Fitxa implementació INTERCULTURALITAT
NOM DELS PROFESSIONALS: Anna Manchado, Sheila Garrido, Eva Mollà
DURADA: 1:30h
PARTICIPANTS: 15 aprox.
|
OBJECTIUS:
|
RECURSOS MATERIALS:
|
METODOLOGIA
Preparació (30 min.)
Els usuaris es col·locaran en cercle i anirem passant un cabdell de llana per obtenir el torn de paraula, cadascú s’haurà de presentar i dir alguna cosa que li agrada fer. Consisteix en una forma dinàmica de trencar el gel i saber els noms de tots. Amb la “teranyina” que queda en finalitzar es simbolitza la unió de tots els participants i es donarà la possibilitat de trobar punts en comú. En acabar aquesta activitat d’escalfament els dinamitzadors/es faran una breu introducció sobre el tema dels prejudicis.
Aprenentatge / Automatització (40 min.)
Per començar es realitzara una activitat anomenada “el Carter”. Aquest joc consisteix en fer un cercle amb cadires (una cadira menys del nombre total d’usuaris) de manera que quedi una persona sense cadira, aquesta persona, situada al centre del cercle, ha de dir: “Porto una carta per...”. Per exemple: Porto una carta per qui porti pantalons texans. A mesura que avança el joc s’introduïran frases sobre els prejudicis amb l’ajut dels dinamitzadors/es.
En la segona activitat , els dinamitzadors/es col·locaran gomets de diferents colors i formes al front dels usuaris, de manera que ells es puguin veure el seu propi. Després es demanarà que ells mateixos s’agrupin seguint el criteri que vulguin. L’única norma és no parlar, ho hauran de fer a través de gestos, mirades… Al finakl es farà una petita reflexió sobre com s’han format els grups i es relacionarà amb el tema dels prejudicis.
Generalitzacio / Consolidació (20 min.)
Per finalitzar, els usuaris es col·locaran en cercle i es farà una posada en comú. Es parlarà sobre quina activitat ha agradat més, sobre que pensen sobre els prejudicis, què s’ha après, coses a millorar, com s’han sentit, etc.
|
AVALUACIÓ:
Av. inicial:
Quan les dinamitzadores introdueixen el tema sobre els prejudicis, realitzaran preguntes per saber el nivell de coneixement que té el grup sobre el tema.
PREGUNTES:
Av. continua o de procès:
Mitjançant una taula d’observació es valorarà la participació, motivació i l’interès sobre el tema de la sessió dinàmica.
TAULA D’OBSERVACIÓ
Av. final o de resultats:
Es realitzaran una sèrie de preguntes orals per comprovar que s’han assolit els nostres objectius:
|
Hola noies,
ReplyDeleteLa planificació està molt ben plantejada. M'agrada la idea de la primera dinàmica :) Crec que la dinàmica del carter també és d'escalfament, però tenint en compte que els participants seran infants bastant petits (uns 8-10 anys), segur que els agradarà. Quant a la dinàmica dels goments i al tema de les definicions de conceptes, crec que són massa petits... però podeu intentar explicar-los els conceptes a partir d'experiències que ells viuen al cole, del tipus: com us sentiu si algú no us deixa jugar en el seu grup? com podem evitar que això passi? Penseu en dues idees clau que vulgueu que s'emportin i treballeu-les a partir de les dinàmiques que heu seleccionat, però de manera molt clara i bàsica.
Disfrutareu molt amb els nens i les nenes (sempre sorprenen).
Teresa