Saturday, July 20, 2019

MR 1819 APD MP14 CREDIT DE SINTESI

MÒDUL PROFESSIONAL MP14: Crèdit de síntesi

Durada: 66h

Professorat: Sandra Sicília i Mingo Méndez

Competència general del tècnic/a en Atenció a Persones en Situació de Dependència:

És competència general d'aquest tècnic/a atendre les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan sigui necessari.

Competències professionals, personals i socials:

Les competències i les realitzacions més rellevants que ha de manifestar el professional en relació al mòdul de síntesi són:

a) Determinar les necessitats assistencials i psicosocials de la persona en situació de dependència, mitjançant la interpretació de la informació obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció individual, respectant la confidencialitat de la mateixa.
b) Organitzar les activitats d'atenció a les persones en situació de dependència, afavorint la seva col·laboració i la de la família, i tenint en compte les directrius establertes en el pla d'atenció individualitzada.
g) Realitzar les intervencions relacionades amb l'estat físic de les persones en situació de dependència, seguint les pautes establertes i mostrant en tot moment respecte per la seva intimitat.
k) Implementar intervencions de suport psicosocials, emprant ajudes tècniques, suports de comunicació i tecnologies de la informació i la comunicació, i seguint les pautes marcades en el pla d'atenció individual.
l) Aplicar tècniques i estratègies per al manteniment i desenvolupament de les habilitats d'autonomia personal i social de les persones en situació de dependència, emprant ajudes tècniques i de comunicació d'acord amb les pautes marcades en el pla d'atenció individual.
p) Col · laborar en el control i seguiment de les activitats assistencials, psicosocials i de gestió domiciliària, omplint els registres oportuns, manejant les aplicacions informàtiques del servei i comunicant les incidències detectades.
r) Adaptar-se a les noves situacions laborals originades per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius, actualitzant els seus coneixements, utilitzant els recursos existents per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies de la informació i la comunicació.
s) Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat, cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn de treball.
t) Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva activitat, identificant les causes que les provoquen, dins l'àmbit de la seva competència i autonomia.
u) Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i competència de les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.
v) Aplicar els protocols i les mesures preventives de riscos laborals i protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en les persones i en l'entorn laboral i ambiental.
w) Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de disseny per a tothom en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de serveis.
x) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d'una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional.
y) Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural.
z) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector sociosanitària.




Capacitats clau


Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.


En finalitzar el mòdul cal saber:

RA1 Organitza la seva intervenció amb les persones en situació de dependència seleccionant les estratègies en funció de les seves característiques i les directrius del programa d'intervenció.
RA2 Organitza els recursos necessaris per a la seva intervenció relacionant el context on desenvolupa la seva activitat amb les característiques de les persones en situació de dependència.
RA3 Aplica estratègies i tècniques d'animació grupal en la institució analitzant les necessitats de les persones en situació de dependència.
RA4 Organitza les activitats d'atenció sanitària a persones en situació de dependència relacionant-les amb les característiques i necessitats de les mateixes

Estructura del mòdul:

Unitats formatives
durada
Inici
finalització
Exposició oral
UF1. Crèdit de síntesi
66
21 i 18
September2018

24 i 21 Maig 2019
Maig 2019

Metodologia:

Primerament s’adjudicarà un cas pràctic a cada grup. Aquest haurà de triar un centre, servei o institució per realitzar la contextualització de la intervenció segons les necessitats del cas pràctic assignat.
Seguidament s’haurà de fer la recerca d’informació sobre el centre col·laborador en el que voleu fer la vostra proposta, el seu entorn i el perfil del col·lectiu al que va dirigit. Caldrà fer la detecció de necessitats del cas pràctic i dissenyar el PAI.
A continuació es planificarà una activitat d’estimulació (física, cognitiva, sensorial...), com a exemple de la intervenció socioeducativa.
Es realitzarà l’activitat programada en el centre seleccionat.
Per acabar es redactarà la memòria de la implementació i es realitzarà una exposició.
La tasca de tutorització la durà a terme el professorat que imparteix el mòdul, recolzat per la resta de l’equip de departament.
La durada del mòdul serà de 2 hores setmanals al llarg de tot el curs, amb un total de 66 hores.
Cada grup podrà realitzar un màxim de 3 visites/implementació a centres (en horari lectiu).
Els agrupaments seran de 4 o 5 persones. Els grups es formaran a partir de l’associació de parelles i/o trios i aquests s’ajuntaran a través d’una dinàmica.
A l’alumnat se’l facilitarà el Guió sobre el tipus i l’organització que haurà de tenir el projecte i la memòria del projecte i un Pla de tasques a realitzar al llarg del projecte.


