MP6 TELEASSISTENCIA, 66 h.
Mingo Mendez (dmendez@xtec.cat)
Competència
general del tècnic/a
en atenció a les persones:
Atendre
les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i
institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de
vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries,
psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i
normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan
sigui necessari.
Competències
professionals, personals i socials:
a) Determinar les necessitats
assistencials i psicosocials de la persona en situació de
dependència, mitjançant la interpretació de la informació
obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció individual,
respectant la confidencialitat de la mateixa.
i)
Aplicar mesures de prevenció i seguretat tant per a les persones en
situació de dependència com per als professionals, en els diferents
àmbits d'intervenció.
n) Assessorar la persona en situació
de dependència, als familiars i cuidadors no formals, proporcionant
pautes d'actuació en la cura i l'atenció assistencial i
psicosocial, i adequant la comunicació i les actituds a les
característiques de la persona interlocutora.
o) Resoldre les contingències amb
iniciativa i autonomia, mostrant una actitud autocrítica i buscant
alternatives per afavorir el benestar de les persones en situació de
dependència.
p) Col · laborar en el control i
seguiment de les activitats assistencials, psicosocials i de gestió
domiciliària, omplint els registres oportuns, manejant les
aplicacions informàtiques del servei i comunicant les incidències
detectades.
r) Adaptar-se a les noves situacions
laborals originades per canvis tecnològics i organitzatius en els
processos productius, actualitzant els seus coneixements, utilitzant
els recursos existents per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les
tecnologies de la informació i la comunicació.
s) Actuar amb responsabilitat i
autonomia en l'àmbit de la seva competència, organitzant i
desenvolupant el treball assignat, cooperant o treballant en equip
amb altres professionals en l'entorn de treball.
t) Resoldre de forma responsable les
incidències relatives a la seva activitat, identificant les causes
que les provoquen, dins l'àmbit de la seva competència i autonomia.
u) Comunicar-se eficaçment,
respectant l'autonomia i competència de les diferents persones que
intervenen en l'àmbit del seu treball.
v) Aplicar els protocols i les
mesures preventives de riscos laborals i protecció ambiental durant
el procés productiu, per evitar danys en les persones i en l'entorn
laboral i ambiental.
Capacitats clau
-
Capacitat de resolució de problemes
-
Capacitat d’organització del treball
-
Capacitat de responsabilitat en el treball.
-
Capacitat de treball en equip
-
Capacitat d’autonomia
-
Capacitat de relació interpersonal
-
Capacitat d’iniciativa
En
finalitzar el mòdul cal saber (Resultats d’Aprenentatge):
1. Organitzar
la pròpia intervenció en el servei de teleassistència tenint en
compte les característiques i l'equipament tècnic del lloc de
treball.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
1.a.
Descriu les característiques, funcions i estructura del servei de
teleassistència.
1.b.
Organitza l'espai físic de la persona operadora amb criteris de
netedat, ordre i prevenció de riscos.
1.c.
Descriu les normes d'higiene, ergonomia i comunicació que preveuen
riscos sobre la salut de cada professional.
1.d.
Argumenta la necessitat de seguir els protocols establerts per
optimitzar la qualitat del servei en els diferents torns.
1.e.
Revisa les eines telemàtiques per garantir la comunicació amb la
persona usuària.
1.f.
Utilitza aplicacions informàtiques i eines telemàtiques pròpies
del servei de teleassistència.
1.g.
Comprova els terminals i dispositius auxiliars dels serveis de
teleassistència.
1.h.
Descriu les contingències més habituals en l'ús de les eines
telemàtiques.
1.i.
Argumenta el paper de la contrasenya en l'accés a les aplicacions
informàtiques dels serveis de teleassistència.
1.j.
Justifica la importància de garantir la confidencialitat de la
informació i el dret a la intimitat de les persones.
2. Aplicar procediments de gestió
de les trucades sortints utilitzant aplicacions informàtiques i
eines telemàtiques.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
2.a.
Accedeix a l'aplicació informàtica mitjançant la contrasenya
assignada.
2.b.
Selecciona en l'aplicació informàtica les agendes a realitzar
durant el torn de treball.
2.c.
Descriu els criteris a tenir en compte per establir l'ordre de les
trucades sortints.
2.d.
Programa les trucades en funció del número, tipus i prioritat
establerta en el protocol.
2.e.
Selecciona correctament la trucada d'agenda en l'aplicació
informàtica.
2.f.
Aplica un protocol de presentació personalitzat.
