MP9. Habilitats socials
Durada:
99 hores.
Professores: Montse Cañellas (mcanel25@xtec.cat) i Mingo Mendez (dmendez@xtec.cat)
Competència
general del tècnic/a en atenció a les persones:
Atendre
les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i
institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida,
realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a
la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i
derivant a altres serveis quan sigui necessari.
Competències
professionals, personals i socials:
a) Determinar les necessitats assistencials i psicosocials de la persona en situació de dependència, mitjançant la interpretació de la informació obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció individual, respectant la confidencialitat de la mateixa.
b) Organitzar les activitats d'atenció a les persones en situació de dependència, afavorint la seva col·laboració i la de la família, i tenint en compte les directrius establertes en el pla d'atenció individualitzada.
d) Organitzar la intervenció relativa a l'alimentació, supervisant els menús, preparant els aliments i administrant quan sigui necessari.
e) Gestionar la documentació bàsica i el pressupost de la unitat de convivència, optimitzant els recursos i assegurant la viabilitat de la gestió econòmica.
f) Realitzar les activitats de manteniment i neteja del domicili, garantint les condicions d'habitabilitat, higiene i ordre, amb criteris de qualitat, seguretat i cura del medi ambient i, si s'escau, tramitant la documentació pertinent.
i) Aplicar mesures de prevenció i seguretat tant per a les persones en situació de dependència com per als professionals, en els diferents àmbits d'intervenció.
n) Assessorar la persona en situació de dependència, als familiars i cuidadors no formals, proporcionant pautes d'actuació en la cura i l'atenció assistencial i psicosocial, i adequant la comunicació i les actituds a les característiques de la persona interlocutora.
o) Resoldre les contingències amb iniciativa i autonomia, mostrant una actitud autocrítica i buscant alternatives per afavorir el benestar de les persones en situació de dependència.
r) Adaptar-se a les noves situacions laborals originades per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius, actualitzant els seus coneixements, utilitzant els recursos existents per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies de la informació i la comunicació.
s) Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat, cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn de treball.
t) Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva activitat, identificant les causes que les provoquen, dins l'àmbit de la seva competència i autonomia.
u) Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i competència de les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.
v) Aplicar els protocols i les mesures preventives de riscos laborals i protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en les persones i en l'entorn laboral i ambiental.
w) Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de disseny per a tothom en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de servei.
x) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d'una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional.
y) Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural.
z) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector sociosanitària.
Capacitats clau
- Resolució de problemes
- Organització del treball
- Responsabilitat en el treball
- Treball en equip
- Autonomia
- Relació interpersonal
- Capacitat d'iniciativa
En
finalitzar el mòdul cal saber:
a)
Desenvolupar treballs en equip i valorar la seva organització,
participant amb tolerància i respecte, i prendre decisions
col·lectives o individuals per actuar amb responsabilitat i
autonomia.
b)
Adoptar i valorar solucions creatives davant problemes i
contingències que es presenten en el desenvolupament dels processos
de treball, per resoldre de forma responsable les incidències de la
seva activitat.
c)
Aplicar tècniques de comunicació, adaptant-se als continguts que es
van a transmetre, a la seva finalitat i a les característiques dels
receptors, per assegurar l'eficàcia del procés.
Desenvolupament
de les Unitat Formatives:
Unitats
formatives
|
Inici
|
finalització
|
durada
|
2a
convocatòria
|
UF1.
Destreses
dels professionals
|
17/09/18
|
25/01/2019
|
50h
|
Juny
|
UF2.
Treball
en grup
|
28/01/19
|
29/05/2019
|
49
h
|
UF
1: HABILITATS SOCIALS DEL PROFESSIONAL (50 h)
|
||
Nucli
Formatiu
|
Hores
|
Resultats
d’aprenentatge i
proves escrites
|
NF
1.-
Destreses
socials en professionals d’APD
|
14
|
RA1.