Criteris d’avaluació i qualificació del mòdul:


L’avaluació serà la suma ponderada d’indicadors individuals i d’indicadors grupals.
Quan:
  1. Durant la realització s’avaluarà: (25% de la nota)
  • La dinàmica i planificació del treball. (Cal fer la distribució de les tasques cada mes, a nivell individual i a nivell de grup).
  • L’assistència, la participació i la manifestació de les capacitats claus en les sessions.
  1. L'execució de l'activitat pràctica- implementació.(15%)
  2. En finalitzar el mòdul: (60% de la nota)
  • Els treballs escrits: crèdit de síntesi (30%) i la memòria (15%).
  • L’exposició (15%)
Com:
Hi haurà una avaluació individual i una avaluació del grup.
  • A l’avaluació de grup es valorarà els treballs escrits (crèdit de síntesi i memòria) del mòdul i la dinàmica de treball del grup durant el procés, l’aplicació pràctica i l’organització i material de suport de l’exposició final.
  • A l’avaluació individual es valoraran les aportacions individuals, el compliment de les tasques assignades, la participació, l'exposició, l’autoavaluació i les competències claus.
Què:
CONTINGUT
  • Assolir els objectius generals i resultats d’aprenentatge marcats al projecte.
  • Ser realista en el plantejament de la intervenció.
  • Ser innovador/a, (aportar informacions o experiències noves).
FORMA
  • Seguir les parts marcades al guió, com a mínim.
  • Redacció coherent i entenedora de la informació.
  • Complir la normativa de presentació de treballs segons consta a la guia d’inici de curs.
ORGANITZACIÓ DEL TREBALL EN GRUP
  • Dinàmica del grup (organització del grup i responsabilitat vers les tasques grupals).
  • Assistència a classe.
PRESENTACIÓ- EXPOSICIÓ DEL TREBALL
  • Expressió oral i gestual.
  • Contingut i estructura de la informació.
  • Recursos utilitzats, creativitat en l’exposició i interacció amb el públic
El professorat responsable del projecte en tutoritzarà la seva realització i l’avaluarà conjuntament amb l’equip docent.
El grup que no superi aquest mòdul a l’avaluació ordinària, l’haurà de recuperar al setembre mitjançant un nou treball i exposició de grup. Els/les tutors/res, el mateix dia del lliurament del butlletí de les notes, els facilitaran un guió elaborat per l’equip docent on constarà la data en que s’ha de presentar.

L’alumne/a que superi el 10% (4 sessions) de faltes d’assistència es considerarà que no ha cursat el mòdul adequadament (no demostra les capacitats professionals, personals i socials) i, per tant, l’haurà de cursar en 2a convocatòria el curs següent; en convocatòria ordinària. No hi ha opció de recuperació individual al setembre.


. Bibliografia

  • Llibres de text del CFGM Atenció a persones en situació de dependència.
  • Pérez Merlero, Andrés (1999) Guía de cuidados de peronas mayores. Editorial Síntesis. Madrid
  • Trigueros, I i Mondragon J (2002) Manual de ayuda a domicilio. Ed Siglo XXI De Espanya editores. Madrid
  • Garcia, N (2010) Conèixer i conviure. Guia d’atenció domiciliaria per a persones dependents, famílies i professionals que en tenen cura. AFOCAT. Barcelona

MP14. SÍNTESI
CFGM ATENCIÓ A PERSONES
EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA
CURS 2018-2019


ÍNDEX




Pàg.
1.Finalitat .................................................................................................
3
2.Objectius generals associats a aquest mòdul............................................
3

3. Competència general. ............................................................................

4

3.1 Competències professionals, personals i socials.........................

4

3.2. Capacitats clau ........................................................................

5

4. Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació ......................................

