Saturday, July 20, 2019

MR 1819 APD MP 9 HABILITATS SOCIALS



MP9. Habilitats socials

Durada: 99  hores.
Professores: Montse Cañellas (mcanel25@xtec.cat) i Mingo Mendez (dmendez@xtec.cat) 

Competència general del tècnic/a en atenció a les persones:

Atendre les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan sigui necessari.

Competències professionals, personals i socials:

a) Determinar les necessitats assistencials i psicosocials de la persona en situació de dependència, mitjançant la interpretació de la informació obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció individual, respectant la confidencialitat de la mateixa.

b) Organitzar les activitats d'atenció a les persones en situació de dependència, afavorint la seva col·laboració i la de la família, i tenint en compte les directrius establertes en el pla d'atenció individualitzada.





d) Organitzar la intervenció relativa a l'alimentació, supervisant els menús, preparant els aliments i administrant quan sigui necessari.



e) Gestionar la documentació bàsica i el pressupost de la unitat de convivència, optimitzant els recursos i assegurant la viabilitat de la gestió econòmica.



f) Realitzar les activitats de manteniment i neteja del domicili, garantint les condicions d'habitabilitat, higiene i ordre, amb criteris de qualitat, seguretat i cura del medi ambient i, si s'escau, tramitant la documentació pertinent.




i) Aplicar mesures de prevenció i seguretat tant per a les persones en situació de dependència com per als professionals, en els diferents àmbits d'intervenció.



n) Assessorar la persona en situació de dependència, als familiars i cuidadors no formals, proporcionant pautes d'actuació en la cura i l'atenció assistencial i psicosocial, i adequant la comunicació i les actituds a les característiques de la persona interlocutora.



o) Resoldre les contingències amb iniciativa i autonomia, mostrant una actitud autocrítica i buscant alternatives per afavorir el benestar de les persones en situació de dependència.



r) Adaptar-se a les noves situacions laborals originades per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius, actualitzant els seus coneixements, utilitzant els recursos existents per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies de la informació i la comunicació.



s) Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat, cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn de treball.



t) Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva activitat, identificant les causes que les provoquen, dins l'àmbit de la seva competència i autonomia.

u) Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i competència de les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.


v) Aplicar els protocols i les mesures preventives de riscos laborals i protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en les persones i en l'entorn laboral i ambiental.



w) Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de disseny per a tothom en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de servei.



x) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d'una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional.



y) Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural.





z) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector sociosanitària.


Capacitats clau 


-       Resolució de problemes




-       Organització del treball

-       Responsabilitat en el treball



-       Treball en equip




-       Autonomia



-       Relació interpersonal







-       Capacitat d'iniciativa







En finalitzar el mòdul cal saber:

a) Desenvolupar treballs en equip i valorar la seva organització, participant amb tolerància i respecte, i prendre decisions col·lectives o individuals per actuar amb responsabilitat i autonomia.

b) Adoptar i valorar solucions creatives davant problemes i contingències que es presenten en el desenvolupament dels processos de treball, per resoldre de forma responsable les incidències de la seva activitat.

c) Aplicar tècniques de comunicació, adaptant-se als continguts que es van a transmetre, a la seva finalitat i a les característiques dels receptors, per assegurar l'eficàcia del procés.


Desenvolupament de les Unitat Formatives:

Unitats formatives
Inici
finalització
durada
2a convocatòria
UF1. Destreses dels professionals
17/09/18
25/01/2019
50h
Juny
UF2. Treball en grup
28/01/19
29/05/2019
49 h


UF 1: HABILITATS SOCIALS DEL PROFESSIONAL (50 h)
Nucli Formatiu
Hores
Resultats d’aprenentatge i proves escrites
NF 1.-
Destreses socials en professionals d’APD
14


RA1. 18 i 17 d’Octubre 2018


NF 2.- Com millorar les destreses socials
18
RA1 22 i 21 Novembre 2018
NF 3. La resolució de problemes i els conflictes

18
RA2 24 i 23 gener 2019

UF 2: EL TREBALL EN EQUIP( 49h)
Nucli Formatiu
Hores
Resultats d’aprenentatge
NF4 Valoració de la propia competencia socials
9
RA2. 14 i 13 febrer


NF5 Caracterització dels grups

10
RA1.- .8 i 11 març
NF7 L’Equip de treball

10
RA1 - 5 i 8 Abril
NF6 Tècniques d’intervenció en grups
20
RA1- 27 i 22 Maig


Metodologia:

Al llarg del curs desplegarem diferents tipus d’activitats que ens permetin construir el saber, el saber fer i el saber estar, de forma activa. Mitjançant una varietat de mètodes i tècniques, es treballaran els diferents continguts del mòdul a partir de l’aprenentatge autònom i cooperatiu.

