Thursday, May 4, 2017

MR 1617 INSO MP8 REVISTA 2n INSO B Sheila Garrido, Anna Manchado, Noemí Villalón, Ivette Requena, Eva Mollá, Marta Garrido

MAKE LOVE, NOT WAR   

Resultado de imagen de guion stepmom 

Sheila Garrido

Marta Garrido
Anna Manchado
Eva Mollà
Ivette Requena
Noemí Villalón









Taula de continguts

La nostra revista sorgeix de la idea de donar importància a l’estima en totes les relacions socials que hi ha a la nostra societat. Quan s’ha de conviure amb altres éssers humans on hi ha disparitat de cultures, costums, caràcters, maneres de veure la vida, maneres de viure, diverses formes de fer, d’actuar, de sentir… Hem de ser conscients que es necessita un treball mental previ i en el procés d’empatia, respecte i tolerància. No obstant, hi ha habilitats que no tots els ciutadans han treballat o han adquirit suficient, llavors, quan es presenta una diversitat d’opinions dins d’una comunitat o sistema, i entra la possibilitat de que sorgeixin els conflictes.

Els conflictes, no hem d’oblidar que son situacions adverses, on pot haver-hi un acumulament de tensió, confrontament d’opinions, ira o ràbia, la qual cosa s’ha de canalitzar per tal de que no s’hi produeixi cap esdeveniment negatiu cap a ningú dels membres de la comunitat.
És en aquest punt quan sorgeix la idea de la mediació, una eina en moltes situacions eficaç i que fins ara ha resultat del tot bona a l’hora de solucionar conflictes, ja no sols comunitaris, sinó també escolars, familiars o interculturals, segons el context on es produeixin.
Un dels objectius de la mediació és trencar amb la conflictivitat i donar eines que ens ajuden a treballar els conflictes d’una manera positiva, on totes les parts importen de la mateixa manera, i ja no sols les parts, sinó també els seus interessos són contemplats.

En la nostra primera entrada, volem presentar-nos com a grup editorial de la revista. Està composta per Eva Mollà, que s’encarrega dels elements més visuals i de la redacció (fotografies, enllaços a vídeos útils per a la mediació…), la Noemí Villalon que s’encarrega de convocar les assamblees i els punts a tractar, la Anna Manchado i la Ivette Ramírez que s’encarreguen de buscar els guions de cada pel·lícula que anirem analitzant i la Marta Garrido i la Sheila Garrido que son les directores executives de la revista.
En la nostra revista, el tema principal a tractar està enfocat a tot el que envolta els problemes socials i la societat en general, s’anomena “Make love, not war” “Fes l’amor i no la guerra” i que millor manera de començar amb l’edició que exposant com a primer exemple, la pel·lícula: “Quèdate a mi lado”, un clàssic referent de rebuig a l’odi i acollida a l’amor per ser més feliç a la vida.
Quédate a mi lado (Stepmom)
Títol en espanyol: Quédate a mi lado /  Títol original: Stepmom
Any: 1998 / País: Estats Units
Director: Chris Columbus.
Guió: Gigi Levangie, Jessie Nelson, Steven Rogers, Karen Leigh Hopkins, Ronald Bass.
Música: John Williams
Fotografia: Donald McAlpine
Repart: Julia Roberts, Susan Sarandon, Ed Harris, Jena Malone, Plinny Porter, Liam Aiken.
Productora: TriStar Pictures / 1492 Pictures / Columbia Pictures
Gènere: Comèdia dramàticaResultado de imagen de make love not war




Argument: (124 min.)
L’Isabel (Julia Roberts) és una fotògrafa de moda que pensa només en la seva carrera però ha d'ocupar-se dels fills del seu nuvi  (Ed Harris) i company Luke es trobin còmodament al costat d'ella, però no ho aconsegueix, més amb en Benn que amb l’Anna. Resultado de imagen de guion stepmom
A això també se li afegeixen les contínues disputes entre ella i Jackie (Susan Sarandon), la mare biològica, que considera que se superior en tot. Ella li retreu tot ja que crec que Isabel la hi culpable d'haver-li robat el seu matrimoni, però cada vegada Jackie es troba més feble a causa d'un tumor que té i no pot atendre a totes les coses que requereixen els seus fills, por el tant, Isabel s'ha d'ocupar més dels nens.
Al final les dues estan condemnades a entendre's i van trobant un equilibri fins que al final es fan amigues, Jackie sap que va a morir de càncer i decideix explicar-li una mica el passat dels seus fills, ja que ella es farà càrrec del seu futur.