2.g.
Aplica pautes de comunicació en funció del tipus de persona
usuària.
2.h.
Aplica habilitats psicosocials per afrontar situacions de crisis
2.i.
Ajusta la conversa a l’objectiu de l’agenda.
2.j.
Segueix els protocols establerts per al comiat.
2.k.
Argumenta la valoració de l'ús d'un llenguatge apropiat per a la
persona que rep la trucada sortint.
3. Aplicar procediments de gestió
de les trucades entrants seguint el protocol i pautes d'actuació
establerts.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
3.a.
Segueix els protocols establerts per a la presentació.
3.b.
Verifica l’alta de la persona en el servei.
3.c.
Informa a la persona de les característiques i prestacions del
servei.
3.d.
Adequa l'explicació sobre el funcionament del terminal i els
dispositius auxiliars, a les característiques de la persona usuària.
3.e.
Actualitza les dades de la persona en l'aplicació informàtica.
3.f.
Proporciona un tracte personalitzat.
3.g.
Utilitza estratègies facilitadores de la comunicació.
3.h.
Respon correctament davant de situacions de crisi i emergències.
3.i.
Posa en marxa els recursos adequats per respondre a la demanda
plantejada.
3.j.
Segueix els protocols establerts per al comiat.
3.k.
Argumenta la importància de respectar les opinions, decisions de la
persona usuària.
4. Realitzar el seguiment de les
trucades entrants i sortints registrant les incidències i actuacions
realitzades i elaborant l'informe corresponent.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
4.a.
Explica els mitjans tècnics que afavoreixen la transmissió
d'informació entre torns.
4.b.
Aplica tècniques i procediments de registre d'informació.
4.c.
Descriu els tipus d'informes del servei de teleassistència.
4.d.
Identifica els casos susceptibles d'elaboració d'informe.
4.e.
Elabora informes de seguiment.
4.f.
Valora la importància de l'avaluació en la seva tasca professional.
4.g.
Identifica els aspectes de la seva pràctica laboral susceptibles de
millora.
4.h.
Identifica les situacions en les quals és necessària la intervenció
d'altres professionals.
4.i.
Transmet les incidències i propostes de millora als professionals
competents.
4.j.
Valora la importància d'adequar la seva competència professional a
noves necessitats en el camp de la teleassistència.
4.k.
Valora la importància d’implantar un sistema de gestió de
qualitat. (*)
4.l.
Aplica els principis de prevenció de riscos laborals. (*)
Estructura del mòdul:
Aquest mòdul no disposa d’hores de
lliure disposició i es
compon d’una sola Unitat Formativa.
Unitats formatives |
durada
|
Inici |
finalització
|
2a
convocatòria
|
UF1. Teleassistència |
66h
|
15/09/17
|
18/05/18
|
Entre
maig i juny
|
UF.1.
Teleassistència. 66 h.
|
||
Nucli
formatiu
|
Hores
|
Resultats
d’aprenentatge
|
NF
1.
Aproximació
al servei de teleassistència
|
8
|
1
|
NF
2. Dispositius
de teleassistència
|
8
|
1
|
NF
3. Organització
del servei de teleassistència
|
8
|
1
|
NF
4. L’atenció
i la gestió de trucades entrants
|
18
|
2,
3, 4
|
NF
5. La
gestió de les trucades sortints del centre d’atenció
|
18
|
2,
4
|
NF
6. Polítiques
de qualitat i prevenció de riscos en teleassistència
|
6
|
1,
4
|
Metodologia:
Al llarg del curs es desplegaran
diferents tipus d’activitats que tindran com a referents els
aprenentatges guiats, cooperatius i autònoms. Així l’alumnat
tindrà sempre al professorat com un punt de referència i, alhora,
treballarà individualment o en grup.
Un cop treballada l’avaluació
inicial s'explicaran els continguts curriculars, fent les ampliacions
o adaptacions necessàries segons criteri de la professora, amb la
intenció que s'assimilin els conceptes clau i s'adquireixin els
coneixements suficients per portar-los a la pràctica. És el moment
d'incorporar exemples reals o simulats (però amb base real),
consells pràctics basats en l'experiència, anàlisi de situacions o
notícies, etc. En aquesta fase s’utilitzaran tots els materials
complementaris i d'ampliació pertinents: documents, presentacions,
vídeos, informacions obtingudes d'internet o bibliografia
especialitzada, etc.
Per a l'aprenentatge de procediments
o tècniques, es farà servir una metodologia eminentment pràctica.