18
i 17 d’Octubre 2018
|
NF
2.- Com
millorar les destreses socials
|
18
|
RA1
22
i 21
Novembre 2018
|
NF
3. La resolució de problemes i els conflictes
|
18
|
RA2
24
i 23 gener 2019
|
UF
2: EL TREBALL EN EQUIP( 49h)
|
||
Nucli
Formatiu
|
Hores
|
Resultats
d’aprenentatge
|
NF4
Valoració de la propia competencia socials
|
9
|
RA2.
14
i 13 febrer
|
NF5
Caracterització dels grups
|
10
|
RA1.-
.8
i 11
març
|
NF7
L’Equip de treball
|
10
|
RA1
- 5 i 8 Abril
|
NF6
Tècniques d’intervenció en grups
|
20
|
RA1-
27 i 22 Maig
|
Metodologia:
Al
llarg del curs desplegarem diferents tipus d’activitats que ens
permetin construir el saber, el saber fer i el saber estar, de forma
activa. Mitjançant una varietat de mètodes i tècniques, es
treballaran els diferents continguts del mòdul a partir de
l’aprenentatge autònom i cooperatiu.
Les
activitats d’ensenyament-aprenentatge contemplen: la lectura
comprensiva i crítica de textos, el debat, les presentacions, el
“role playing”; el treball en petit grup i en grup classe; la
realització d’activitats individuals, etc. Utilitzarem un ventall
de recursos variats com el visionat de material (vídeos, fotos,
pel·lícules...), la visita a centres o les conferències a càrrec
de professionals, entre d’altres.
Les
sortides acadèmiques són curriculars i, per tant és obligatòria
l’assistència.
És obligatòria
la lectura del llibre Converses
amb en Max. Despertar la confiança a través de la comunicació.
Criteris
d’avaluació i qualificació del mòdul:
S’inicia
la unitat formativa amb una avaluació inicial per situar el punt de
partida de l’alumnat, a partir del qual començar a treballar.
L'avaluació
serà continua i en finalitzar cada UF es donarà la nota obtinguda
en aquesta. La nota del mòdul es fa a partir de la mitja ponderada
de les notes de cada UF, que s’obté en funció de la durada de
cadascuna. El valor de cada UF serà:
UF1: 50% UF2: 50%
Els
aspectes a avaluar estan recollits en els resultats d’aprenentatges,
criteris d’avaluació i en els continguts establerts per a cada
unitat formativa, que es concretaran en la presentació d’aquestes.
Les
UF queden aprovades a partir de 5. S’ha d’obtenir un 4,5 per
poder fer mitjana amb totes les activitats de la UF. Quan sigui
necessari recuperar les activitats d’avaluació (treballs o
exàmens) d’una unitat formativa, es farà en el decurs de la
segona convocatòria. L’alumnat que no hagi superat alguna UF podrà
presentar-se a la segona convocatòria en les dates previstes i serà
avaluat de les activitats d’avaluació pendents d’aprovar.
La puntualitat i
l’acompliment dels terminis previstos per al lliurament de les
activitats d’avaluació són una condició necessària per poder
assolir una bona dinàmica de treball a l’aula i l’assoliment
dels resultats d’aprenentatge previstos
(Veure
Guia d’inici de curs).
Criteris
d’avaluació consensuats pel Departament de Serveis a la comunitat:
Per
normativa l’assistència a classe és obligatòria i les faltes
s’han de justificar. A partir d’un 20% de faltes d’assistència
es perdrà el dret a l’avaluació continua i es passarà
directament a la segona convocatòria.
Bibliografia
-
Llibre de text: Lozano, J.L.; Martínez, O.; Romera, Mª del Mar (2013) Habilidades sociales. Ed. McGraw Hill, Madrid. ISBN: 978-84-481-7599-3
-
Ramon Cortés, Ferran (2008) Convereses amb en Max. Barcelona; Ed. La Magrana.
RECOMANADA
-
Salmurri, F. (2004) Llibertad emocional. Ed. Paidos Ibérica. Barcelona.
-
Bucay, J (2008) Contes per pensar. Ed La Magrana. Barcelona
-
Bucay, J (2009) Déjame que te cuente. Ed RBA Bolsillo. Barcelona
-
Pérez, M. Jose i Torres Carmen (1999). Dinámica de grupos en formación de formadores: casos pràcticos. Biblioteca de psicologia, Heder. Barcelona.
MP 9 DESTRESES SOCIALS
UF
1. Destreses dels professionals. 50 hores
Data
d’inici: 17
i
20
de setembre 2018
Data
de finalització: 26
i
24
de gener de 2019
Continguts.
UF1. DESTRESES DELS PROFESSIONALS
|
NF1.
Dimensió emocional
1.1.
Aproximació a la intel·ligència emocional
1.2.
La intel·ligència emocional en el Tècnic en APD
1.3.
Habilitats pràctiques de la intel·ligència emocional
1.4.
Les emocions i els sentiments en el Tècnic en APD
1.5.
Influència de la intel·ligència emocional en la qualitat de
vida i en l'èxit professional: la motivació professional
NF2.
La comunicació
3.1.
El procés de comunicació
3.2.
Comunicació verbal i no verbal
3.3.
Les barreres de la comunicació
3.4.
La comunicació i la seva influència en la qualitat de la
intervenció
NF3.
La resolució de problemes i els conflictes
5.1.
Els problemes en el context laboral
5.2.
El conflicte en les relacions interpersonals
5.3.
Analitzant el conflicte
5.4.
Gestionar el conflicte
|
Metodologia
Es
partirà d’una activitat d’avaluació inicial, que permetrà
tenir una idea dels coneixements previs de l’alumnat, els
interessos i les seves expectatives.
En
aquesta primera UF s’introdueix la dimensió emocional del tècnic/a
en APD, la dimensió social del mateix, la importància del procés
de comunicació i la resolució dels problemes i dels conflictes.
Les
activitats d’aula requeriran de la implicació i participació de
l’alumnat que ha de demostrar un actitud positiva cap el canvi i
l’aprenentatge, ha de mostrar interès en millorar les relacions
personals, per citar alguns criteris d’avaluació abans esmentats.
Com
a material de suport comptarem amb articles relacionats amb la
temàtica, vídeos, suport digital, activitats i dinàmiques
pràctiques.
Avaluació
L’avaluació
d’aquesta UF serà continua: és molt important l’assistència de
l’alumnat, ja que si es supera el 20%
de faltes d’assistència, es perd el dret a l’avaluació
contínua.
Per
superar la unitat formativa caldrà que la qualificació sigui un 5.
Per tal fer la ponderació de la qualificació de tots els RA per
obtenir la qualificació final del Mòdul, caldrà tenir almenys una
puntuació de 4,5 en el R.A.
En
cas de no superar aquesta UF de forma contínua, es realitzaran les
activitats d’avaluació a la segona convocatòria quan marca el
document de la guia d’inici de curs.
Es
tindran en compte uns criteris transversals per avaluar el procés
de treball de l’alumnat tal com
s’indiquen a la Presentació del MP4 d’Atenció i Suport
Psicosocial. La puntualitat i
l’acompliment dels terminis previstos per al lliurament de les
activitats d’avaluació són una condició necessària per poder
assolir una bona dinàmica de treball a l’aula i l’assoliment
dels resultats d’aprenentatge previstos (Veure Guia d’inici de
curs). Per normativa l’assistència a classe és
obligatòria. A partir d’un 20% de faltes d’assistència es
perdrà el dret a l’avaluació contínua i es passarà directament
a la segona convocatòria.