Desenvolupament i primer anàlisi:
Magnífic film dirigit per Chris Columbus (Solament a casa, Sra. Doubtfire), que aborda amb honradesa els problemes, desgraciadament freqüents, de bastants famílies actuals. A una posada en escena vigorosa i eficaç s'uneix un repartiment capaç d'enfrontar-se a qualsevol dificultat interpretativa o de guió; i això val tant per als veterans Ed Harris, Susan Sarandon i Julia Roberts, com per als joves Jena Malone i Liam Aiken, que demostren una envejable desimboltura. És de destacar que les dues actrius siguin també les productores, és a dir, les que han triat la història, han buscat al director i han pres la decisió d'arriscar els seus diners per rodar-la. És una pel·lícula de dones en la qual els homes queden en un segon pla. De vegades sembla una pel·lícula sobre la maternitat... més que sobre el matrimoni.
  • Nova York, avui. Clareja. És la posada en escena del món contemporani, cosmopolita, plural, apassionant... però també confús, caòtic, difícil… en el qual ens despertem cada dia.
  • Ens introduïm en l'aventura de la vida quotidiana de cinc persones. Cinc éssers humans que viuen davant de nosaltres en un moment concret. El director examina a cadascun dels protagonistes i el seu punt de vista: Luc és un advocat de prestigi, classe alta, ben ficat en la cinquantena, divorciat fa tres anys de Jackie.Viu amb els seus dos fills, Ben (8 anys) i Anna (13 anys) i, des de fa poc temps, també amb Isabel de la qual està enamorat.
  • Jackie viu bolcada a l'educació dels seus fills intervenint activament en la seva vida en un acord sòlid i ferm amb el seu exmarido amb el qual manté una relació permanent basada precisament en el bé dels dos nens.
“Els nens estaran bé si nosaltres estem bé...gens d'advocats…”
Els nens volen als seus pares, no entenen el perquè de la seva ruptura:
(Anna a la seva mare)
...Tant de bo papà i tu us tornéssiu a ajuntar...
(Ben amb el seu pare)
—Tu ja comparties la teva vida amb mamà. ...vosaltres éreu marit i dona, ...això significa alguna cosa... et vas desenamorar de mamà? ...
— ...suposo que sí... Però ara també la vull ...és una altra classe d'amor…
— podries desenamorar-te dels teus fills?
Anna és especialment dura amb el seu pare i no accepta a la nova persona que ell ha triat:
— Ell no sap gens de mi. Mai està a casa. Diu a Isabel referint-se al seu pare.
— Tu no ets la meva mare! Li diu també a Isabel.
Els nois observen i critiquen sense pietat:
No vau intentar entendre-us, us cridàveu sempre, jo us vaig veure, diu el petit; Jo no deixaré plantada a la meva mare; per a això estàs tu, respon la nena al seu pare.
Isabel apareix com una “yuppie”, preocupada pel seu treball i per ella mateixa: Jo tinc una vida.... No he tingut el valor de ser mare. declara. Ets tan egocèntrica que no podries ser mare. Però acaba per comprendre que la seva vida actual exigeix dedicació a la seva nova família: No es tracta de mi o de tu, es tracta d'ells.... tota la seva felicitat gira entorn de tu, li diu a Jackie. El seu paper de mare comença de debò quan comença a prendre decisions que li exigeixen anteposar als nens i renunciar a la seva pròpia vida o el seu èxit professional.

Luc representa la postura masculina de la cerca més o menys egoista del seu propi jo… Hi ha alguna cosa en el seu paper de pare i marit que no està ben resolt. Isabel, davant la proposta de matrimoni, li pregunta honradament:
Si el teu primer matrimoni va fracassar, com pots estar segur que aquest funcionarà? Després la definició del matrimoni que fa quan es declara a Isabel i que inclou una justificació del seu propi fracàs basada en la immaduresa de la seva joventut:
...perquè dues persones s'estimin és necessari que es comprometin, ...el matrimoni està fonamentat en el compromís...simbolitzat en aquest anell sempre pendent d'un fil…
...si volem que aquest fràgil pont que ho sosté no es trenqui és necessari cuidar-ho cada dia,obstinar-se minut a minut a enfortir-ho i sostenir-ho a cada moment.
Quan tot ha estat dit, Columbus reconeix que aquesta situació familiar és insostenible i tria d'una manera una mica tramposa el menys dolent dels desenllaços possibles amb ajuda d'un oportú càncer de mare autèntica.