Durant la realització de la demostració de cada procediment
s'aniran indicant els punts claus que requereixen una atenció
especial o una dificultat afegida.
Paral·lelament
a l'explicació dels continguts se seleccionaran les activitats més
adients. A aquest respecte, es duran a terme diferents tipus
d'activitats, unes de caràcter individual, altres en parelles o
grups petits i altres en gran grup. També es faran servir diferents
recursos didàctics com la realització treballs de recerca de
recursos, anàlisi de casos, simulacions o role
playing,
debats, visionat de vídeos o pel·lícules, elaboració de murals,
etc. Totes les activitats seran corregides i comentades a classe. Les
sortides
acadèmiques que es faran, són obligatòries i avaluables.
Es
seguirà el llibre del mòdul de l’editorial Altamar com a material
de suport.
Criteris
d’avaluació i qualificació del mòdul:
L’avaluació
serà contínua en funció dels resultats d’aprenentatge (RA). Al
final de la UF s’obtindrà una qualificació numèrica quantitativa
de 0 a 10 (l’aprovat és a ≥5). El pes específic de la UF
s’aplicarà a la nota entera obtinguda després de fer el
corresponent arrodoniment. Tots els arrodoniments es faran a l’alça
a partir de l’aprovat (x≥5) i de les 50 centèsimes (x’50=x+1
però x’49=x).
Donat que el mòdul consta d’una
única unitat formativa qualificació del mòdul professional serà
igual a l’obtinguda a la seva UF.
La 2a convocatòria es realitzarà al
final de curs.
Els treballs s’han de lliurar en
paper a la data establerta. Els treballs que es lliurin fins a dos
dies més tard, només podran optar al 5. Es poden retornar els
treballs si presenten faltes d’ortografia i/o redacció. Així
mateix els treballs que la professora cregui oportú es podran
repetir però mai superaran el 5. La realització de treballs en grup
no implica, necessàriament que totes les persones del grup hagin
d’obtenir la mateixa qualificació respecte el treball realitzat.
La
puntualitat i l’acompliment dels terminis previstos per al
lliurament de les activitats d’avaluació són una condició
necessària per poder assolir una bona dinàmica de treball a l’aula
i l’assoliment dels resultats d’aprenentatge previstos
(Veure Guia d’inici
de curs).
Criteris
d’avaluació consensuats pel Departament de Serveis a la comunitat:
Per
normativa l’assistència a classe és obligatòria i les faltes
s’han de justificar. A partir d’un 20% de faltes d’assistència,
justificades o no, es perdrà el dret a l’avaluació continua i es
passarà directament a la segona convocatòria.
Bibliografia
-
Felage, Álvaro. Teleasisstència. (2013) Editorial Altamar.
MP 6
Teleassistència
UF 1. 66 hores
Professorat: Mingo
Méndez (dmendez@xtec.cat)
Data d’inici: 15 Setembre 2017
Data de
finalització: 18 Maig 2018
UF.1.
Teleassistència. 66 h.
|
|||
Nucli formatiu
|
Hores
|
Resultats
d’aprenentatge
|
Examens
|
NF 1. Aproximació al servei de
teleassistència
|
8
|
1
|
10 Octubre 2017
|
NF 2. Dispositius
de teleassistència
|
8
|
1
|
7 i 10 de Novembre 2017
|
NF 3. Organització
del servei de teleassistència
|
8
|
1
|
5 Desembre 2017
|
NF 4. L’atenció
i la gestió de trucades entrants
|
18
|
2, 3, 4
|
13 i 16 de febrer de 2017
|
NF 5. La
gestió de les trucades sortints del centre d’atenció
|
18
|
2, 4
|
17 i 20 d’Abril de 2017
|
NF 6. Polítiques
de qualitat i prevenció de riscos en teleassistència
|
6
|
1, 4
|
8 i 11 de maig de 2017
|
Resultats
d’aprenentatge
|
Criteris
d’avaluació
|
1. Organitza la pròpia intervenció en el
servei de teleassistència tenint en compte les característiques i
l'equipament tècnic del lloc de treball.
|
1.a. Descriu les característiques, funcions i
estructura del servei de teleassistència.
1.b. Organitza l'espai físic de la persona operadora
amb criteris de netedat, ordre i prevenció de riscos.
1.c. Descriu les normes d'higiene, ergonomia i
comunicació que preveuen riscos sobre la salut de cada professional.
1.d. Argumenta la necessitat de seguir els protocols
establerts per optimitzar la qualitat del servei en els diferents torns.