Al
final de la Unitat Formativa es farà la mitja ponderada de les notes
de les diferents activitats d’avaluació que es calcula de forma
aproximada segons aquests percentatges: Proves objectives que no
valdrà més d’un 40% de la nota global de la UF; Activitats en
petit grup aproximadament un 20%, Activitats individuals
aproximadament 20% i Capacitats clau (resolució de problemes,
organització del treball, responsabilitat en el treball, treball en
equip, autonomia, relació interpersonal, capacitat d’iniciativa i
innovació, puntualitat, control del mòbil, menjar i/o beure durant
la classe, etc.) durant la dinàmica de classe que no valdran més
d’un 20%.
Criteris
d’avaluació del dossier de cada Nucli Formatiu.
1.
Portada – Nom Institut, CFGM APD, MP4 - Grup classe, Professors
responsable i Nom amb cognom d’alumne
2.
Index
3.
Documentació oficial – presentació del MP i UF corresponent.
4.
Activitats del llibre i altres possibles activitats
5.
Fitxes de dinàmiques
6.
Fitxes de sortides
7.
Fotocòpies donades al llarg del NF.
Les
activitats obligatòries anteriors compten per obtenir un notable o 8
al dossier
8.
Apunts personals de classe, resums, esquemes, glossari, o altres
tècniques d’estudis;
9.
Intervencions orals de companys a classe,
10.
Recerca personal, valoració personal;
Aquestes
activitats opcionals compten per arribar a l’excel.lent o 10 al
dossier.
Cal
entregar el dossier el dia anterior a la prova escrita.
Podeu
trobar aquesta informació al blog de classe:
Hi
podeu participar amb:
usuari:
comunitatservei@gmail.com
password:
18May2018
Bibliografia
-
Llibre de text: Lozano, J.L.; Martínez, O.; Romera, Mª del Mar (2013) Destreses socials. Ed. McGraw Hill, Madrid. ISBN: 978-84-481-7599-3
-
Ramon Cortés, Ferran (2008) “Converses amb en Max”. Barcelona;Ed. La Magrana.
http://serveicomunitat.
https://serveicomunitat.blogspot.com/p/mr-1617-inso-mp08.html
sobre emocions
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/09/mr-1617-edin-mp08-uf1-nf1-les-emocions.html
Fitxa de la pel.licula Inside Out.
Respostes a les preguntes de la prova escrita d'autoavaluació UF1 Nf1.
1a, 2d, 3d, 4d, 5d, 6d, 7c, 8d, 9d, 10a, 11a, 12d, 13d, 14c, 15b, 16c, 17b, 18c, 19d, 20d, 21b, 22d,
UF1 NF2 COM PODEM MILLORAR LES NOSTRES HHSS
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-escolta-activa.html
dinamiques
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/11/mr-1617-edin-mp08-uf1-nf2-dinamica-de.html
UF1 NF3 RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/09/mr-1617-inso-mp8-mediacio-uf1.html
Models de negociacio amb escenes de pel.licules.
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/10/mr-1617-inso-mp8-models-de-mediacio.html
fitxes de resolució de conflictes
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr-1617-insoedin-mp8-fitxa-danalisi-de.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr1617-fitxa-del-conflicte-pellicula-la.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr1617-fitxa-del-conflicte-pellicula-el.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr1617-fitxa-del-conflicte-los-simpsons.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/fitxa-del-conflicte-pellicula-un-dios.html
UF2 NF4 VALORACIO DE LA PROPIA COMPETENCIA SOCIAL
MP
9 DESTRESES SOCIALS
UF
2. El treball en equip. 49 hores
Professorat:Montserrat
Cañellas
(mcanel25@xtec.cat)
i Mingo
Mendez
(dmendez@xtec.cat)
Data
d’inici: 25
i 28 gener 2019
Data
finalització: 24
i 29 maig 2019
Resultats
d’Aprenentatge
|
Criteris
d’avaluació
|
RA1.
Aplica tècniques de treball en grup adequant-les al rol que
exerceixi en cada moment
RA2.Valora
el seu grau de competència social per al desenvolupament de les
seves funcions professionals analitzant la seva incidència en
les relacions interpersonals i grupals.
|
1.1
Descriu els elements fonamentals d'un grup i els factors que
poden modificar la seva dinàmica.