Problema principal de la pel·lícula
La relació extramatrimonial entre Luck i l’ Isabel, les conseqüències de la qual somio molt majors del que van poder imaginar. (Sofriment de Jackie i dels fills en comú).


Sentiments expressats

La crua realitat a la qual s'enfronta Jackie lluitant contra el seu mortal càncer. La por, però alhora respecte i valentia que demostra aquesta davant la mort. La indiferència que expressa cap a la seva malaltia davant dels seus fills.

Aquesta pel·lícula bàsicament el que vol transmetre i ensenyar es, que por damunt de l'odi està l'amor, que a l'única cosa que cal tenir por a la mort, que per descansar tranquil·lament cal perdonar; anar-se volent i que et vagis sent volgut.

Continúa l’anàlisi...
La pel·lícula “Quédate a mi lado” és un clàssic del 1998 on s’exposa molt clarament els sentiments de les parts implicades en una família que s’ha trencat. No és nou que, la separació dels pares o que alguna de les parts refaci la seva vida amb altra persona, son fets que de vegades poden resultar traumàtics per als fills o inclús per a l’antiga parella.
En quant a aquesta pel·lícula hi trobem els cels de Jackie cap a Isabel, que ara està amb el seu ex marit i a més a més comença a tenir molt bona relació amb els fills de Luc i Jackie. Aquesta situació produeix un conflicte familiar, on la jackie es sent molt insegura, ja no sols per la situació sino també per l’enfermemtat que pateix.

D’altra banda, la filla gran, Anna, és una jove que finalment encaixa molt be que el seu pare estigui enamorat de la Isabel, no obstant, abans d’aquesta situació va ser molt dura amb el seu pare, ja que no acceptava que no estiguesi amb la seva mare com abans. De fet comença a sortir amb un noi però al institut arriba un dia que es fiquen amb ella pel tema de que està sortint amb un noi, a lo que aquesta respon, per consell de la Isabel: “¡Que te calles chupa nieves!”, aquí és on trobem un conflicte escolar, ja que es dona a la porta de l’institut on estudia l’Anna. La Jackie s’en assaventa d’aquest conflicte i genera altre conflicte amb la Isabel, dient-li que no cal que li dongui consells a la seva filla, i menys per insultar a altres persones.
A banda de tot això, la Isabel i la Jackie son persones molt diferents en quant a estil de vida i cultura, on també s’observa un conflicte. La Jackie es mare del Benn i l’Ana i la Isabel no es mare perquè pensa que no està preparada com per aquella responsabilitat ja que per ella la seva carrera de fotografa és molt més important, a lo que Jackie li respon que una persona tan egoista mai seria una bona mare.
La mediació familiar, escolar e intercultural son tres eines molt importants a l’hora de solucionar conflictes com els que es visualitzen a la pel·lícula.
Hi ha interessos comuns entre totes les parts que hem de conéixer i acompanyar a les parts per tal de que els exposen i arriben a un acord, d’aquesta manera es suavitza el problema, les parts aconsegueixen l’objectiu de millorar la seva relació i a més a respectar la diversitat d’opinions.



Àmbits de la mediació que es poden observar a l’argument i relació amb el NF4
Abans d’aprofunditzar en els continguts d’aquest apartat de “Make love, not war”, es presenta una petita explicació teòrica sobre la mediació familiar, que és la que més destaca en aquesta primera edició de la revista.
La mediació familiar pretèn donar resposta als conflictes ocasionats a la família i requereix procediments, recursos i professionals especialitzats en tasques del mediador.
En quant als canvis en l’estructura familiar, un dels punts clau en “Quédate a mi lado”, es notori que aquests canvis han suposat una reorganització dels idearis , així com dels rols familiars, tal com passa a la pel·lícula, la Jackie i en Luke trenquen el seu matrimoni i el Luke comença una nova vida amb la seva nova parella, la Isabel. La relació entre la familia és bastant tensa en un principi, els nens no accepten del tot  a la Isabel i troben a faltar la seva mare, que encara que ja no visquin junts s’intenta ocupar dels seus fills igualment perquè no s’en refia de la Isabel.
En molts casos, aquests tipus de ruptures produeixen una impossibilitat o dificultat a l’hora de canalitzar adequadament els conflictes, a més aquestes situacions han donat lloc a la existència de families creades per una relació amb una altre persona, per un dels dos conjúgues desprès de la separació o divorci, aquest és el cas com ja s’ha esmentat amb anterioritat i aquest tipus de relacions, poden comportar alguns riscos afegits de conflictivitat.
En quant als àmbits de la mediació familiar més habituals, trobem en les relacions entre els membres que conviuen en la unitat familiar, entre membres de la parella (Luke i Isabel), o bé Luke i la seva exparella Jackie, entre el progenitor i els descendents (Luke i els seus fills), entre germans (Ben i Anna) o entre altres membres. També poden originar-se conflictes  sobre la relació amb els nens i les responsablitats d’atenció (conflicte entre mare biològica i la Isabel).
En quant als recursos de mediació familiar, per la seva problemàtica específica, la mediació familiar disposa d’uns recursos especials per atendre les diferents casuístiques entre ells. Destaquen els serveis d’orientació i mediació familiar. Aquests depenen dels serveis socials familiars i acostumen a orientar en cas de dificultats familiars, , de mediació en els tràmits de separació i de conflictes amb fills adolescents. Els Centres d’Atenció Familiar ofereixen recolzament i orientació a la família, així com serveis de mediació i assesorament psicològic i jurídic. Els punts de trobada familiar també són un bon recurs dirigit a parelles divorciades amb fills que mostren incumpliment en el règim de visites el qual seria bo que en Luke i la Jackie com a pares dels fills, tingués en compte si es produeix un conflicte familiar d’aquestes característiques.

