MÒDUL
PROFESSIONAL MP14: Crèdit
de síntesi
Durada: 66h
Professorat:
Sandra
Sicília i
Mingo Méndez
Competència
general del tècnic/a en Atenció a Persones en Situació de
Dependència:
És
competència general d'aquest tècnic/a atendre
les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i
institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de
vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries,
psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i
normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan
sigui necessari.
Competències
professionals, personals i socials:
Les
competències i les realitzacions més rellevants que ha de
manifestar el professional en relació al mòdul de síntesi són:
a)
Determinar les necessitats assistencials i psicosocials de la persona
en situació de dependència, mitjançant la interpretació de la
informació obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció
individual, respectant la confidencialitat de la mateixa.
b)
Organitzar les activitats d'atenció a les persones en situació de
dependència, afavorint la seva col·laboració i la de la família,
i tenint en compte les directrius establertes en el pla d'atenció
individualitzada.
g)
Realitzar les intervencions relacionades amb l'estat físic de les
persones en situació de dependència, seguint les pautes establertes
i mostrant en tot moment respecte per la seva intimitat.
k)
Implementar intervencions de suport psicosocials, emprant ajudes
tècniques, suports de comunicació i tecnologies de la informació i
la comunicació, i seguint les pautes marcades en el pla d'atenció
individual.
l)
Aplicar tècniques i estratègies per al manteniment i
desenvolupament de les habilitats d'autonomia personal i social de
les persones en situació de dependència, emprant ajudes tècniques
i de comunicació d'acord amb les pautes marcades en el pla d'atenció
individual.
p)
Col · laborar en el control i seguiment de les activitats
assistencials, psicosocials i de gestió domiciliària, omplint els
registres oportuns, manejant les aplicacions informàtiques del
servei i comunicant les incidències detectades.
r)
Adaptar-se a les noves situacions laborals originades per canvis
tecnològics i organitzatius en els processos productius,
actualitzant els seus coneixements, utilitzant els recursos existents
per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies de la
informació i la comunicació.
s)
Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva
competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat,
cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn
de treball.
t)
Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva
activitat, identificant les causes que les provoquen, dins l'àmbit
de la seva competència i autonomia.
u)
Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i competència de
les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.
v)
Aplicar els protocols i les mesures preventives de riscos laborals i
protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en
les persones i en l'entorn laboral i ambiental.
w)
Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de
disseny per a tothom en les activitats professionals incloses en els
processos de producció o prestació de serveis.
x)
Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d'una
petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional.
y)
Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la
seva activitat professional, d'acord amb el que estableix la
legislació vigent, participant activament en la vida econòmica,
social i cultural.
z)
Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les
comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector
sociosanitària.
Capacitats clau
Són
les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i
que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes
capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació,
d’organització del treball, de responsabilitat, de relació
interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
En
finalitzar el mòdul cal saber:
RA1
Organitza la seva intervenció amb les persones en situació de
dependència seleccionant les estratègies en funció de les seves
característiques i les directrius del programa d'intervenció.
RA2
Organitza els recursos necessaris per a la seva intervenció
relacionant el context on desenvolupa la seva activitat amb les
característiques de les persones en situació de dependència.
RA3
Aplica estratègies i tècniques d'animació grupal en la institució
analitzant les necessitats de les persones en situació de
dependència.
RA4
Organitza
les
activitats
d'atenció
sanitària
a
persones
en
situació
de
dependència
relacionant-les
amb
les
característiques
i
necessitats
de
les
mateixes
Estructura del mòdul:
Unitats
formatives
|
durada
|
Inici
|
finalització
|
Exposició
oral
|
UF1.
Crèdit de síntesi
|
66
|
21
i 18
September2018
|
24
i 21 Maig 2019
|
Maig
2019
|
Metodologia:
Primerament
s’adjudicarà un cas pràctic a cada grup. Aquest haurà de triar
un centre, servei o institució per realitzar la contextualització
de la intervenció segons les necessitats del cas pràctic assignat.