Les activitats d’ensenyament-aprenentatge contemplen: la lectura comprensiva i crítica de textos, el debat, les presentacions, el “role playing”; el treball en petit grup i en grup classe; la realització d’activitats individuals, etc. Utilitzarem un ventall de recursos variats com el visionat de material (vídeos, fotos, pel·lícules...), la visita a centres o les conferències a càrrec de professionals, entre d’altres.
Les sortides acadèmiques són curriculars i, per tant és obligatòria l’assistència.

És obligatòria la lectura del llibre Converses amb en Max. Despertar la confiança a través de la comunicació.



Criteris d’avaluació i qualificació del mòdul:

S’inicia la unitat formativa amb una avaluació inicial per situar el punt de partida de l’alumnat, a partir del qual començar a treballar.

L'avaluació serà continua i en finalitzar cada UF es donarà la nota obtinguda en aquesta. La nota del mòdul es fa a partir de la mitja ponderada de les notes de cada UF, que s’obté en funció de la durada de cadascuna. El valor de cada UF serà:

UF1: 50% UF2: 50%

Els aspectes a avaluar estan recollits en els resultats d’aprenentatges, criteris d’avaluació i en els continguts establerts per a cada unitat formativa, que es concretaran en la presentació d’aquestes.

Les UF queden aprovades a partir de 5. S’ha d’obtenir un 4,5 per poder fer mitjana amb totes les activitats de la UF. Quan sigui necessari recuperar les activitats d’avaluació (treballs o exàmens) d’una unitat formativa, es farà en el decurs de la segona convocatòria. L’alumnat que no hagi superat alguna UF podrà presentar-se a la segona convocatòria en les dates previstes i serà avaluat de les activitats d’avaluació pendents d’aprovar.

La puntualitat i l’acompliment dels terminis previstos per al lliurament de les activitats d’avaluació són una condició necessària per poder assolir una bona dinàmica de treball a l’aula i l’assoliment dels resultats d’aprenentatge previstos (Veure Guia d’inici de curs).

Criteris d’avaluació consensuats pel Departament de Serveis a la comunitat:
Per normativa l’assistència a classe és obligatòria i les faltes s’han de justificar. A partir d’un 20% de faltes d’assistència es perdrà el dret a l’avaluació continua i es passarà directament a la segona convocatòria.

Bibliografia
  • Llibre de text: Lozano, J.L.; Martínez, O.; Romera, Mª del Mar (2013) Habilidades sociales. Ed. McGraw Hill, Madrid. ISBN: 978-84-481-7599-3
  • Ramon Cortés, Ferran (2008) Convereses amb en Max. Barcelona; Ed. La Magrana.
RECOMANADA

  • Salmurri, F. (2004) Llibertad emocional. Ed. Paidos Ibérica. Barcelona.
  • Bucay, J (2008) Contes per pensar. Ed La Magrana. Barcelona
  • Bucay, J (2009) Déjame que te cuente. Ed RBA Bolsillo. Barcelona
  • Pérez, M. Jose i Torres Carmen (1999). Dinámica de grupos en formación de formadores: casos pràcticos. Biblioteca de psicologia, Heder. Barcelona.





MP 9 DESTRESES SOCIALS
UF 1. Destreses dels professionals. 50 hores

Professorat: Montserrat Cañellas (mcanel25@xtec.cat) i Mingo Mendez (dmendez@xtec.cat)
Data d’inici: 17 i 20 de setembre 2018
Data de finalització: 26 i 24 de gener de 2019

Resultats d’Aprenentatge
Criteris d’avaluació

RA1. Aplica estratègies i tècniques per afavorir la comunicació i relació social amb el seu entorn, analitzant els principis de la intel·ligència emocional i social.