Àmbits de la mediació que es poden observar a l’argument i relació amb el NF4
Per a poder relacionar l’àmbit escolar amb la pel·lícula, primer hem de definir el que és, aquest es denomina així per la resolució de conflictes dins de la comunitat educativa. Trobem que els objectius d’aquesta és la potenciació del canvi cultural que s’ha d’establir dins dels centres escolars, la consideració de la mediació com una eina preventiva i útil per a poder gestionar la majoria dels conficles. La promoció de la construcció dels espais de negociació dels conflictes que s’originen en aquest àmbit, així com la promoció de les relacions horitzontals entre els propis membres de la comunitat escolar.
En aquest àmbit existeixen dos tipus de mediació com poden ser la mediació formal i la informal, que es trobarien lligades a la manera en que es dóna i com se soluciona el conflicte.
En relació a la pel·lícula arrel de que la mare pateix càncer el seu pare va a viure amb la seva parella a casa de la mare amb els fills. A l’escola riuen d’ells perquè consideren que no es normal que la parella del seu pare visqui amb ells i amb la seva mare. Això genera un conflicte entre els nens, ja que defensen a la seva família i per sobre de tot a la seva mare que es troba malalta.


Àmbits de la mediació que es poden observar a l’argument i relació amb el NF4
Com a últim àmbit de mediació que podem observar en la pel·lícula trobariem el comunitàri, àmbit que es dóna per a poder antendre aquells conflictes que s’originen en l’entorn d’una comunitat. els objectius d’aquesta són fomentar la convivencia en una mateixa comunitat, millorar la comunicació i el diàleg entre els membres d’aquesta, capacitar i facilitar a les persones un entorn agradable on poder conviure i proporcionar els recursos necessars per a que les persones que es troben en un conflicte puguin arribar a una solució sense que aquest vagi més enllà.







Fitxa D’ANÀLISI
Per a poder analitzar cada conflicte que es genera al llarg de la pel·lícula s’ha dissenyat una fitxa per a què l’anàlisi d’aquesta pugui realitzar-se amb detall.

  • Títol del conflicte:

  1. Tipus de conflicte:
    1. Conflicte mediable
    2. Conflicte no mediable

  1. Visibilitat del conflicte:
    1. Latent
    2. Manifest
    3. Pseudoconflicte
    4. Endèmic
    5. Invisible
    6. Inexistent
    7. Emmascarat
    8. Institucionalitzat

  1. Causes del conflicte:
    1. De relació
    2. D’informació
    3. D’interessos
    4. Estructurals
    5. De valors

  1. Parts implicades:
    1. Intrapersonal
    2. Interpersonal
    3. Intragrupal
    4. Intergrupal




  1. Protagonistes del conflicte, segons les seves posicions, interessos i necessitats:

PARTS IMPLICADES
POSICIONS
INTERESSOS
NECESSITATS

















  1. Terceres parts afectades:

  1. Procés del conflicte:
    1. Fets desencadenants:



  1. Polarització:


  1. Estereotips:




  1. Tècnica de resolució de conflictes més adequada:
    1. Negociació
    2. Mediació
    3. Conciliació
    4. Facilitació
    5. Transacció
    6. Arbitratge
    7. Judici

  1. Possibles preguntes durant el procés de mediació:





  1. Possibles solucions:

No comments:

Post a Comment