Seguidament
s’haurà de fer la recerca d’informació sobre el centre
col·laborador en el que voleu fer la vostra proposta, el seu entorn
i el perfil del col·lectiu al que va dirigit. Caldrà fer la
detecció de necessitats del cas pràctic i dissenyar el PAI.
A
continuació es planificarà una activitat d’estimulació (física,
cognitiva, sensorial...), com a exemple de la intervenció
socioeducativa.
Es
realitzarà l’activitat programada en el centre seleccionat.
Per
acabar es redactarà la memòria de la implementació i es realitzarà
una exposició.
La
tasca de tutorització la durà a terme el professorat que imparteix
el mòdul, recolzat per la resta de l’equip de departament.
La
durada del mòdul serà de 2
hores setmanals al llarg de tot el curs, amb un total de 66 hores.
Cada
grup podrà realitzar un màxim de 3 visites/implementació a centres
(en horari lectiu).
Els
agrupaments
seran de 4 o 5 persones. Els grups
es formaran a partir de l’associació de parelles i/o trios i
aquests s’ajuntaran a través d’una dinàmica.
A
l’alumnat se’l facilitarà el Guió sobre el tipus i
l’organització que haurà de tenir el projecte i la memòria del
projecte i un Pla de tasques a realitzar al llarg del projecte.
Criteris
d’avaluació i qualificació del mòdul:
L’avaluació
serà la suma ponderada d’indicadors individuals i d’indicadors
grupals.
Quan:
-
Durant la realització s’avaluarà: (25% de la nota)
-
La dinàmica i planificació del treball. (Cal fer la distribució de les tasques cada mes, a nivell individual i a nivell de grup).
-
L’assistència, la participació i la manifestació de les capacitats claus en les sessions.
-
L'execució de l'activitat pràctica- implementació.(15%)
-
En finalitzar el mòdul: (60% de la nota)
-
Els treballs escrits: crèdit de síntesi (30%) i la memòria (15%).
-
L’exposició (15%)
Com:
Hi
haurà una avaluació individual i una avaluació del grup.
-
A l’avaluació de grup es valorarà els treballs escrits (crèdit de síntesi i memòria) del mòdul i la dinàmica de treball del grup durant el procés, l’aplicació pràctica i l’organització i material de suport de l’exposició final.
-
A l’avaluació individual es valoraran les aportacions individuals, el compliment de les tasques assignades, la participació, l'exposició, l’autoavaluació i les competències claus.
Què:
CONTINGUT
-
Assolir els objectius generals i resultats d’aprenentatge marcats al projecte.
-
Ser realista en el plantejament de la intervenció.
-
Ser innovador/a, (aportar informacions o experiències noves).
FORMA
-
Seguir les parts marcades al guió, com a mínim.
-
Redacció coherent i entenedora de la informació.
-
Complir la normativa de presentació de treballs segons consta a la guia d’inici de curs.
ORGANITZACIÓ
DEL TREBALL EN GRUP
-
Dinàmica del grup (organització del grup i responsabilitat vers les tasques grupals).
-
Assistència a classe.
PRESENTACIÓ-
EXPOSICIÓ DEL TREBALL
-
Expressió oral i gestual.
-
Contingut i estructura de la informació.
-
Recursos utilitzats, creativitat en l’exposició i interacció amb el públic
El
professorat responsable del projecte en
tutoritzarà
la seva realització i l’avaluarà conjuntament amb l’equip
docent.
El
grup
que
no superi aquest mòdul a l’avaluació ordinària, l’haurà de
recuperar al setembre mitjançant un nou treball i exposició de
grup. Els/les tutors/res, el mateix dia del lliurament del butlletí
de les notes, els facilitaran un guió elaborat per l’equip docent
on constarà la data en que s’ha de presentar.
