MR 1617 INSO MP8 FITXA IMPLEMENTACIÓ INTERCULTURALITAT 2n inso B BERTA BARDAJÍ, MARTA GARRIDO I PAULA LOZANO.
NOM: Com et veus? DURADA: 60 -70 min NÚM. SESSIÓ: 1 PARTICIPANTS: 5 a 10 participants
EDAT: Joves PROFESSIONALS: Berta Bardají, Marta Garrido
i Paula Lozano
|
OBJECTIUS: RECURSOS:
- Assolir els diferents conceptes - Aula
equipada amb cadires
- Promoure l’educació intercultural - Pisarra
- Reflexionar sobre els
prejudicis i estereotips de la societat. - Papers
DESENVOLUPAMENT/METODOLOGIA:
La base
metodològica és la vivència, això s’entén a partir d’experiències, jocs, i
dinàmiques que influeixen en el estat anímic i sensorial del participant.
Preparació:
Avanç de començar és portarà a terme
una avaluació inicial, on es pregunatarà que són els prejudicis , els
estereotips, la discriminació, i els rumors.
Tot seguit passarem a realitzar la primera dinàmica, on ens agruparem amb
cadires fent una rotllana. Un dels participants es col·locarà al centre de la
rotllana i dirà en veu alta, una consiga. Per exemple: Porto una carta, per
totes aquelles persones que portin sabates amb cordills. A partir d’un parell
d’exemples, és passarà a fer consignes més personals, com per exemple: Porto
una carta per totes aquelles persones que pensin que les dones condueixen
pitjor que els homes.
( 15 min)
Aprenentatge:
En aquesta fase de la sessió es realitzarà un activitat, on cada
participant se li enganxarà a l’esquena un paper amb un personatge concret que
ell no coneixarà. Els altres interactuaran amb ell depenent del seu personatge
i les caracteristiques de cada personatge. Per exemple: Si li toca el Leo
Messi, cada participant actuarà de manera diferent pero el que s’espera es que sigui tractat com
la societat ho impossa, en aquest cas
elogiant-lo. ( 30 min)
Consolidació
Per acabar, les persones participants es
col·loquen en cercle i tanquen els ulls. Una de les animadores els col·locarà
gomets de diferents formes i colors al front. Quan acabi, se’ls hi explicarà
que hauran de formar grups sobre la base de l’adhesiu que porten a la base del
front però sense parlar entre ells. Quan els grups estiguin separats clarament,
es formarà l’avaluació (20 min)
|
Aquesta ja està feta :)
ReplyDeleteTeresa