1.e. Revisa les eines telemàtiques per garantir la
comunicació amb la persona usuària.
1.f. Utilitza aplicacions informàtiques i eines
telemàtiques pròpies del servei de teleassistència.
1.g. Comprova els terminals i dispositius auxiliars
dels serveis de teleassistència.
1.h. Descriu les contingències més
habituals en l'ús de les eines telemàtiques.
1.i. Argumenta el paper de la contrasenya en l'accés a
les aplicacions informàtiques dels serveis de teleassistència.
1.j. Justifica la
importància de garantir la confidencialitat de la informació i el dret a la
intimitat de les persones.
|
2. Aplica procediments de gestió de les
trucades sortints utilitzant aplicacions informàtiques i eines telemàtiques.
|
2.a. Accedeix a l'aplicació informàtica mitjançant la
contrasenya assignada.
2.b. Selecciona en l'aplicació informàtica les agendes
a realitzar durant el torn de treball.
2.c. Descriu els criteris a tenir en compte per
establir l'ordre de les trucades sortints.
2.d. Programa les trucades en funció del número, tipus
i prioritat establerta en el protocol.
2.e. Selecciona correctament la trucada d'agenda en
l'aplicació informàtica.
2.f. Aplica un protocol de presentació personalitzat.
2.g. Aplica pautes de comunicació en funció del tipus
de persona usuària.
2.h. Aplica habilitats psicosocials per afrontar
situacions de crisis
2.i. Ajusta la conversa a l’objectiu de l’agenda.
2.j. Segueix els protocols establerts per al comiat.
2.k. Argumenta la
valoració de l'ús d'un llenguatge apropiat per a la persona que rep la
trucada sortint.
|
3. Aplica procediments de gestió de les
trucades entrants seguint el protocol i pautes d'actuació establerts.
|
3.a. Segueix els protocols establerts per a la
presentació.
3.b. Verifica l’alta de la persona en el servei.
3.c. Informa a la persona de les característiques i
prestacions del servei.
3.d. Adequa l'explicació sobre el funcionament del
terminal i els dispositius auxiliars, a les característiques de la persona
usuària.
3.e. Actualitza les dades de la persona en l'aplicació
informàtica.
3.f. Proporciona un tracte personalitzat.
3.g. Utilitza estratègies facilitadores de la
comunicació.
3.h. Respon correctament davant de situacions de crisi
i emergències.
3.i. Posa en marxa els recursos adequats per respondre
a la demanda plantejada.
3.j. Segueix els protocols establerts per al comiat.
3.k. Argumenta la importància de respectar
les opinions, decisions de la persona usuària.
|
4. Realitza el seguiment de les trucades
entrants i sortints registrant les incidències i actuacions realitzades i
elaborant l'informe corresponent.
|
4.a. Explica els mitjans tècnics que afavoreixen la
transmissió d'informació entre torns.
4.b. Aplica tècniques i procediments de registre
d'informació.
4.c. Descriu els tipus d'informes del servei de
teleassistència.
4.d. Identifica els casos susceptibles d'elaboració
d'informe.
4.e. Elabora informes de seguiment.
4.f. Valora la importància de l'avaluació en la seva
tasca professional.
4.g. Identifica els aspectes de la seva pràctica
laboral susceptibles de millora.
4.h. Identifica les situacions en les quals és
necessària la intervenció d'altres professionals.
4.i. Transmet les incidències i propostes de millora
als professionals competents.
4.j. Valora la importància d'adequar la seva
competència professional a noves necessitats en el camp de la
teleassistència.
4.k. Valora la importància d’implantar un sistema de
gestió de qualitat. (*)
4.l. Aplica els principis de prevenció de
riscos laborals. (*)
|
Continguts
|
1.
Aproximació al servei de teleassistència
1.1. El servei de teleassistència
domiciliària
1.2. La prestació del servei
1.3. Les persones usuàries del servei de
teleassistència
1.4. L'accés al servei
1.5. L'alta en el servei
1.6. Modalitats del servei de
teleassistència a Europa
2.
Dispositius de teleassistència
2.1. Sistemes de comunicació en
teleassistència
2.2. Equipament bàsic d'un sistema de
teleassistència domiciliària
2.3. Teleassistència avançada
2.4. Noves tecnologies aplicades a
la teleassistència
3.
Organització del servei de teleassistència
3.1. L’organització del servei de teleassistència
3.2. Els professionals del servei de teleassistència
3.3. Instal·lacions del servei de teleassistència
4.