L’alumne/a
que superi el 10%
(4 sessions) de faltes d’assistència es considerarà que no ha
cursat el mòdul adequadament (no demostra les capacitats
professionals, personals i socials) i, per tant, l’haurà de cursar
en 2a convocatòria el curs següent; en convocatòria ordinària. No
hi ha opció de recuperació individual al setembre.
.
Bibliografia
-
Llibres de text del CFGM Atenció a persones en situació de dependència.
-
Pérez Merlero, Andrés (1999) Guía de cuidados de peronas mayores. Editorial Síntesis. Madrid
-
Trigueros, I i Mondragon J (2002) Manual de ayuda a domicilio. Ed Siglo XXI De Espanya editores. Madrid
-
Garcia, N (2010) Conèixer i conviure. Guia d’atenció domiciliaria per a persones dependents, famílies i professionals que en tenen cura. AFOCAT. Barcelona
MP14.
SÍNTESI
CFGM
ATENCIÓ A PERSONES
EN
SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA
CURS
2018-2019
ÍNDEX
|
Pàg.
|
1.Finalitat
.................................................................................................
|
3
|
2.Objectius
generals associats a aquest
mòdul............................................
|
3
|
3. Competència general. ............................................................................ |
4
|
3.1 Competències professionals, personals i socials......................... |
4
|
3.2. Capacitats clau ........................................................................ |
5
|
4. Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació ...................................... |
5
|
5. Organització del mòdul ......................................................................... |
8
|
5.1. En la realització del mòdul es seguirà el següent procés |
8
|
5.2. Tutorització ............................................................................... |
8
|
5.3. Durada del mòdul........ .............................................................. |
8
|
5.4.
Calendari d'activitats.
................................................................
|
8
|
5.5.
Organització del grup
................................................................
|
8
|
5.6.
Material que es facilitarà a l’alumne
.........................................
|
8
|
6.
Avaluació
.............................................................................................
|
9
|
8.
Reclamació de qualificacions
..................................................................
|
10
|
9.
Materials de suport bibliografic i webgràfic
|
10
|
ANNEX
1 Composició de grups
|
11
|
ANNEX
2 Pla general de tasques: Temporització
|
12
|
ANNEX
3 Organització de grup
|
13
|
ANNEX
4 Valoració mensual del treball en grup
|
14
|
ANNEX
5 Full d’acta
|
15
|
ANNEX
6 Guió del crèdit de síntesi
|
16
|
ANNEX
7 Guió de la memòria
|
17
|
1. Finalitat
El
treball de síntesi ha de permetre culminar la integració dels
continguts impartits al llarg del cicle, globalitzant i
interrelacionant, i si escau completant, aquells continguts
susceptibles de mostrar, al final del cicle formatiu, el grau
d'assoliment dels objectius generals del cicle.
2. Objectius generals associats a aquest mòdul
c)
Identificar les possibilitats i limitacions de les persones en
situació de dependència, seleccionant el tipus d'ajuda segons els
seus nivells d'autonomia i autodeterminació, per a la realització
de les activitats d'higiene personal i vestit, i seguint les pautes
marcades en el pla d'atenció individualitzat.
i)
Seleccionar procediments i ajudes tècniques, seguint les directrius
del pla d'atenció individualitzat i adequant-los a la situació de
les persones en situació de dependència, per realitzar els
trasllats, mobilitzacions i suport a la deambulació dels mateixos.
j)
Identificar factors de risc, relacionant-los amb les mesures de
prevenció i seguretat, per aplicar les mesures adequades per
preservar la integritat de les persones en situació de dependència
i els propis professionals.
l)
Analitzar estratègies psicològiques, rehabilitadores, ocupacionals
i de comunicació, adequant-les a circumstàncies específiques de la
persona en situació de dependència, per a realitzar intervencions
de suport psicosocial d'acord amb les directrius del pla d'atenció
individualitzat.
n)
Seleccionar ajudes tècniques i de comunicació, relacionant-les amb
les possibilitats i característiques de la persona en situació de
dependència, per afavorir les habilitats d'autonomia personal i
social i les possibilitats de vida independent.
