? Quin era el seu lloc? Com els descriuries als teus pares i als teus tiets i tietes?
- Coneixes als teus avis? Que feien? Com són? Que t’expliquen dels teus pares? Quina relació tenen amb tu?
- Te n’han parlat dels teus besabis? Que en saps d’ells?
- Dibuixa un arbre genealògic.
- Existeix alguna circumstància o malaltia que es repeteixi a la vostra família? Creus que t’afecta a tu personalment?

Avaluació/Conclusió:

1. Aquestes preguntes i activitats t’han permès reflexionar sobre la teva familia i com t’ha influit en tu?
2. T’ha ajudat aquest recurs i activitat per gestionar millor les emocions de dolor pròpies i al.lienes?

3. Et veus com a heroina/heroi de la teva vida o com a víctima?

No comments:

Post a Comment