5

5. Organització del mòdul .........................................................................

8

5.1. En la realització del mòdul es seguirà el següent procés

8

5.2. Tutorització ...............................................................................

8

5.3. Durada del mòdul........ ..............................................................

8
5.4. Calendari d'activitats. ................................................................
8
5.5. Organització del grup ................................................................
8
5.6. Material que es facilitarà a l’alumne .........................................
8
6. Avaluació .............................................................................................
9

8. Reclamació de qualificacions ..................................................................
10
9. Materials de suport bibliografic i webgràfic
10
ANNEX 1 Composició de grups
11
ANNEX 2 Pla general de tasques: Temporització
12
ANNEX 3 Organització de grup
13
ANNEX 4 Valoració mensual del treball en grup
14
ANNEX 5 Full d’acta
15
ANNEX 6 Guió del crèdit de síntesi
16
ANNEX 7 Guió de la memòria
17

1. Finalitat

El treball de síntesi ha de permetre culminar la integració dels continguts impartits al llarg del cicle, globalitzant i interrelacionant, i si escau completant, aquells continguts susceptibles de mostrar, al final del cicle formatiu, el grau d'assoliment dels objectius generals del cicle.


2. Objectius generals associats a aquest mòdul


c) Identificar les possibilitats i limitacions de les persones en situació de dependència, seleccionant el tipus d'ajuda segons els seus nivells d'autonomia i autodeterminació, per a la realització de les activitats d'higiene personal i vestit, i seguint les pautes marcades en el pla d'atenció individualitzat.

i) Seleccionar procediments i ajudes tècniques, seguint les directrius del pla d'atenció individualitzat i adequant-los a la situació de les persones en situació de dependència, per realitzar els trasllats, mobilitzacions i suport a la deambulació dels mateixos.

j) Identificar factors de risc, relacionant-los amb les mesures de prevenció i seguretat, per aplicar les mesures adequades per preservar la integritat de les persones en situació de dependència i els propis professionals.

l) Analitzar estratègies psicològiques, rehabilitadores, ocupacionals i de comunicació, adequant-les a circumstàncies específiques de la persona en situació de dependència, per a realitzar intervencions de suport psicosocial d'acord amb les directrius del pla d'atenció individualitzat.

n) Seleccionar ajudes tècniques i de comunicació, relacionant-les amb les possibilitats i característiques de la persona en situació de dependència, per afavorir les habilitats d'autonomia personal i social i les possibilitats de vida independent.

q) Seleccionar estils de comunicació i actituds, relacionant-les amb les característiques de l'interlocutor, per assessorar a les persones en situació de dependència, famílies i cuidadors no formals.

r) Identificar els protocols d'actuació, relacionant-los amb les contingències, per resoldre-les amb seguretat i eficàcia.

v) Desenvolupar treballs en equip i valorar la seva organització, participant amb tolerància i respecte, i prendre decisions col·lectives o individuals per actuar amb responsabilitat i autonomia.

w) Adoptar i valorar solucions creatives davant problemes i contingències que es presenten en el desenvolupament dels processos de treball, per resoldre de forma responsable les incidències de la seva activitat.

x) Aplicar tècniques de comunicació, adaptant-se als continguts que es van a transmetre, a la seva finalitat i a les característiques dels receptors, per assegurar l'eficàcia del procés.


3. Competència general.


És competència general d'aquest tècnic/a atendre les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries, psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan sigui necessari.


3.1 Competències professionals, personals i socials.

Les competències i les realitzacions més rellevants que ha de manifestar el professional en relació al mòdul de síntesi són:

a) Determinar les necessitats assistencials i psicosocials de la persona en situació de dependència, mitjançant la interpretació de la informació obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció individual, respectant la confidencialitat de la mateixa.
b) Organitzar les activitats d'atenció a les persones en situació de dependència, afavorint la seva col·laboració i la de la família, i tenint en compte les directrius establertes en el pla d'atenció individualitzada.
g) Realitzar les intervencions relacionades amb l'estat físic de les persones en situació de dependència, seguint les pautes establertes i mostrant en tot moment respecte per la seva intimitat.
k) Implementar intervencions de suport psicosocials, emprant ajudes tècniques, suports de comunicació i tecnologies de la informació i la comunicació, i seguint les pautes marcades en el pla d'atenció individual.
l) Aplicar tècniques i estratègies per al manteniment i desenvolupament de les habilitats d'autonomia personal i social de les persones en situació de dependència, emprant ajudes tècniques i de comunicació d'acord amb les pautes marcades en el pla d'atenció individual.
p) Col · laborar en el control i seguiment de les activitats assistencials, psicosocials i de gestió domiciliària, omplint els registres oportuns, manejant les aplicacions informàtiques del servei i comunicant les incidències detectades.
r) Adaptar-se a les noves situacions laborals originades per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius, actualitzant els seus coneixements, utilitzant els recursos existents per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies de la informació i la comunicació.
s) Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat, cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn de treball.
t) Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva activitat, identificant les causes que les provoquen, dins l'àmbit de la seva competència i autonomia.
u) Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i competència de les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.
v) Aplicar els protocols i les mesures preventives de riscos laborals i protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en les persones i en l'entorn laboral i ambiental.
w) Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de disseny per a tothom en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de serveis.
x) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d'una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional.
y) Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural.
z) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector sociosanitària.