q)
Seleccionar estils de comunicació i actituds, relacionant-les amb
les característiques de l'interlocutor, per assessorar a les
persones en situació de dependència, famílies i cuidadors no
formals.
r)
Identificar els protocols d'actuació, relacionant-los amb les
contingències, per resoldre-les amb seguretat i eficàcia.
v)
Desenvolupar treballs en equip i valorar la seva organització,
participant amb tolerància i respecte, i prendre decisions
col·lectives o individuals per actuar amb responsabilitat i
autonomia.
w)
Adoptar i valorar solucions creatives davant problemes i
contingències que es presenten en el desenvolupament dels processos
de treball, per resoldre de forma responsable les incidències de la
seva activitat.
x)
Aplicar tècniques de comunicació, adaptant-se als continguts que es
van a transmetre, a la seva finalitat i a les característiques dels
receptors, per assegurar l'eficàcia del procés.
3. Competència general.
És
competència general d'aquest tècnic/a atendre
les persones en situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i
institucional, per tal de mantenir i millorar la seva qualitat de
vida, realitzant activitats assistencials, no sanitàries,
psicosocials i de suport a la gestió domèstica, aplicant mesures i
normes de prevenció i seguretat i derivant a altres serveis quan
sigui necessari.
3.1 Competències professionals, personals i socials.
Les
competències i les realitzacions més rellevants que ha de
manifestar el professional en relació al mòdul de síntesi són:
a)
Determinar les necessitats assistencials i psicosocials de la persona
en situació de dependència, mitjançant la interpretació de la
informació obtinguda sobre la persona a través del pla d'atenció
individual, respectant la confidencialitat de la mateixa.
b)
Organitzar les activitats d'atenció a les persones en situació de
dependència, afavorint la seva col·laboració i la de la família,
i tenint en compte les directrius establertes en el pla d'atenció
individualitzada.
g)
Realitzar les intervencions relacionades amb l'estat físic de les
persones en situació de dependència, seguint les pautes establertes
i mostrant en tot moment respecte per la seva intimitat.
k)
Implementar intervencions de suport psicosocials, emprant ajudes
tècniques, suports de comunicació i tecnologies de la informació i
la comunicació, i seguint les pautes marcades en el pla d'atenció
individual.
l)
Aplicar tècniques i estratègies per al manteniment i
desenvolupament de les habilitats d'autonomia personal i social de
les persones en situació de dependència, emprant ajudes tècniques
i de comunicació d'acord amb les pautes marcades en el pla d'atenció
individual.
p)
Col · laborar en el control i seguiment de les activitats
assistencials, psicosocials i de gestió domiciliària, omplint els
registres oportuns, manejant les aplicacions informàtiques del
servei i comunicant les incidències detectades.
r)
Adaptar-se a les noves situacions laborals originades per canvis
tecnològics i organitzatius en els processos productius,
actualitzant els seus coneixements, utilitzant els recursos existents
per a l'aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies de la
informació i la comunicació.
s)
Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva
competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat,
cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn
de treball.
t)
Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva
activitat, identificant les causes que les provoquen, dins l'àmbit
de la seva competència i autonomia.
u)
Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i competència de
les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.
v)
Aplicar els protocols i les mesures preventives de riscos laborals i
protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en
les persones i en l'entorn laboral i ambiental.
w)
Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de
disseny per a tothom en les activitats professionals incloses en els
processos de producció o prestació de serveis.
x)
Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d'una
petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional.
y)
Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la
seva activitat professional, d'acord amb el que estableix la
legislació vigent, participant activament en la vida econòmica,
social i cultural.
z)
Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les
comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector
sociosanitària.
3.2. Capacitats clau
Són
les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i
que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes
capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació,
d’organització del treball, de responsabilitat, de relació
interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
4. Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació
RA1 Organitza la
seva intervenció amb les persones en situació de dependència
seleccionant les estratègies en funció de les seves
característiques i les directrius del programa d'intervenció.