RA2. Aplica tècniques de gestió de conflictes i resolució de problemes, intepretant les pautes d’actuació establertes.

1.1 Descriu els principis de la intel·ligència emocional i social.
1.2 Valora la importància de les habilitats socials i comunicatives en l'acompliment de la tasca professional i en les relacions interpersonals.
1.3 Descriu les diferents etapes d'un procés comunicatiu. (contingut)
1.4 Identifica els diferents estils de comunicació, els seus avantatges i limitacions.
1.5 Identifica les principals barreres i interferències que dificulten la comunicació.
1.6 Estableix una eficaç comunicació per rebre instruccions i intercanviar idees o informació.
1.7 Utilitza les habilitats socials adequades a la situació
1.8 Demostra interès per no jutjar les persones i respectar els seus elements diferenciadors personals: emocions, sentiments, personalitat.
1.9 Demostra una actitud positiva cap al canvi i l'aprenentatge.
1.10 Mostra interès en millorar les relacions socials.
1.11Estableix una adequada relació d’ajuda (contingut)
1.12 Valora la importància d’afavorir un entorn comunicatiu agradable

2.1 Analitza les fonts de l'origen dels problemes i conflictes.
2.2 Identifica els tipus de conflictes.
2.3 Analitza les actituds davant el conflicte.
2.4 Relaciona els recursos tècnics utilitzats amb els tipus de problemes estandarditzats.
2.5 Presenta, ordenadament i clarament, el procés seguit i els resultats obtinguts en la resolució d'un problema.
2.6 Planifica les tasques a realitzar amb previsió de les dificultats i la manera de superar-les.
2.7 Té en compte les persones, sigui quina sigui la seva edat o condició física i mental, en el procés de presa de decisions.
2.8 Respecta les opinions dels altres sobre les possibles vies de solució de problemes.
2.9 Defineix el concepte i els elements de la negociació en la resolució de conflictes.
2.10 Identifica els possibles comportaments en una situació de negociació i l'eficàcia dels mateixos.
2.11 Discrimina entre dades i opinions.
2.12 És responsable per integrar tots els participants en la dinàmica grupal.
2.13 Mostra interès per tots els integrants del grup.
2.14 És objectiu per determinar la responsabilitat de totes les parts del conflicte.


Continguts. UF1. DESTRESES DELS PROFESSIONALS

NF1. Dimensió emocional
1.1. Aproximació a la intel·ligència emocional
1.2. La intel·ligència emocional en el Tècnic en APD
1.3. Habilitats pràctiques de la intel·ligència emocional
1.4. Les emocions i els sentiments en el Tècnic en APD
1.5. Influència de la intel·ligència emocional en la qualitat de vida i en l'èxit professional: la motivació professional


NF2. La comunicació
3.1. El procés de comunicació
3.2. Comunicació verbal i no verbal
3.3. Les barreres de la comunicació
3.4. La comunicació i la seva influència en la qualitat de la intervenció


NF3. La resolució de problemes i els conflictes
5.1. Els problemes en el context laboral
5.2. El conflicte en les relacions interpersonals
5.3. Analitzant el conflicte
5.4. Gestionar el conflicte

Metodologia


Es partirà d’una activitat d’avaluació inicial, que permetrà tenir una idea dels coneixements previs de l’alumnat, els interessos i les seves expectatives.

En aquesta primera UF s’introdueix la dimensió emocional del tècnic/a en APD, la dimensió social del mateix, la importància del procés de comunicació i la resolució dels problemes i dels conflictes.

Les activitats d’aula requeriran de la implicació i participació de l’alumnat que ha de demostrar un actitud positiva cap el canvi i l’aprenentatge, ha de mostrar interès en millorar les relacions personals, per citar alguns criteris d’avaluació abans esmentats.

Com a material de suport comptarem amb articles relacionats amb la temàtica, vídeos, suport digital, activitats i dinàmiques pràctiques.


Avaluació


L’avaluació d’aquesta UF serà continua: és molt important l’assistència de l’alumnat, ja que si es supera el 20% de faltes d’assistència, es perd el dret a l’avaluació contínua.

Per superar la unitat formativa caldrà que la qualificació sigui un 5. Per tal fer la ponderació de la qualificació de tots els RA per obtenir la qualificació final del Mòdul, caldrà tenir almenys una puntuació de 4,5 en el R.A.
En cas de no superar aquesta UF de forma contínua, es realitzaran les activitats d’avaluació a la segona convocatòria quan marca el document de la guia d’inici de curs.