3.2. Capacitats clau

Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.

4. Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació


RA1 Organitza la seva intervenció amb les persones en situació de dependència seleccionant les estratègies en funció de les seves característiques i les directrius del programa d'intervenció.

Criteris d’avaluació
1.1 Descriu les estratègies d'intervenció per al desenvolupament de les activitats d'atenció a les persones en situació de dependència.
1.2 Interpreta correctament les directrius, criteris i estratègies establerts en un pla d'atenció individualitzat.
1.3 Determina les intervencions que s'han de realitzar per a l'atenció a les persones en situació de dependència a partir dels protocols d'actuació de la institució corresponent.
1.4 Selecciona estratègies per a l'atenció a les persones en situació de dependència a partir de les seves característiques i del pla d'atenció individualitzat.
1.5 Selecciona mètodes de treball adaptant-los als recursos disponibles i a les especificacions del pla de treball d'atenció individualitzada.
1.6 Temporalitza les activitats i tasques atenent les necessitats de la persona en situació de dependència i a l'organització racional del treball
1.7 Descriu els principis metodològics i pautes d'actuació del Tècnic en les tasques de suport per a la vida independent.
1.8 Descriu els principis metodològics i pautes d'actuació del Tècnic en les tasques de suport per a la vida independent.
1.9 Argumenta la importància de respectar els principis de promoció de la vida independent i les decisions de les persones usuàries.
1.10 Argumenta la forma de recolzar a altres professionals en l’acompanyament al nou usuari a l’arribada a una institució seguint un protocol d'acollida i estada.
1.11 Mostra responsabilitat i sensibilitat cap a la necessitat de potenciar l’autonomia de la persona amb els ajuts tècnics més escaients

RA2 Organitza els recursos necessaris per a la seva intervenció relacionant el context on desenvolupa la seva activitat amb les característiques de les persones en situació de dependència.
Criteris d’avaluació
2.1 Identifica els factors de l'entorn que afavoreixen o inhibeixen l'autonomia de les persones en la seva vida quotidiana.
2.2 Reconeix el mobiliari i els instruments de treball propis de cada context d'intervenció.
2.3 Condiciona l'entorn per afavorir la mobilitat i desplaçaments de les persones en situació de dependència així com el seu ús i utilitat.
2.4 Identifica la normativa legal vigent en matèria de prevenció i seguretat per organitzar els recursos.
2.5 Aplica els criteris a seguir en l'organització d'espais, equipaments i materials per afavorir l'autonomia de les persones.
2.6 Identifica els ajuts tècnics necessaris per afavorir l'autonomia i comunicació de la persona.
2.7 Descriu els recursos existents en el context per optimitzar la intervenció
2.8 Argumenta la importància d'informar les persones en situació de dependència i les seves famílies o assistents no formals sobre les activitats programades, per afavorir la seva participació.
2.9 Valora la importància de la gestió i aprofitament del temps.
2.10 Valora la necessitat de ser autònom en l’organització i gestió del pla de treball.


RA3 Aplica estratègies i tècniques d'animació grupal en la institució analitzant les necessitats de les persones en situació de dependència.
Criteris d’avaluació
3.1. Defineix les tècniques d'animació per dinamitzar les activitats de lleure de les persones en situació de dependència.
3.2 Descriu les estratègies d'animació i motivació que potenciïn la participació en les activitats que es realitzen en una institució concreta.
3.3 Selecciona recursos específics de lleure adequats a les persones en situació de dependència.
3.4 Analitza els materials de caràcter lúdic adequats als usuaris determinant les seves característiques i les seves utilitats.
3.5 Realitza activitats de lleure i de temps lliure, dins i fora de la institució, tenint en compte les necessitats dels usuaris
3.6 Col·labora en la realització d'esdeveniments especials dins d'una institució.
3.7 Realitza el manteniment i control dels recursos de lleure i culturals dins de la institució.
3.8 Mostra iniciativa per aportar idees noves i creatives en les activitats d'animació de la institució.
3.9 Justifica el respecte als interessos dels usuaris i els principis d'autodeterminació de la persona dependent a l'hora d'ocupar el seu temps lliure i participar en activitats d'animació de lleure i temps lliure.
3.10 Aplica tècniques de modificació de conducta durant les activitats d’animació grupal.