L'atenció i la gestió de trucades entrants
4.1. L'atenció de trucades des del centre
d'atenció
4.2. Habilitats de comunicació en
teleassistència
4.3. Protocols d'atenció de trucades
entrants
4.4. Elaboració
d'informes
4.5. Protecció de
dades de la persona usuària
5.
La gestió de les trucades sortints del centre d'atenció
5.1. La gestió de les trucades sortints
5.2. Trucades sortints no planificades
5.3. Trucades sortints planificades o agendes
5.4. La realització d'agendes
5.5. Gestió de la informació i elaboració d'informes
6.
Polítiques de qualitat i prevenció de riscos en teleassistència
6.1. La qualitat en el servei de teleassistència
6.2. La certificació de la qualitat
6.3. Avaluació i seguiment de la qualitat
6.4. Prevenció de riscos laborals
|
Metodologia
Consulta la presentació del MP per aspectes
generals.
Tractarem de fer servir tots els recursos
metodològics que contribueixin a la comprensió de la matèria i a la varietat
d’activitats, llibre de text, articles, documentals, pel.lícules, exposicions
orals, treballs per parelles i en grup, etc...
Per acord de l’equip d’APD, cada MP emfatitza
unes competències clau determinades, així com alguns MPs treballen les
lectures, els resums, les exposicions orals, l’anàlisi de pel.lícules, des de
MP6 treballarem els registres de protocols.
En aquest sentit, recordeu que l’us de noves
tecnologies és un dels criteris d’avaluació i en aquest sentit farem servir el
moodle de l’escola i el blog de classe.
serveicomunitat.blogspot.com
El blog de classe també permet l’opció
d’expressar la teva opinió de manera anònima.
Avaluació
Criteris d’avaluació del
treball escrit individual (dossier):
-
OBLIGATÒRIS:
Portada, índex, activitats del llibre (enunciats resumits), fotocòpies
lliurades al llarg del NF, casos pràctics, fitxes d’activitats, de sortides, de
dinàmiques, i resta de treballs escrits, treball grapat o enquadernador. 8
(notable).
-
OPCIONALS:
Treball voluntari com ara apunts de classe, resums personals, esquemes,
subratllat del llibre o altres tècniques d’estudi; opinions dels companys,
recerca personal, glossari, entrades al blog de classe, valoracions i idees de
millora 10 (excel.lent).
Criteris d’avaluació dels
exàmens tipus test –entre 15 i 25 preguntes aproximadament amb quatre opcions a
triar.
-
cada tres preguntes errònies resta un punt de les
preguntes correctes. Les preguntes en blanc no resten. Per exemple, examen de
20 preguntes amb 15 preguntes correctes, tres errònies i dues en blanc: les
tres preguntes errònies resta un punt de les preguntes correctes, per tant,
aquest examen tindria un 14 sobre 20 o un 7 sobre 10. Un 7 en definitiva.
Recordeu que als
treballs en grup cada component pot obtenir una nota diferent segons
assistència, observacions d’actitud i treball per part dels companys i els
professors, etc...
Bibliografia
Teleassistència. (2012) Editorial
Altamar.
AVALUACIO 0
1.
Has treballat
en alguna ocasió com a operador/a? en cas afirmatiu, explica’ns la teva experiencia.
2.
Coneixes algún
familiar o amic/ga que faci servir el servei de teleassistència? Saps si l’empresa contractada és publica o
privada? Spas si te contractat el servei basics d’assistència o l’atenen a casa
si es posa malalta?
3. Truques a casa regularment per dir
als teus pares/familiars com et trobes?
4. Et truquen regularment des de casa
per veure com et trobes?
5. Fas server les xarxes socials wasap,
instagram, facebook, tweet, etc…et sents realment acompanyat quan les fas servir?
NF1 . Aproximació al concepte de teleassistència
A. Mantenir la persona en el seu hàbitat natural: casa seva
B. Servei social que sigui assequible econòmicament.
La Teleassistència domiciliària o TAD és un servei d'assistència 24 h al dies els 365 dies de l'any orientat a l'atenció immediata de persones en estat de risc per mitjà de recursos tecnològics.
BENEFICIS
A. Mantenir la persona en el seu hàbitat natural: casa seva
B. Servei social que sigui assequible econòmicament.
La Teleassistència domiciliària o TAD és un servei d'assistència 24 h al dies els 365 dies de l'any orientat a l'atenció immediata de persones en estat de risc per mitjà de recursos tecnològics.