Es tindran en compte uns criteris transversals per avaluar el procés de treball de l’alumnat tal com s’indiquen a la Presentació del MP4 d’Atenció i Suport Psicosocial. La puntualitat i l’acompliment dels terminis previstos per al lliurament de les activitats d’avaluació són una condició necessària per poder assolir una bona dinàmica de treball a l’aula i l’assoliment dels resultats d’aprenentatge previstos (Veure Guia d’inici de curs). Per normativa l’assistència a classe és obligatòria. A partir d’un 20% de faltes d’assistència es perdrà el dret a l’avaluació contínua i es passarà directament a la segona convocatòria.
Al final de la Unitat Formativa es farà la mitja ponderada de les notes de les diferents activitats d’avaluació que es calcula de forma aproximada segons aquests percentatges: Proves objectives que no valdrà més d’un 40% de la nota global de la UF; Activitats en petit grup aproximadament un 20%, Activitats individuals aproximadament 20% i Capacitats clau (resolució de problemes, organització del treball, responsabilitat en el treball, treball en equip, autonomia, relació interpersonal, capacitat d’iniciativa i innovació, puntualitat, control del mòbil, menjar i/o beure durant la classe, etc.) durant la dinàmica de classe que no valdran més d’un 20%.




Criteris d’avaluació del dossier de cada Nucli Formatiu.

1. Portada – Nom Institut, CFGM APD, MP4 - Grup classe, Professors responsable i Nom amb cognom d’alumne
2. Index
3. Documentació oficial – presentació del MP i UF corresponent.
4. Activitats del llibre i altres possibles activitats
5. Fitxes de dinàmiques
6. Fitxes de sortides
7. Fotocòpies donades al llarg del NF.

Les activitats obligatòries anteriors compten per obtenir un notable o 8 al dossier

8. Apunts personals de classe, resums, esquemes, glossari, o altres tècniques d’estudis;
9. Intervencions orals de companys a classe,
10. Recerca personal, valoració personal;

Aquestes activitats opcionals compten per arribar a l’excel.lent o 10 al dossier.
Cal entregar el dossier el dia anterior a la prova escrita.

Podeu trobar aquesta informació al blog de classe:


Hi podeu participar amb:

password: 18May2018

Bibliografia

  • Llibre de text: Lozano, J.L.; Martínez, O.; Romera, Mª del Mar (2013) Destreses socials. Ed. McGraw Hill, Madrid. ISBN: 978-84-481-7599-3

  • Ramon Cortés, Ferran (2008) “Converses amb en Max”. Barcelona;Ed. La Magrana.

Presentació de UF1 NF1 DESTRESES SOCIALS EN TAPSD

http://serveicomunitat.blogspot.com/2015/09/apdmp09uf1-presentacio-en-diapositives.html

https://serveicomunitat.blogspot.com/p/mr-1617-inso-mp08.html

sobre emocions

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/09/mr-1617-edin-mp08-uf1-nf1-les-emocions.html

Fitxa de la pel.licula Inside Out.



Respostes a les preguntes de la prova escrita d'autoavaluació UF1 Nf1.

1a, 2d, 3d, 4d, 5d, 6d, 7c, 8d, 9d, 10a, 11a, 12d, 13d, 14c, 15b, 16c, 17b, 18c, 19d, 20d, 21b, 22d,


UF1 NF2 COM PODEM MILLORAR LES NOSTRES HHSS

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-escolta-activa.html

dinamiques

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/11/mr-1617-edin-mp08-uf1-nf2-dinamica-de.html



UF1 NF3 RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/09/mr-1617-inso-mp8-mediacio-uf1.html


Models de negociacio amb escenes de pel.licules.