RA4 Organitza les activitats d'atenció sanitària a persones en situació de dependència relacionant-les amb les característiques i necessitats de les mateixes
Criteris d’avaluació
4.1 Descriu les característiques anatomofisiològiques bàsiques i les alteracions més freqüents dels sistemes cardiovasculars, respiratori, reproductor, excretor i endocrí
4.2 Descriu les principals característiques i necessitats d'atenció física de les persones en situació de dependència
4.3 Identifica els principals signes de deteriorament físic i sanitari associats a situacions de dependència.
4.4 Identifica les característiques de l'entorn que afavoreixen o dificulten l'estat físic i de salut de la persona usuària ris d’avaluació.
4.5 Identifica les característiques de l'entorn que afavoreixen o dificulten l'estat físic i de salut de la persona usuària.
4.6 Interpreta les prescripcions d'atenció sanitària establertes en el pla de cures.
4.7 Defineix les condicions ambientals favorables per a l'atenció sanitària.
4.8 Argumenta la importància de la participació de la persona en les activitats sanitàries.



5. Organització del mòdul

5.1. En la realització del mòdul de síntesi es seguirà el següent procés:

  • Primerament s’adjudicarà un cas pràctic a cada grup. Aquest haurà de triar un centre, servei o institució per realitzar la contextualització de la intervenció segons les necessitats del cas pràctic assignat.
  • Seguidament s’haurà de fer la recerca d’informació sobre el centre col·laborador en el que voleu fer la vostra proposta, el seu entorn i el perfil del col·lectiu al que va dirigit. Caldrà fer la detecció de necessitats del cas pràctic i dissenyar el PAI.
  • A continuació es planificarà una activitat d’estimulació (física, cognitiva, sensorial...), com a exemple de la intervenció socioeducativa.
  • Es realitzarà l’activitat programada en el centre seleccionat.
  • Per acabar es redactarà la memòria de la implementació i es realitzarà una exposició.

5.2. Tutorització:

La tasca de tutorització la durà a terme el professorat que imparteix el mòdul, recolzat per la resta de l’equip de departament.


5.3. Durada del mòdul

2 hores setmanals al llarg de tot el curs, amb un total de 66 hores.


5.4. Pla i calendari de tasques: temporització

(Veure Pla General de tasques a l’annex 2).

Cada grup podrà realitzar un màxim de 3 visites/implementació a centres (en horari lectiu).

5.5. Organització del grup:

  • Agrupaments, de 4 o 5 persones (Veure Annex 1, 3, 4 i 5). Els grups es formaran a partir de l’associació de parelles i/o trios i aquests s’ajuntaran a través d’una dinàmica.

    1. Material que es facilitarà a l’alumne:

  • Guió sobre el tipus i l’organització que haurà de tenir el projecte i la memòria del projecte. (veure annex 6 i 7)
  • Pla de tasques al llarg del projecte. (veure Annex 2)

6. Avaluació


L’avaluació serà la suma ponderada d’indicadors individuals i d’indicadors grupals.
Quan:
  1. Durant la realització s’avaluarà: (25% de la nota)
  • La dinàmica i planificació del treball. (Cal fer la distribució de les tasques cada mes, a nivell individual i a nivell de grup).
  • L’assistència, la participació i la manifestació de les capacitats claus en les sessions.