BENEFICIS
a. els usuaris fan vida a casa
b. afavoreix l'autonomia i la independència de l'usuari/a
c. fomenta el contacte social
d. sensació de seguretat
e. prevenció d'urgències,
f. reducció de personal i costos.
la relació de la teleassitència amb altres serveis.
a. telealarma: s'alerta a un centre d'atenció o telèfon programat prèviament,
a. es pot tenir servei de teleassistència sense SAD
b. es pot tenir SAD sense servei de teleassistència,
c. el SAD es presenta com a suport a les activitats de la vida diària -AVD.
d. la teleassistència es basa en l'atenció immediata i el seguiment de l'usuari/a.
La prestació del servei. Els elements tecnològics
1. TERMINAL - conectat sempre per mitja de l'electricitat i línia telefònica
2. POLSADOR INDIVIDUAL o UNITAT DE CONTROL REMOT en forma de polsera o penjol
per tal que la persona se senti segura:
a. que tingui la instal.lació correctament conectada,
b. que estigui familiaritzada amb el servei,
c. que es faci el manteniment tècnic de les instal.lacions amb revisions periòdiques,
Modalitats del servei,
SENSE SERVEI UNITAT MOBIL
a. atenció directa de suport a distància,
b. mobilització de recursos publics -112, equips d'emergència, bombers...- o personals com familiars, veins...
c. atenció presencial de suport social o tècnic i de manteniment.
AMB SERVEI D'UNITAT MOBIL
La unitat mobil UM està formada per un equip de personals qualificat que es desplaça als domicilis quan cal una intervenció presencial immediata.
Actuació d'atencio a les persones.
a. Operadores/s gestionen les trucades entrants
b. aixi com el seguiment individualtizat programat per a cada persona usuària mitjançant agendes de manera que:
1. el centre prestarà suport immediat segons protocols establerts
2. mobilitzarà els recursos socials, sanitaris, familiars, adequats a cada situació d'emergència,
3. fara un seguiment de la situació de la persona usuària per mitjà de trucades i/o visites i aixi detectar situacions de risc,
4. les agendes poden incloure serveis d'avisos puntuals -anar al metge- o periòdics -pendre's la medicació,
5. les agendes poden incloure trucades informatives -de prevenció, d'activitats lúdiques i socials.
6. el centre pot gestionar les claus del domicili de la persona usuària.
Les persones usuàries del servei
1. persona titular i interessada en el servei
2. persona usuària amb unitat de control remot addicional
3. persona usuària sense unitat de control remot
4. persona convivent.
col.lectius d'atenció
2. persones amb diversitat funcional
3. persones amb malatia crònica
4. víctimes de violència de genere
L'accès al servei PUBLIC O PRIVAT
la prestació pública es gestiona pels serveis socials dels organimes publics i finançada total o parcialment per l'administració.
Modalitats d'accès al servei públic
a. gratuït
b. copagament
Requisits generals
a. no patir cap malaltia mental greu
b. no patir deficiències greus de comunicació i audició
c. línia telefònica fixa i subministrament elèctric
Requisits personals
a. Situació personal de sol.litud o aillament, de preocupació o ansietat, d'estat de salut delicada, d'habitatge deficient, d'autonomia personal, d'edat, de situació econòmia determinada,
la sol.licitud del servei
imprès de sol.licitud, DNI, targeta sanitària, informe mèdic, certificat d'empadronament,
la contractació privada
causes:
a. si no cumpleix els requisits minims,
b. que estigui en llista d'espera
c. que visqui fora de la seva localitat i vulgui disposar d'aquest servei,
d. que causi baixa del servei public,
e. que l'oferta privada sigui mes ampla
L'alta en el servei
a. dades de la persona usuària
b. modalitat del servei i equipament subministrat
c. quotes
d. prestacions contractades
e. signatura i acceptació de les condicions
Drets i Deures de les persones usuàries
Modalitats del servei de teleassistència a Europa
model Beveridge, totalment gratuit,
model bismarkia, gratuït per aquelles persones que compleixen uns requisits determinat,
model mediterrani, copagament,
https://serveicomunitat.blogspot.com.es/2017/10/mr-1718-apd-mp6-uf1-nf2-dispositius-de.html
nf 3. Organització del servei de teleassistència.
https://serveicomunitat.blogspot.com.es/2017/11/mr-1718-apd-mp6-uf1-nf3-revolucio.html
nf4 . Trucades entrants
nf5. Trucades sortint
No comments:
Post a Comment