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/10/mr-1617-inso-mp8-models-de-mediacio.html

fitxes de resolució de conflictes
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr-1617-insoedin-mp8-fitxa-danalisi-de.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr1617-fitxa-del-conflicte-pellicula-la.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr1617-fitxa-del-conflicte-pellicula-el.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/mr1617-fitxa-del-conflicte-los-simpsons.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/01/fitxa-del-conflicte-pellicula-un-dios.html
UF2 NF4 VALORACIO DE LA PROPIA COMPETENCIA SOCIAL



MP 9 DESTRESES SOCIALS
UF 2. El treball en equip. 49 hores

Professorat:Montserrat Cañellas (mcanel25@xtec.cat) i Mingo Mendez
(dmendez@xtec.cat)
Data d’inici: 25 i 28 gener 2019
Data finalització: 24 i 29 maig 2019



Resultats d’Aprenentatge
Criteris d’avaluació
RA1. Aplica tècniques de treball en grup adequant-les al rol que exerceixi en cada moment










RA2.Valora el seu grau de competència social per al desenvolupament de les seves funcions professionals analitzant la seva incidència en les relacions interpersonals i grupals.




1.1 Descriu els elements fonamentals d'un grup i els factors que poden modificar la seva dinàmica.
1.2 Analitza i selecciona les diferents tècniques de dinamització i funcionament de grups.
1.3 Explica els avantatges del treball en equip davant l'individual.
1.4 Diferencia els diversos rols i la tipologia dels integrants d'un grup.
1.5 Respecta les diferències individuals en el treball en grup.
1.6 Identifica les principals barreres de comunicació grupal.
1.7 Defineix el repartiment de tasques com<A[com|com a]> a procediment per al treball<A[treball|feina]> en grup.
1.8 Col·labora en la creació d'un ambient de treball relaxat, de confiança i cooperatiu
1.9 Duu a terme una comunicació eficaç.


2.1 Identifica els indicadors d'avaluació de la competència social.
2.2 Registra la situació personal i social de partida del professional.
2.3 Registra les dades en suports establerts.
2.4 Interpreta les dades recollides.
2.5 Identifica les actuacions realitzades que és precís millorar.
2.6 Marca les pautes a seguir en la millora.
2.7 Efectua la valoració final del procés.
2.8 Analitza com formar-se com a professional per millorar la competència social.



Continguts. UF2. EL TREBALL EN EQUIP

NF4. La valoració de la competència social del TAPD
4.1. El deficit en HHSS
4.2. Avaluacio de les competnecia social
4.2.1. l’entrevista
4.2.2. l’observació
4.2.3. tests o questionaris

NF5. Caracterització de grups
5.1. Aproximació al concepte de grup i tipus de grups
5.2. Desenvolupament i cohesió del grup
5.3. Rols i lideratge
5.4. Avaluació de l’estructura grupal – el test sociometric i el sociograma

NF7. L’equip de treball
7.1. Grups a la feina
7.2. L’equip de treball
7.3. Estructures grupals en grups de treball
7.4. Conflictes en els grups
7.5. Les reunions com a eines de treball en equip

NF6. Tècniques d’intervenció en grups
6.1. Les tècniques d’intervenció en grups
6.2. Tècniques de formació de grups
6.3. Tècniques de dramatització
6.4. Tècniques de discussió i intercanvi d’informació
6.5. Les dinàmiques de grup
                                      

Metodologia


En aquesta segona UF del mòdul de destreses socials continuarem desenvolupant la dimensió social del tècnic/a en APD i la seva competència en el treball en equip. De manera transversal també es treballarà la importància de saber valorar la pròpia competència social com a tècnics i tècniques en APD amb autoavaluacions i activitats d’anàlisi i reflexió.
Les activitats d’aula requeriran de la implicació i participació de l’alumnat que ha de demostrar un actitud positiva cap el canvi i l’aprenentatge, ha de mostrar interès en millorar les relacions personals, ha de dur a terme una comunicació eficaç, etc.

Com a material de suport comptarem amb articles relacionats amb la temàtica, vídeos, power point i activitats i dinàmiques pràctiques.

Avaluació


L’avaluació d’aquesta UF serà continua: és molt important l’assistència de l’alumnat, ja que si es supera el 20% de faltes d’assistència justificades o no (10 hores), es perd el dret a l’avaluació continua.

Per superar la unitat formativa caldrà que la qualificació sigui un 5. Per tal fer la ponderació de la qualificació de tots els RA per obtenir la qualificació final del Mòdul, caldrà tenir almenys una puntuació de 4,5 en el R.A. En cas de no superar aquesta UF de forma contínua, es realitzaran les activitats d’avaluació a la segona convocatòria quan marca el document de la guia d’inici de curs.