  1. L'execució de l'activitat pràctica- implementació.(15%)
  2. En finalitzar el mòdul: (60% de la nota)
  • Els treballs escrits: crèdit de síntesi (30%) i la memòria (15%).
  • L’exposició (15%)
Com:
Hi haurà una avaluació individual i una avaluació del grup.
  • A l’avaluació de grup es valorarà els treballs escrits (crèdit de síntesi i memòria) del mòdul i la dinàmica de treball del grup durant el procés, l’aplicació pràctica i l’organització i material de suport de l’exposició final.
  • A l’avaluació individual es valoraran les aportacions individuals, el compliment de les tasques assignades, la participació, l'exposició, l’autoavaluació i les competències claus.
Què:
CONTINGUT
  • Assolir els objectius generals i resultats d’aprenentatge marcats al projecte.
  • Ser realista en el plantejament de la intervenció.
  • Ser innovador/a, (aportar informacions o experiències noves).
FORMA
  • Seguir les parts marcades al guió, com a mínim.
  • Redacció coherent i entenedora de la informació.
  • Complir la normativa de presentació de treballs segons consta a la guia d’inici de curs.
ORGANITZACIÓ DEL TREBALL EN GRUP
  • Dinàmica del grup (organització del grup i responsabilitat vers les tasques grupals).
  • Assistència a classe.
PRESENTACIÓ- EXPOSICIÓ DEL TREBALL
  • Expressió oral i gestual.
  • Contingut i estructura de la informació.
  • Recursos utilitzats, creativitat en l’exposició i interacció amb el públic
El professorat responsable del projecte en tutoritzarà la seva realització i l’avaluarà conjuntament amb l’equip docent.

7. Reclamació de qualificacions

Veure guia d’inici de curs del CFGM d’atenció a les persones en situació de dependència.

8.Material de suport bibliogràfic i webgràfic


  • Llibres de text del CFGM Atenció a persones en situació de dependència.
  • Pérez Merlero, Andrés (1999) Guía de cuidados de peronas mayores. Editorial Síntesis. Madrid
  • Trigueros, I i Mondragon J (2002) Manual de ayuda a domicilio. Ed Siglo XXI De Espanya editores. Madrid
  • Garcia, N (2010) Conèixer i conviure.Guia d’atenció domiciliaria per a persones dependents, families i professionals que en tenen cura. AFOCAT. Barcelona

ANNEX 1: COMPOSICIÓ DELS GRUPS

GRUP 1
CAS:

COMPONENTS:



GRUP 2
CAS:

COMPONENTS:









GRUP3
CAS:

COMPONENTS:
















GRUP 4
CAS:

COMPONENTS:

GRUP 5
CAS:

COMPONENTS:

GRUP 6
CAS:

COMPONENTS:

















ANNEX 2: PLA GENERAL DE TASQUES: TEMPORITZACIÓ

Tasques i Temps

Set
Octubre
Novembre
Desembre
Gener
Febrer
Març
Abril
Maig
Juny
Organització de grups i assignació cas


































Elecció de centre segons cas



































Investigació centre i cas



































Fonamentació teòrica col·lectiu



































Fonamentació teòrica professional



































Revisió contextualització



































  • CONTEXTUALITZACIÓ (1a part)












X























Elaboració PAI



































Programació de l’activitat



































  • CONTEXTUALITZACIÓ I PAI


























X










  • APLICACIÓ PRÀCTICA



































Redactat de l’aplicació



































Valoració



































Preparació de l’exposició



































  • MEMÒRIA































X




  • EXPOSICIÓ

































X


ANNEX 3: ORGANITZACIÓ DEL GRUP

ORGANITZACIÓ rotativa DELS TREBALLS EN GRUP

Mes: _______________________
Cas pràctic:

COMPONENTS/ MEMBRES:




FUNCIONS:

CÀRRECS

TASQUES

COMPONENTS O MEMBRES
COORDINADOR/A
  • Distribueix la feina.
  • Porta un control del material necessari per treballar.
  • S’assegura que tothom té la informació necessari.
  • Controla el temps dedicat a cada activitat i el reparteix segons el grau de dificultat i importància
  • ...

INVESTIGADOR/A
  • Recerca informació bibliogràfica, d’internet, videogràfica...
  • Recerca documentació, professionals, recursos
  • portaveu...

REDACTOR/A
  • Seleccionen la informació necessària. Redacten.
  • Elaboren les conclusions.
  • ...

CORRECTOR/A
  • Llegeix el treball final.
  • Corregeix ortografia, sintaxis, estructura d’idees...
  • ...

DISSENYADOR/A
  • Recopila tot la informació en un únic document.
  • Dóna la forma a tot el document (títols, marges, tipus de lletra...)
  • Fa l’índex i la tapa.
  • L’enquaderna o grapa
  • ...


* Cada component o membre del grup ha de tenir dos càrrecs com a mínim i tres com a màxim.