Criteris
d’avaluació
1.1
Descriu
les estratègies d'intervenció per al desenvolupament de les
activitats d'atenció a les persones en situació de dependència.
1.2
Interpreta correctament les directrius, criteris i estratègies
establerts en un pla d'atenció individualitzat.
1.3
Determina
les intervencions que s'han de realitzar per a l'atenció a les
persones en situació de dependència a partir dels protocols
d'actuació de la institució corresponent.
1.4
Selecciona
estratègies per a l'atenció a les persones en situació de
dependència a partir de les seves característiques i del pla
d'atenció individualitzat.
1.5
Selecciona mètodes de treball adaptant-los als recursos disponibles
i a les especificacions del pla de treball
d'atenció individualitzada.
1.6
Temporalitza les activitats i tasques atenent les necessitats de la
persona en situació de dependència i a l'organització racional del
treball
1.7
Descriu els principis metodològics i pautes d'actuació del Tècnic
en les tasques de suport per a la vida independent.
1.8
Descriu els principis metodològics i pautes d'actuació del Tècnic
en les tasques de suport per a la vida independent.
1.9
Argumenta la importància de respectar els principis de promoció de
la vida independent i les decisions de les persones usuàries.
1.10
Argumenta la forma de recolzar a altres professionals en
l’acompanyament al nou usuari a l’arribada a una institució
seguint un protocol d'acollida i estada.
1.11
Mostra responsabilitat i sensibilitat cap a la necessitat de
potenciar l’autonomia de la persona amb els ajuts tècnics més
escaients
RA2 Organitza els
recursos necessaris per a la seva intervenció relacionant el context
on desenvolupa la seva activitat amb les característiques de les
persones en situació de dependència.
Criteris d’avaluació
2.1
Identifica els factors de l'entorn que afavoreixen o inhibeixen
l'autonomia de les persones en la seva vida quotidiana.
2.2
Reconeix el mobiliari i els instruments de treball propis de cada
context d'intervenció.
2.3
Condiciona l'entorn per afavorir la mobilitat i desplaçaments de les
persones en situació de dependència així com el seu ús i
utilitat.
2.4
Identifica la normativa legal vigent en matèria de prevenció i
seguretat per organitzar els recursos.
2.5
Aplica els criteris a seguir en l'organització d'espais, equipaments
i materials per afavorir l'autonomia de les persones.
2.6
Identifica els ajuts tècnics necessaris per afavorir l'autonomia i
comunicació de la persona.
2.7
Descriu els recursos existents en el context per optimitzar la
intervenció
2.8
Argumenta la importància d'informar les persones en situació de
dependència i les seves famílies o assistents no formals sobre les
activitats programades, per afavorir la seva participació.
2.9
Valora la importància de la gestió i aprofitament del temps.
2.10
Valora la necessitat de ser autònom en l’organització i gestió
del pla de treball.
RA3
Aplica estratègies i tècniques d'animació grupal en la institució
analitzant les necessitats de les persones en situació de
dependència.
Criteris d’avaluació
3.1.
Defineix les tècniques d'animació per dinamitzar les activitats de
lleure de les persones en situació de dependència.
3.2
Descriu les estratègies d'animació i motivació que potenciïn la
participació en les activitats que es realitzen en una institució
concreta.
3.3
Selecciona recursos específics de lleure adequats a les persones en
situació de dependència.
3.4
Analitza els materials de caràcter lúdic adequats als usuaris
determinant les seves característiques i les seves utilitats.
3.5
Realitza activitats de lleure i de temps lliure, dins i fora de la
institució, tenint en compte les necessitats dels usuaris
3.6
Col·labora en la realització d'esdeveniments especials dins d'una
institució.
3.7
Realitza el manteniment i control dels recursos de lleure i culturals
dins de la institució.
3.8
Mostra iniciativa per aportar idees noves i creatives en les
activitats d'animació de la institució.
