FITXA D’ACTIVITAT
Dinàmica: SESSIÓ DE INTERCULTURALITAT
|
Participants: 20 Durada: 1:30 h
|
Objectius:
● Fomentar la tolerància.
● Millorar les relacions grupals.
|
Competències i capacitats:
● Saber emfatitzar i escoltar als companys
● Capacitat d’acceptar les diferencies.
|
Materials:
● paper
● retoladors
● gomets
● ordinador
|
DESENVOLUPAMENT - METODOLOGIA
1. Fase
d’escalfament - Introducció
Per introduir el tema començarem amb una dinàmica de salutacions. Aquesta
dinàmica consistirà a saludar-se de diferents formes, que anirem dient segons
la marxa. (Amb la cara, els genolls, traient la llengua…) Per finalitzar
aquest escalfament hauran de saludar-se amb el seu nom i agafen el nom del
company. Donarem un temps i quan diguem farem dos grups els que han recuperat
el seu nom i els que no.
Farem que un grup es senti discriminant i altre al·legat, i començarem a
introduir el tema de discriminació, estereotip, judici i perjudici.
2. Fase d’aprenentatge –
Consolidació
Activitat dels
gomets:
Es posaran gomets de diferents colors i formes
el front de tots els participants, podran veure quin gomet tenen els altres
però no el seu.
Els hi demanarem que s’agrupin com ells creguin
sense parlar, fent gestos. Normalment es solen agrupar per tenir el mateix
gomet, així podrem fer una reflexió sobre que tendim a agrupar-nos amb les
persones que sentim iguals a nosaltres i apartar (Discriminar)
a les que són diferents.
Activitat de les
etiquetes:
La següent activitat constarà en una sèrie
d’etiquetes amb diferents noms com (refugiats, sacerdot, policia, bomber,
futbolista, persona rica, noi/a musulmà, transsexual, sense sostre,
prostituta, ....).
Demanarem als nois que actuïn segons el nom que
vegin a l’etiqueta, sense paraules només gesticular.
Després d’una estona ens posarem amb rotllana i
preguntarem com s’han sentit i quins gestos han fet.
Activat del rumor:
Farem que 5 voluntaris surtin de classe. Entrarà primer un, se li llegirà
un text i tindrà que explicar-li al segon company, successivament fins l’últim
que ho explicarà a tot el grup.
Ens posarem en rotllana i
explicarem els diferents conceptes que han anat sorgint a la dinàmica.
3. Fase d’aprofundiment i
cloenda – Avaluació
És farà una rotllana i es realitzaren
unes preguntes per veure si s’han assolits els conceptes.
|
Avaluació del grup d’aprenentatge
(classe)
|
ÍTEMS
|
SEMPRE
|
A VEGADES
|
MAI
|
Han entès els conceptes
explicats.
|
|||
S’han mostrat participatius.
|
|||
Han mostrat interès mentre que es donava
les indicacions de les dinàmiques.
|
|||
Els hi ha costat col·laborar.
|
|||
Ja coneixien els conceptes explicats
durant la dinàmica.
|
|||
Han reflexionat sobre els continguts
|
|||
Han confos els conceptes explicats.
|
|||
Observacións:
|
Preguntes:
1. Què és la interculturalitat?
2. Què és un perjudici?
3. Què és un estereotip?
4. Qué és la diversitat cultural?
No comments:
Post a Comment