1.2
Analitza i selecciona les diferents tècniques de dinamització i
funcionament de grups.
1.3
Explica els avantatges del treball en equip davant l'individual.
1.4
Diferencia els diversos rols i la tipologia dels integrants d'un
grup.
1.5
Respecta les diferències individuals en el treball en grup.
1.6
Identifica les principals barreres de comunicació grupal.
1.7
Defineix el repartiment de tasques com
a procediment per al treball
en grup.
1.8
Col·labora en la creació d'un ambient de treball relaxat, de
confiança i cooperatiu
1.9
Duu a terme una comunicació eficaç.
2.1
Identifica els indicadors d'avaluació de la competència social.
2.2
Registra la situació personal i social de partida del
professional.
2.3
Registra les dades en suports establerts.
2.4
Interpreta les dades recollides.
2.5
Identifica les actuacions realitzades que és precís millorar.
2.6
Marca les pautes a seguir en la millora.
2.7
Efectua la valoració final del procés.
2.8
Analitza com formar-se com a professional per millorar la
competència social.
|
Continguts.
UF2. EL TREBALL EN EQUIP
|
|
NF4.
La valoració de la competència social del TAPD
4.1.
El deficit
en HHSS
4.2.
Avaluacio
de les competnecia social
4.2.1.
l’entrevista
4.2.2.
l’observació
4.2.3.
tests o questionaris
NF5.
Caracterització de grups
5.1.
Aproximació
al concepte de grup i tipus de grups
5.2.
Desenvolupament
i cohesió del grup
5.3.
Rols i lideratge
5.4.
Avaluació de l’estructura grupal – el test sociometric i el
sociograma
NF7.
L’equip de treball
7.1.
Grups
a la feina
7.2.
L’equip
de treball
7.3.
Estructures grupals en grups de treball
7.4.
Conflictes en els grups
7.5.
Les reunions com a eines de treball en equip
NF6.
Tècniques d’intervenció en grups
6.1.
Les
tècniques d’intervenció en grups
6.2.
Tècniques
de formació de grups
6.3.
Tècniques de dramatització
6.4.
Tècniques de discussió i intercanvi d’informació
6.5.
Les dinàmiques de grup
|
Metodologia
En
aquesta segona UF del mòdul de destreses socials continuarem
desenvolupant la dimensió social del tècnic/a en APD i la seva
competència en el treball en equip. De manera transversal també es
treballarà la importància de saber valorar la pròpia competència
social com a tècnics i tècniques en APD amb autoavaluacions i
activitats d’anàlisi i reflexió.
Les
activitats d’aula requeriran de la implicació i participació de
l’alumnat que ha de demostrar un actitud positiva cap el canvi i
l’aprenentatge, ha de mostrar interès en millorar les relacions
personals, ha de dur a terme una comunicació eficaç, etc.
Com
a material de suport comptarem amb articles relacionats amb la
temàtica, vídeos, power point i activitats i dinàmiques
pràctiques.
Avaluació
L’avaluació
d’aquesta UF serà continua: és molt important l’assistència de
l’alumnat, ja que si es supera el 20%
de faltes d’assistència justificades o no (10 hores), es perd el
dret a l’avaluació continua.
Per
superar la unitat formativa caldrà que la qualificació sigui un 5.
Per tal fer la ponderació de la qualificació de tots els RA per
obtenir la qualificació final del Mòdul, caldrà tenir almenys una
puntuació de 4,5 en el R.A. En cas de no superar aquesta UF de
forma contínua, es realitzaran les activitats d’avaluació a la
segona convocatòria quan marca el document de la guia d’inici de
curs.