3.9
Justifica el respecte als interessos dels usuaris i els principis
d'autodeterminació de la persona dependent a l'hora d'ocupar el seu
temps lliure i participar en activitats d'animació de lleure i temps
lliure.
3.10
Aplica tècniques de modificació de conducta durant les activitats
d’animació grupal.
RA4
Organitza
les
activitats
d'atenció
sanitària
a
persones
en
situació
de
dependència
relacionant-les
amb
les
característiques
i
necessitats
de
les
mateixes
Criteris
d’avaluació
4.1
Descriu les característiques anatomofisiològiques bàsiques i les
alteracions més freqüents dels sistemes cardiovasculars,
respiratori, reproductor, excretor i endocrí
4.2
Descriu les principals característiques i necessitats d'atenció
física de les persones en situació de dependència
4.3
Identifica els principals signes de deteriorament físic i sanitari
associats a situacions de dependència.
4.4
Identifica les característiques de l'entorn que afavoreixen o
dificulten l'estat físic i de salut de la persona usuària ris
d’avaluació.
4.5
Identifica les característiques de l'entorn que afavoreixen o
dificulten l'estat físic i de salut de la persona usuària.
4.6
Interpreta les prescripcions d'atenció sanitària establertes en el
pla de cures.
4.7
Defineix les condicions ambientals favorables per a l'atenció
sanitària.
4.8
Argumenta la importància de la participació de la persona en les
activitats sanitàries.
5. Organització del mòdul
5.1. En la realització del mòdul de síntesi es seguirà el següent procés:
-
Primerament s’adjudicarà un cas pràctic a cada grup. Aquest haurà de triar un centre, servei o institució per realitzar la contextualització de la intervenció segons les necessitats del cas pràctic assignat.
-
Seguidament s’haurà de fer la recerca d’informació sobre el centre col·laborador en el que voleu fer la vostra proposta, el seu entorn i el perfil del col·lectiu al que va dirigit. Caldrà fer la detecció de necessitats del cas pràctic i dissenyar el PAI.
-
A continuació es planificarà una activitat d’estimulació (física, cognitiva, sensorial...), com a exemple de la intervenció socioeducativa.
-
Es realitzarà l’activitat programada en el centre seleccionat.
-
Per acabar es redactarà la memòria de la implementació i es realitzarà una exposició.
5.2. Tutorització:
La
tasca de tutorització la durà a terme el professorat que imparteix
el mòdul, recolzat per la resta de l’equip de departament.
5.3. Durada del mòdul
2
hores setmanals al llarg de tot el curs, amb un total de 66 hores.
5.4. Pla i calendari de tasques: temporització
(Veure Pla General de tasques a l’annex 2).
Cada
grup podrà realitzar un màxim de 3 visites/implementació a
centres (en horari lectiu).
5.5. Organització del grup:
-
Agrupaments, de 4 o 5 persones (Veure Annex 1, 3, 4 i 5). Els grups es formaran a partir de l’associació de parelles i/o trios i aquests s’ajuntaran a través d’una dinàmica.
-
Material que es facilitarà a l’alumne:
-
Guió sobre el tipus i l’organització que haurà de tenir el projecte i la memòria del projecte. (veure annex 6 i 7)
-
Pla de tasques al llarg del projecte. (veure Annex 2)
6. Avaluació
L’avaluació
serà la suma ponderada d’indicadors individuals i d’indicadors
grupals.
Quan:
-
Durant la realització s’avaluarà: (25% de la nota)
-
La dinàmica i planificació del treball. (Cal fer la distribució de les tasques cada mes, a nivell individual i a nivell de grup).
-
L’assistència, la participació i la manifestació de les capacitats claus en les sessions.
-
L'execució de l'activitat pràctica- implementació.(15%)
-
En finalitzar el mòdul: (60% de la nota)
-
Els treballs escrits: crèdit de síntesi (30%) i la memòria (15%).
-
L’exposició (15%)
Com:
Hi
haurà una avaluació individual i una avaluació del grup.