ANNEX 4: VALORACIÓ MENSUAL DEL TREBALL EN GRUP


Mes: _______________________
Cas pràctic:

COMPONENTS/ MEMBRES:



FUNCIONS:

CÀRRECS

MEMBRES

VALORACIÓ QUANTITATIVA
VALORACIÓ QUALITATIVA
COORDINADOR/A








INVESTIGARDOR/A







REDACTOR/A








CORRECTOR/A








DISSENYADOR/A







**Lliurar-lo en finalitzar el mes.
ANNEX 5: FULL D’ACTA
Data: Núm. Full:

Ordre del dia








Acords







Temes pendents, data i responsables







Observacions








Assistents






ANNEX 6. PAI. La intervenció amb persones...... El cas de ........

0.- INTRODUCCIÓ/ (1-2 pàgines)
Presentació del grup de treball, centre on s’ubica el cas, breu descripció del cas, apartats del treball, etc

1.- PRESENTACIÓ del CAS (2-6 pàgines)
  • Dades personals, familiar, biografia (MP01)
  • Detecció de necessitats (escales de valoració MP05)
  • Productes de suport /ajuts tècnics.

2.- CENTRE d’INTERVENCIÓ (4 – 8 pàgines)
  • Descripció- presentació del centre/entitat o del tipus de servei on s’ubicarà. Recursos que hi h al centre.
  • Ubicació del centre i recursos que hi ha a l’entorn d’influència.
  • Organigrama: Equip interdisciplinari i funcions dels diferents professionals.

3.- Característiques generals de les patologies del cas assignat (1- 3 pàgines)

4.- Funcions del Tècnic APD en relació als cas assignat
(1- 3 pàgines)


Contextualització
Del PAI
Es lliura el 14 i el 18 de desembre de 2018 per 2A i 2B respectivament
5.- EALBORACIÓ del PAI (3- 6 pàgines)
Dades personals
  • Àrea social
  • Àrea sanitària
  • Àrea psicològica
  • Àrea funcional
  • Àrea d’oci i lleure

6.- PROGRAMACIÓ D’una ACTIVITAT d’estimulació cognitiva, física o sensorial(3-6 pàgines)
6.1. Identificació de l’activitat: Nom i breu descripció
6.2 Objectius operatius
6.3 Metodologia general
6.4. Desenvolupament o estructuració de la sessió
6.5 Recursos generals: material, personals, econòmics
6.6 Temporització (cronograma, calendaris..)
6.7 Avaluació
7.- BIBLIOGRAFIA / WEBGRAFIA (Fonts d’informació consultades)

8.- ANNEXOS
Contextualització + PAI.
Es lliuren 2 còpies el 12 i 19 d’Abril de 2019


ANNEX 7. GUIÓ DE LA MEMÒRIA DE LA INTERVENCIÓ – INFORME FINAL


0.- PRESENTACIÓ (relacionat amb la programació, cas pràctic i PAI...)

1.- APLICACIÓ PRÀCTICA1 (5-8 fulls)
1.1. Descripció de la implementació de l’activitat programada.
1.2. Valoració de l’execució pràctica i interpretació dels resultats en funció dels objectius del servei i de la intervenció. (tenint present els instruments d’avaluació dissenyats).
1.3. Propostes de millora de les sessions i del projecte si s’escau.

2.- PROPOSTES DE MILLORA DEL PROCÉS D’ORGANITZACIÓ DE LES TASQUES GRUPALS (2 pàgines)

3.- DESCRIPCIÓ I VALORACIÓ del CRÈDIT DE SÍNTESI. Individual i de grup 2 (5 – 7 pàgines)


4.- BIBLIOGRAFIA

5.- ALTRES DOCUMENTS DE SUPORT




Es lliura el 24 i 21 de maig de 2019




1 Execució d’una o vàries activitats, previstes en la programació del CDS, en el centre, institució o servei col·laborador. L’activitat s’haurà de realitzar “in situ”.

2 Valoració de l’organització i el funcionament del treball a partir de les actes redactades en el procés d’elaboració del crèdit (repartiment de responsabilitats, rols, dificultats i relació entre els membres del grup). Valoració del resultat obtingut un cop finalitzat el crèdit de síntesi. Autoavaluació del treball realitzat com a membre del grup.

presentació diapositves de MP14

https://serveicomunitat.blogspot.com/2017/09/mr-16-17-inso-mp13-projecte.html


Com fer cites, referencies i bibliografia segons norma APA?

http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/12/blog-post.html






No comments:

Post a Comment