Es tindran en compte uns criteris transversals per avaluar el procés de treball de l’alumnat tal com s’indiquen a la Presentació del MP4 d’Atenció i Suport Psicosocial. La puntualitat i l’acompliment dels terminis previstos per al lliurament de les activitats d’avaluació són una condició necessària per poder assolir una bona dinàmica de treball a l’aula i l’assoliment dels resultats d’aprenentatge previstos (Veure Guia d’inici de curs). Per normativa l’assistència a classe és obligatòria. A partir d’un 20% de faltes d’assistència es perdrà el dret a l’avaluació contínua i es passarà directament a la segona convocatòria.
Al final de la Unitat Formativa es farà la mitja ponderada de les notes de les diferents activitats d’avaluació que es calcula de forma aproximada segons aquests percentatges: Proves objectives que no valdrà més d’un 40% de la nota global de la UF; Activitats en petit grup aproximadament un 20%, Activitats individuals aproximadament 20% i Capacitats clau (resolució de problemes, organització del treball, responsabilitat en el treball, treball en equip, autonomia, relació interpersonal, capacitat d’iniciativa i innovació, puntualitat, control del mòbil, menjar i/o beure durant la classe, etc.) durant la dinàmica de classe que no valdran més d’un 20%.

Criteris d’avaluació del dossier de cada Nucli Formatiu.

1. Portada – Nom Institut, CFGM APD, MP4 - Grup classe, Professors responsable i Nom amb cognom d’alumne
2. Index
3. Documentació oficial – presentació del MP i UF corresponent.
4. Activitats del llibre i altres possibles activitats
5. Fitxes de dinàmiques
6. Fitxes de sortides
7. Fotocòpies donades al llarg del NF.

Les activitats obligatòries anteriors compten per obtenir un notable o 8 al dossier

8. Apunts personals de classe, resums, esquemes, glossari, o altres tècniques d’estudis;
9. Intervencions orals de companys a classe,
10. Recerca personal, valoració personal;

Aquestes activitats opcionals compten per arribar a l’excel.lent o 10 al dossier. Cal entregar el dossier el dia anterior a la prova escrita.

Podeu trobar aquesta informació al blog de classe:


Hi podeu participar amb:

password: 18May2018

Bibliografia i webgrafia

  • Llibre de text: Lozano, J.L.; Martínez, O.; Romera, Mª del Mar (2013) Destreses socials. Ed. McGraw Hill, Madrid.
  • Costa, M i López, E (1996) Manual del educador social 1. Madrid, MTAS.
  • Canto, Jesús Mª. (2000) Dinámica de grupos: aspectos técnicos, ámbitos de intervención y fundamentos teóricos. Ed. Aljibe. Málaga.
  • Cascón, P i Martín. C. (2000) La alternativa del juego (1) Madrid: Catarata.
  • Seminario de educación para la paz. (2001) La alternativa del juego (2) Madrid: Catarata.
  • Vopel, Klaus W. (1999) El animador competente. Nuevas técnicas para el animador de grupo. Madrid. Editorial CCS.
  • http://www.habilidadesparalavida.net/es/menu.html.
  • http://www.divulgauned.es.
  • http://www.elcultural.es.
VISIONAT DE LA PEL.LICULA LA OLA

https://vimeo.com/88053255

https://youtu.be/CponhQ4QikI

dinamica
http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/01/mr-1516-apd-m09-uf2-nf-4-dinamiques-1a.html

UF2 NF5 CARACTERITZACIÓ DE GRUPS

http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/02/mr-1617-edin-mp8-uf2-aproximacio-la.html

presentacions alumnes 

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-habilitats.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-presentacio-peticio.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/02/mr-1516-apd-mp09-presentacio-cortesia.html


UF2 NF7 L'EQUIP DE TREBALL




UF2 NF6 TECNIQUES D'INTERVENCIO EN GRUPS

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/05/mr-1516-apd-mp04-nf-9-intervencio-en.html

dinamiques de cloenda

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/05/mr-1516-apd-m09-dinamica-final-el-cobo.html

http://serveicomunitat.blogspot.com/2016/05/mr-1516-apd-1b-mp09-dinamiques-de-grup.html





No comments:

Post a Comment