MR
1819 APD MP4 PROJECTE DE CENTRE AMB
LA CREU ROJA DE TERRASSA
Títol:
Com ens organitzem?
Destinataris:
grup classe - dinamitzadors/es:
Candy Rodríguez i Mingo Méndez
Dijous,
31 gener 2019 de 17:15 a 18:15 i de 18:35 a 19:35
a cada aula dels dos grups de 2BiA d’APD.
Objectius
per la primera sessió informativa i pluja d’idees:
-
Facilitar el disseny de les sessions d’activació cognitiva amb
aquelles activitats que cada grup vulgui escollir,
-
Facilitar l’organització interna del grup,
-
Acordar uns objectius generals i una estructura semblant per a totes
les sessions del programa d’activació cognitiva que proporcioni
seguretat als usuaris/es i faciliti el seguiment,
-
Assegurar el traspàs d’informació i la coordinació entre els
diferents grups de dinamitzadors/es,
Desenvolupament:
per grups, seleccioneu les activitats que fareu, l’ordre,
responsable/s i el temps dedicat a cadascuna.
Dia
de la sessió:
grup:
Components/
Tipus
d’activitat
|
Nom:
|
Nom:
|
Nom:
|
Nom:
|
Nom:
|
Acond.
biblioteca
15:30 –
16:00 h
|
|||||
16:00 –
16:15 h
|
|||||
16:15 –
16:30 h
|
|||||
16:30 –
16:45 h
|
|||||
16:45 –
17:00 h
|
|||||
17:00 –
17:15 h
|
|||||
17:15 –
17:30 h
|
|||||
avaluació
17:30 –
18:00 h
|
Recordatori
de les funcions cognitives
Funcions
receptives:
|
Funcions de
gestió de la informació:
|
Funcions
expressives o executives
|
ORIENTACIO
personal,
espacial, temporal
ATENCIO
sostinguda,
selectiva, alterna,
PERCEPCIÓ
visual,
sonora, tàctil, gustativa, olfativa, i esquema corporal
LLENGUATGE
i LECTURA
|
MEMORIA llarg/curt
termini
PENSAMENT,
raonmanet, contar, calcular,
planificació,
,
LLENGUATGE
|
Presa
de decisions, treball dual,
LLENGUATGE
i ESCRIPTURA
Expressió
artística, musical, ball,
PSICOMOTRICITAT
grossa,
PSICOMOTRICITAT
fina i pràxies
|
Possibles
activitats: PSICOMOTRICITAT
GROSSA
(coordinació, respiració profunda, lateralitat, ballar, Tai-xi,
marcar el ritme…) i FINA
(agafar, subjectar, traçar, reseguir, manualitats…); ACTIVITATS
LOGICO-MATEMATIQUES
(contar, relacionar, orientació espacial i temporal…); ESTIMULACIÓ
DEL PROCÈS DEL LLENGUATGE
(mots encreuats, ordenar frases, completar refranys…); Teràpia
d’orientació a la realitat,
entrenament de la memòria, atenció i capacitat d’autoconcentració
(diferències entre imatges, sopa de lletres, puzzles, preguntes de
comprensió sobre textos), ESTIMULACIÓ
SENSORIAL
(reconeixement d’objectes pel tacte, discriminació d’olors, de
sabors, veus o surolls); REMINISCENCIA
i EMOCIONS,
CREATIVITAT,
MUSICOTERAPIA, CANÇONS, JOCS DE TAULA, smartbrain.net, dinàmiques
de coneixença, confiança, de cohesió de grup, de resolució de
conflictes, de cloenda…
Sessió
1: Dimecres
13 febrer 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2A Sara,
Andrea, Sandra, Ethan,
Fan
suport 2B Thais,
Laila, Cristina, Santi
16:00
– 16:20h.
|
Orientació
a la realitat - