Friday, April 28, 2017

MR 1617 INSO MP8 Marta Martinez, Juan Diego Motato, Marina Pérez



Mira’m bé


Col·lectiu:
Joves cursant la ESO
Temporització:
  • 1 hora


Número participants: 20
Objectius:
  • Treballar la interculturalitat


Desenvolupament:
1. Fase d’escalfament (20min):
  • Començarem amb una petita presentació sobre el que realitzarem a la sessió. Parlarem sobre estereotips, prejudicis i rumors que els exposarem en veu alta.
  • Seguidament farem l’activitat automassatge que consisteix en posar al participants drets, sempre dirigits per un professional començaran a estovar-se  así mateixos començant pel cap fins arribar a les extremitats inferiors. Amb la finalitat de començar l’activitat d’una manera relaxada però actius.
2. Fase de desenvolupament (30min):
  • Per a la activitat més important, hem escollit una dinàmica d’ enganxines amb diferents professions i caracterìstiques personals. els dinamitzadors col·locarán les enganxines aleatòriament a la esquena dels participants i seguidament tindrán que reaccionar com la societat ho fa entre ells sense dir-se res, s’ha d’intentar mantenir el máxim de silenci i que es moguin fent gestos i expressions. Amb aquesta activitat es pretén que empatitzin una mica amb la societat i es donguin compte de com reacciona aquesta devant de persones amb diferents caracterìstiques.
  • Per últim realitzar l'activitat del telèfon que consistirà en el fet que escollirem cinc voluntaris als quals han de sortir de l'aula. A la resta del grup se'ls explicarà que aniran entra primer un company al qual se li llegirà una història només un cop. En acabar entrà en següent company al qui el primer company li explicarà el que recordi del relat, i així fins al últim.
3. Fase de cloenda (10min):
  • Arribats a la part final de la dinàmica, els dinamitzadors preguntarán el contingut que s’ha treballat durant les activitats fetes. Haurán de fer un mini-debat sobre el que pensen que han treballat i que els hi sembla, serán opinions personals posades en comú.


Recursos:
  • 20 enganxines blanques
  • Aula
  • Cadires
  • Text de la activitat del telèfon

Avaluació:
-Av. Inicial: L’avaluació inicial contará d’un qüestionari (veure annex 1) en el que podrem avaluar si d’entrada tenen assolits els coneixements que volem transmetre o si no en saben res.
-Av. Final: Per a l’avaluació final repartirem el amteix qüestionari incial amb la finalitat de comprovar si la informació ha arribat i si han entés els conceptes.

No comments:

Post a Comment