Saturday, July 20, 2019

PROJECTE DE CENTRE - MR i CREU ROJA




MR 1819 APD MP4 PROJECTE DE CENTRE AMB 

LA CREU ROJA DE TERRASSA

Títol: Com ens organitzem?


Destinataris: grup classe - dinamitzadors/es: Candy Rodríguez i Mingo Méndez

Dijous, 31 gener 2019 de 17:15 a 18:15 i de 18:35 a 19:35 a cada aula dels dos grups de 2BiA d’APD.

Objectius per la primera sessió informativa i pluja d’idees:

- Facilitar el disseny de les sessions d’activació cognitiva amb aquelles activitats que cada grup vulgui escollir,
- Facilitar l’organització interna del grup,
- Acordar uns objectius generals i una estructura semblant per a totes les sessions del programa d’activació cognitiva que proporcioni seguretat als usuaris/es i faciliti el seguiment,
- Assegurar el traspàs d’informació i la coordinació entre els diferents grups de dinamitzadors/es,

Desenvolupament: per grups, seleccioneu les activitats que fareu, l’ordre, responsable/s i el temps dedicat a cadascuna.

Dia de la sessió: grup:

Components/
Tipus d’activitat
Nom:
Nom:
Nom:
Nom:
Nom:
Acond. biblioteca
15:30 – 16:00 h






16:00 – 16:15 h






16:15 – 16:30 h






16:30 – 16:45 h






16:45 – 17:00 h






17:00 – 17:15 h






17:15 – 17:30 h





avaluació
17:30 – 18:00 h






Recordatori de les funcions cognitives

Funcions receptives:
Funcions de gestió de la informació:
Funcions expressives o executives
ORIENTACIO
personal, espacial, temporal
ATENCIO
sostinguda, selectiva, alterna,
PERCEPCIÓ
visual, sonora, tàctil, gustativa, olfativa, i esquema corporal
LLENGUATGE i LECTURA
MEMORIA llarg/curt termini

PENSAMENT, raonmanet, contar, calcular,
planificació, ,

LLENGUATGE
Presa de decisions, treball dual,

LLENGUATGE i ESCRIPTURA
Expressió artística, musical, ball,

PSICOMOTRICITAT grossa,
PSICOMOTRICITAT fina i pràxies

Possibles activitats: PSICOMOTRICITAT GROSSA (coordinació, respiració profunda, lateralitat, ballar, Tai-xi, marcar el ritme…) i FINA (agafar, subjectar, traçar, reseguir, manualitats…); ACTIVITATS LOGICO-MATEMATIQUES (contar, relacionar, orientació espacial i temporal…); ESTIMULACIÓ DEL PROCÈS DEL LLENGUATGE (mots encreuats, ordenar frases, completar refranys…); Teràpia d’orientació a la realitat, entrenament de la memòria, atenció i capacitat d’autoconcentració (diferències entre imatges, sopa de lletres, puzzles, preguntes de comprensió sobre textos), ESTIMULACIÓ SENSORIAL (reconeixement d’objectes pel tacte, discriminació d’olors, de sabors, veus o surolls); REMINISCENCIA i EMOCIONS, CREATIVITAT, MUSICOTERAPIA, CANÇONS, JOCS DE TAULA, smartbrain.net, dinàmiques de coneixença, confiança, de cohesió de grup, de resolució de conflictes, de cloenda…



Sessió 1: Dimecres 13 febrer 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2A Sara, Andrea, Sandra, Ethan,
Fan suport 2B Thais, Laila, Cristina, Santi

16:00 – 16:20h.
Orientació a la realitat - Dinamica de presentació (amb psicomotricitat grossa)
16:20 – 17:00h.

17:00 – 17:20h.
Escales – fer fotografies dels usuaris/es
17:20 – 17:30h.
Posar deures sobre REMINISCENCIA INFANCIA i ARBRE GENEALOGIC –

Posar deures per a la xarxa familiar i social dels usuaris/es – cloenda.



Sessió 2: Dimecres 20 febrer 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2B Lorena, Irene, Lara, Berta
Fan suport 2A Xiomara, Vialexa, Erika, Fatima

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – recordar els noms de tothom – supervisar deures – piscomotricitat grossa
16:10 – 16:50h.

