FITXA DINÀMICA
DINÀMICA: Prejudicis discriminen: aturem-los
Edat: 8 - 12 anys Durada: 1 hora i 30 min.
Mida del grup: 15 persones aproximadament
OBJECTIUS:
- Reflexionar sobre els valors propis i la capacitat d’empatia.
- Conèixer una mica més als companys i companyes.
- Crear un bon clima.
- Identificar els possibles prejudicis.
COMPETÈNCIES I CAPACITATS:
- Comunicar-se amb el grup de manera respectuosa i eficaç.
- Promoure els jocs cooperatius .
- Una millor capacitat per a l’ interacció social.
MATERIAL:
- 30 cadires.
- 30 gomets de colors.
- 1 aula.
DESENVOLUPAMENT- METODOLOGIA:
1. Fase d'escalfament- introducció (10 – 15 minuts)
Començarem la fase d'escalfament, fent una presentació de les dinamitzadores i seguidament els/les participants hauran de fer una rotllana dient el seu nom.
La segona part d'aquesta primera fase, consisteix que els/les participants hauran de fer parelles i cada parella tindrà un paper amb un tipus de salutació, hauran de sortir al centre de la rotllana i interpretar-la.
Les dinamitzadores diran una frase (annex 1) i els/les participants que es donin per al·ludits/ hauran d'agrupar-se, d'aquesta manera veuran les coses que tenen en comú.
2. Fase aprenentatge-consolidació (40 – 50 minuts)
El joc de les cadires consisteix en què les dinamitzadores diuen una frase per començar, les persones que se senten identificades amb aquesta frase s’hauran d’aixecar i canviar de lloc, i la persona que es queda sense cadira s’haurà de posar en mig i dir una frase, i així successivament.
Els/les participants hauran de seure, tancar els ulls i les dinamitzadores els hi pegaran un gumet diferent o semblant a cadascun dels/les participants, seguidament d’hauran d’agrupar.
3. Fase d'aprofundiment i cloenda- avaluació (15 – 20 minuts)
Aquesta activitat consisteix que sortiran 4 voluntaris/as els/les quals sortiran de classe, mentre les dinamitzadores llegeixen una història, entra una persona dels/les 4 voluntaris/as de fora i la resta de classe li llegeix la història, seguidament entra el/la següent company/a i el primer haurà d'explicar la història i així fins que arribi l'últim.
I per finalitzar la sessió farem una avaluació final realitzant unas preguntes (annex 2)
No comments:
Post a Comment