Es
tindran en compte uns criteris transversals per avaluar el procés
de treball de l’alumnat tal com
s’indiquen a la Presentació del MP4 d’Atenció i Suport
Psicosocial. La puntualitat i
l’acompliment dels terminis previstos per al lliurament de les
activitats d’avaluació són una condició necessària per poder
assolir una bona dinàmica de treball a l’aula i l’assoliment
dels resultats d’aprenentatge previstos (Veure Guia d’inici de
curs). Per normativa l’assistència a classe és
obligatòria. A partir d’un 20% de faltes d’assistència es
perdrà el dret a l’avaluació contínua i es passarà directament
a la segona convocatòria.
Al
final de la Unitat Formativa es farà la mitja ponderada de les notes
de les diferents activitats d’avaluació que es calcula de forma
aproximada segons aquests percentatges: Proves objectives que no
valdrà més d’un 40% de la nota global de la UF; Activitats en
petit grup aproximadament un 20%, Activitats individuals
aproximadament 20% i Capacitats clau (resolució de problemes,
organització del treball, responsabilitat en el treball, treball en
equip, autonomia, relació interpersonal, capacitat d’iniciativa i
innovació, puntualitat, control del mòbil, menjar i/o beure durant
la classe, etc.) durant la dinàmica de classe que no valdran més
d’un 20%.
Criteris
d’avaluació del dossier de cada Nucli Formatiu.
1.
Portada – Nom Institut, CFGM APD, MP4 - Grup classe, Professors
responsable i Nom amb cognom d’alumne
2.
Index
3.
Documentació oficial – presentació del MP i UF corresponent.
4.
Activitats del llibre i altres possibles activitats
5.
Fitxes de dinàmiques
6.
Fitxes de sortides
7.
Fotocòpies donades al llarg del NF.
Les
activitats obligatòries anteriors compten per obtenir un notable o 8
al dossier
8.
Apunts personals de classe, resums, esquemes, glossari, o altres
tècniques d’estudis;
9.
Intervencions orals de companys a classe,
10.
Recerca personal, valoració personal;
Aquestes
activitats opcionals compten per arribar a l’excel.lent o 10 al
dossier. Cal entregar el dossier el dia anterior a la prova
escrita.
Podeu
trobar aquesta informació al blog de classe:
Hi
podeu participar amb:
usuari:
comunitatservei@gmail.com
password:
18May2018
Bibliografia
i webgrafia
-
Llibre de text: Lozano, J.L.; Martínez, O.; Romera, Mª del Mar (2013) Destreses socials. Ed. McGraw Hill, Madrid.
- Costa, M i López, E (1996) Manual del educador social 1. Madrid, MTAS.
- Canto, Jesús Mª. (2000) Dinámica de grupos: aspectos técnicos, ámbitos de intervención y fundamentos teóricos. Ed. Aljibe. Málaga.
- Cascón, P i Martín. C. (2000) La alternativa del juego (1) Madrid: Catarata.
- Seminario de educación para la paz. (2001) La alternativa del juego (2) Madrid: Catarata.
- Vopel, Klaus W. (1999) El animador competente. Nuevas técnicas para el animador de grupo. Madrid. Editorial CCS.
- http://www.habilidadesparalavida.net/es/menu.html.
-
http://www.divulgauned.es.
-
http://www.elcultural.es.
https://vimeo.com/88053255
https://youtu.be/CponhQ4QikI
dinamica
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/01/mr-1516-apd-m09-uf2-nf-4-dinamiques-1a.html
UF2 NF5 CARACTERITZACIÓ DE GRUPS
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/02/mr-1617-edin-mp8-uf2-aproximacio-la.html
presentacions alumnes
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-habilitats.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-presentacio-peticio.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-presentacio-cortesia.html
UF2 NF7 L'EQUIP DE TREBALL
UF2 NF6 TECNIQUES D'INTERVENCIO EN GRUPS
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/05/mr-1516-apd-mp04-nf-9-intervencio-en.html
dinamiques de cloenda
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/05/mr-1516-apd-m09-dinamica-final-el-cobo.html
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/05/mr-1516-apd-1b-mp09-dinamiques-de-grup.html
No comments:
Post a Comment