16:50 – 17:20h.

17:20 – 17:30h.
Posar deures sobre REMINISCENCIA JOVENTUT – cloenda.




Sessió 3: Dimecres 27 febrer 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2A Xiomara, Vialexa, Erika, Fatima
Fan suport 2B Lorena, Irene, Lara, Berta,

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures - psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.
Pintar mandales relacionats amb la infància, la maternitat...
17:00 – 17:20h.
REMINISCENCIA – INFANCIA i ARBRE GENEALOGIC
17:20 – 17:30h.
Posar deures sobre REMINISCENCIA ADULTESA – cloenda.




Sessió 4: Dimecres 6 març 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2A Carla, Adria, Carlos, Saray,
Fan suport 2B Toni, Cristina, Judith, Paula, Sergio P.

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.
BALL
17:00 – 17:20h.
REMINISCENCIA JOVENTUT
17:20 – 17:30h.
Posar deures sobre REMINISCENCIA ACTUALITAT i PROJECTE DE VIDA – cloenda.




Sessió 5: Dimecres 13 març 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2B Toni, Cristina, Judith, Paula, Sergio P.
Fan suport 2A Carla, Adria, Carlos, Saray,

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.
Dinamica de cohesió
17:00 – 17:20h.
REMINISCENCIA ADULTESA
17:20 – 17:30h.
Posar deures: un troç de tela i cartró de 40 x 50 cm. – cloenda.




Sessió 6: Dimecres 20 Març 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2A Thais, Laila, Cristina, Santi,
Fan suport 2B Sara, Andrea, Sandra, Ethan,

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.
COLLAGE (revistes, diaris...) relacionat amb el projecte de vida, vacances desitjades, projectes...
17:00 – 17:20h.
REMINISCENCIA ACTUALITAT i PROJECTE DE VIDA
DISSENYAR, RETALLAR i ENCOLAR TAPES AL CARTRÓ.
17:20 – 17:30h.
Posar deures – cloenda.




Sessió 7: Dimecres 3 Abril 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2B Paula, Marina, Andres, Ayoub, Ariadna B
Fan suport 2A Lucia, Cristina M, Cristina C, Sheila O, Gemma

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.
COSIR
17:00 – 17:20h.
COSIR
17:20 – 17:30h.
Posar deures – cloenda.




Sessió 8. Dimecres 10 Abril 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2A Lucia, Cristina, Cristina, Sheila O, Gemma
Fan suport 2B Paula, Marina, Andres, Ayoub, Ariadna B.

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.
ENCOLAR TAPES AL LLIBRE

17:00 – 17:20h.
Elaborar Roses de Sant Jordi
17:20 – 17:30h.
Posar deures – cloenda.




Sessió 9. Dimecres 24 Abril 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2A Aitana, Sheila M, Laura, Chaima,
Fan suport 2B Alicia, Kaoutar, Ainoa, Nadia, Sergio L

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
16:10 – 17:00h.

OBSEQUIAR USUARIS/ES AMB EL SEU LLIBRE
17:00 – 17:20h.

17:20 – 17:30h.
Deures: portar llibre - Cloenda. - Fotografia d’usuaris/es i els dos grups classe




Sessió 10. Dimecres 8 maig 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza 2B Alicia, Kaoutar, Ainoa, Nadia, Sergio L.
Fan suport 2A Aitana, Sheila M, Laura, Chaima,

16:00 – 16:10h.
Orientació a la realitat – psicomotricitat grossa - Engantxar fotografia de la sessió anterior al llibre.
16:10 – 17:00h.

17:00 – 17:20h.
Dinamica d’acomiadament – tothom convidat.
17:20 – 17:30h.
Cloenda

- Quins solen ser els objectius generals i comuns de tot el programa d’estimulació cognitiva?

1.
2.
3.

- De quina manera podem assegurar el traspàs d’informació entre els diferents grups?

Avaluació/Conclusió:


s’han complert els objectius?



Projecte d’aprenentatge-servei d’estimulació cognitiva en col.laboració amb la Creu Roja de Terrassa Edició 2017-18.


No comments:

Post a Comment