Títol.
Cloud
Atlas – Atlas de las Nubes.
(2012)
Direcció, Producció i Guió: Tom Tykwer, Lilly i
Lana
Wachoski,
Grup
Classe però des de 16
anys.
Objectius: -
Relacionar
narrativa i personatges amb continguts del MP mijtançant una
composició escrita semi-guiada individual -tot i que es pugui
treballar en grup.
-
Estimular
la imaginació, l’autoconeixement i el sentit crític.
Desenvolupament:
a.
Repartir la fitxa i comentar-la: Els
paràgraf següents estan disenyats
per explicar l’argument i facilitar la reflexió personal. Tots
els paràgrafs són opcionals.
b.
Llegir els paràgrafs, veure el film, fer la composició escrita i
comentar-la.
COMENTARI
DE TEXT SEMIGUIAT –
Escull (o no) entre aquests paràgrafs, modifíca’ls i afegeix
respostes i opinions per completar un comentari de 250 paraules.
1.
Les
germanes Wachoski (Bound,
Matrix, Jupiter Ascending, Sense8)
com a directores, productores i guionistes de
Cloud Atlas (2012) destaquen com a gran
exemple de genialitat creativa. La
seva transexualitat és prova de que tothom pot realitzar
contribucions rellevants a la societat i, per tant, la recerca de
poder de col.lectius específics -com podrien ser els membres gay
dins de la comunitat LGBT- està totalment injustificada.
2.
Dels
sis arguments de que tracta la pel.licula, basada en una novel.la
homònima
de
David Mitxel (2004), l’escena principal que cohesiona la resta
d’històries és el procès de “mediació” entre un funcionari
públic i una android condemnada a mort. Podríem dir que al llarg
d’aquesta confessió es produeixen tota una sèrie de salts
en el temps, és a dir, flashback
and flashforwards que conformen la pel.lícula.
3.
Quines serien les parts implicades en aquest procès de “mediació”?
Quines característiques serien comuns i quines diferents d’un
procés real de mediació?
4.
Quins conflictes hi ha entre els personatges i quins àmbits de
mediació podrien estar relacionats?
5.
La pel.lícula suggereix que la consciència humana perdura en el
temps més enllà del nostre naixement i mort, que
els nostres botxins d’ara es converteixen en els nostres salvadors
més endevant, que
tornem
a trobar-nos amb
les persones que estimem per
aprendre lliçons de vida, etc. La qual cosa pot convertir-se en una
de les millors fonts de comprensió cap als altres, d’empatia i,
fins i tot, de perdó.
6.
Quins altres valors, actituds i habilitats socials es desprenen de
l’argument, o dels diferents arguments, dels personatges i del
missatge del film que puguin relacionar-se amb mediació.
7.
El satèlit Hubble ha fotografiat unes 100.000 mil.lions de galàxies
a l’espai visible des de la Terra, a cada galàxia existeixen una
mitjana de 100.000 mil.lions d’estrelles - cadascuna amb possibles
sistemes solars de diferents planetes. Si l’univers visible fos una
esfera amb la Terra al centre, el diàmetre seria de quasi 100.000
millions d’anys llum. En
aquest context, els físics actuals estan tractant de manipular temps
i espai com a única possibilitat de viatge interestelar.
8.
Hi
ha teories que fins i tot aventuren l’existència de molts
universos, o be, de la coexistència de
diferents universos en el mateix espai però a distintes freqüències
atòmiques. A Cloud Atlas, temps i espai apareixen de manera
simultània pagant tribut a aquestes teories -com si tots nosaltres
fossim cibernautes i espectadors de vàries pel.licules que
veiem de manera simultània en les diferents pestanyes del nostre
navegador a la pantalla de l’ordinador.
Conclusions
/ Avaluacions:
a.
Coneixes
la filmografia de Lilly i Lana Wachowski? Has
vist Matrix?
b.
Has
pogut trobar la relació entre la pel.lícula i els continguts del
Modul Professional de Mediació?
c.
Com tractaries d’estimular la imaginació, l’autoconeixement i el
sentit crític a partir d’una pel.lícula?
d.
Fins
a quin punt la
nostra ideologia personal influeix en
les nostres emocions i la nostra feina?
http://gnula.biz/pelicula/el-atlas-de-las-nubes
http://gnula.biz/pelicula/el-atlas-de-las-nubes
No comments:
Post a Comment