-
A l’avaluació de grup es valorarà els treballs escrits (crèdit de síntesi i memòria) del mòdul i la dinàmica de treball del grup durant el procés, l’aplicació pràctica i l’organització i material de suport de l’exposició final.
-
A l’avaluació individual es valoraran les aportacions individuals, el compliment de les tasques assignades, la participació, l'exposició, l’autoavaluació i les competències claus.
Què:
CONTINGUT
-
Assolir els objectius generals i resultats d’aprenentatge marcats al projecte.
-
Ser realista en el plantejament de la intervenció.
-
Ser innovador/a, (aportar informacions o experiències noves).
FORMA
-
Seguir les parts marcades al guió, com a mínim.
-
Redacció coherent i entenedora de la informació.
-
Complir la normativa de presentació de treballs segons consta a la guia d’inici de curs.
ORGANITZACIÓ
DEL TREBALL EN GRUP
-
Dinàmica del grup (organització del grup i responsabilitat vers les tasques grupals).
-
Assistència a classe.
PRESENTACIÓ-
EXPOSICIÓ DEL TREBALL
-
Expressió oral i gestual.
-
Contingut i estructura de la informació.
-
Recursos utilitzats, creativitat en l’exposició i interacció amb el públic
El
professorat responsable del projecte en
tutoritzarà la seva realització
i l’avaluarà conjuntament amb l’equip docent.
7. Reclamació de qualificacions
Veure
guia d’inici de curs del CFGM d’atenció a les persones en
situació de dependència.
8.Material de suport bibliogràfic i webgràfic
-
Llibres de text del CFGM Atenció a persones en situació de dependència.
-
Pérez Merlero, Andrés (1999) Guía de cuidados de peronas mayores. Editorial Síntesis. Madrid
-
Trigueros, I i Mondragon J (2002) Manual de ayuda a domicilio. Ed Siglo XXI De Espanya editores. Madrid
-
Garcia, N (2010) Conèixer i conviure.Guia d’atenció domiciliaria per a persones dependents, families i professionals que en tenen cura. AFOCAT. Barcelona
ANNEX 1: COMPOSICIÓ DELS GRUPS
GRUP
1
CAS:
COMPONENTS:
|
GRUP
2
CAS:
COMPONENTS:
|
GRUP3
CAS:
COMPONENTS:
|
GRUP
4
CAS:
COMPONENTS:
|
GRUP
5
CAS:
COMPONENTS:
|
GRUP
6
CAS:
COMPONENTS:
|
ANNEX
2: PLA GENERAL DE TASQUES: TEMPORITZACIÓ
Tasques i Temps |
Set
|
Octubre
|
Novembre
|
Desembre
|
Gener
|
Febrer
|
Març
|
Abril
|
Maig
|
Juny
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Organització
de grups i assignació cas
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elecció
de centre segons cas
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Investigació
centre i cas
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fonamentació
teòrica col·lectiu
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fonamentació
teòrica professional
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Revisió
contextualització
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
X
|
Elaboració
PAI
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programació
de l’activitat
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
X
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Redactat
de l’aplicació
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valoració
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Preparació
de l’exposició
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
X
|
|
X
|
ANNEX
3: ORGANITZACIÓ DEL GRUP
ORGANITZACIÓ
rotativa DELS TREBALLS EN GRUP
Mes:
_______________________
Cas
pràctic:
COMPONENTS/
MEMBRES:
FUNCIONS:
CÀRRECS |
TASQUES |
COMPONENTS
O MEMBRES
|
COORDINADOR/A
|
|
|
INVESTIGADOR/A
|
|
|
REDACTOR/A
|
|
|
CORRECTOR/A
|
|
|
DISSENYADOR/A
|
|
*
Cada component o membre del grup ha de tenir dos càrrecs com a mínim
i tres com a màxim.
ANNEX 4: VALORACIÓ MENSUAL DEL TREBALL EN GRUP
Mes: _______________________
Cas
pràctic:
COMPONENTS/
MEMBRES:
FUNCIONS:
CÀRRECS |
MEMBRES |
VALORACIÓ
QUANTITATIVA
|
VALORACIÓ
QUALITATIVA
|
COORDINADOR/A
|
|||
INVESTIGARDOR/A
|
|||
REDACTOR/A
|
|||
CORRECTOR/A
|
|||
DISSENYADOR/A
|
**Lliurar-lo
en finalitzar el mes.
ANNEX
5: FULL D’ACTA
Data: Núm.
Full:
Ordre del dia |
Acords
|
Temes
pendents, data i responsables
|
Observacions
|
Assistents
|
ANNEX 6. PAI. La intervenció amb persones...... El cas de ........
0.-
INTRODUCCIÓ/ (1-2
pàgines)
Presentació
del grup de treball, centre on s’ubica el cas, breu descripció
del cas, apartats del treball, etc
1.-
PRESENTACIÓ del CAS (2-6
pàgines)
2.-
CENTRE d’INTERVENCIÓ (4
– 8 pàgines)
3.-
Característiques generals de les patologies del cas assignat (1-
3 pàgines)
4.-
Funcions del Tècnic APD en relació als cas assignat
(1-
3 pàgines)
|
Contextualització
Del
PAI
Es
lliura el 14 i el 18 de
desembre de 2018 per 2A i 2B respectivament
|
5.-
EALBORACIÓ del PAI (3-
6 pàgines)
Dades
personals
6.-
PROGRAMACIÓ D’una ACTIVITAT d’estimulació cognitiva, física
o sensorial(3-6 pàgines)
6.1.
Identificació de l’activitat: Nom i breu descripció
6.2
Objectius operatius
6.3
Metodologia general
6.4.
Desenvolupament o estructuració de la sessió
6.5
Recursos generals: material, personals, econòmics
6.6
Temporització (cronograma, calendaris..)
6.7
Avaluació
7.-
BIBLIOGRAFIA / WEBGRAFIA (Fonts d’informació consultades)
8.-
ANNEXOS
|
Contextualització
+ PAI.
|
ANNEX
7. GUIÓ DE LA MEMÒRIA DE LA INTERVENCIÓ – INFORME FINAL
0.-
PRESENTACIÓ (relacionat amb
la programació, cas pràctic i PAI...)
1.-
APLICACIÓ PRÀCTICA1
(5-8 fulls)
1.1.
Descripció de la implementació de l’activitat programada.
1.2.
Valoració de l’execució
pràctica i interpretació dels resultats en funció dels
objectius del servei i de la intervenció. (tenint present els
instruments d’avaluació dissenyats).
1.3.
Propostes de millora de les sessions i del projecte si s’escau.
2.-
PROPOSTES DE MILLORA DEL PROCÉS D’ORGANITZACIÓ DE LES TASQUES
GRUPALS (2 pàgines)
3.-
DESCRIPCIÓ I VALORACIÓ del CRÈDIT DE SÍNTESI. Individual i de
grup 2
(5
– 7 pàgines)
4.-
BIBLIOGRAFIA
5.-
ALTRES DOCUMENTS DE SUPORT
|
Es
lliura el 24 i 21 de maig de
2019
|
1
Execució d’una o vàries activitats, previstes en la programació
del CDS, en el centre, institució o servei col·laborador.
L’activitat s’haurà de realitzar “in
situ”.
2
Valoració de l’organització i el funcionament del treball a
partir de les actes redactades en el procés d’elaboració del
crèdit (repartiment de responsabilitats, rols, dificultats i
relació entre els membres del grup). Valoració del resultat
obtingut un cop finalitzat el crèdit de síntesi. Autoavaluació
del treball realitzat com a membre del grup.
presentació diapositves de MP14
https://serveicomunitat.blogspot.com/2017/09/mr-16-17-inso-mp13-projecte.html
Com fer cites, referencies i bibliografia segons norma APA?
http://serveicomunitat.blogspot.com/2017/12/blog-post.html
No comments:
Post a Comment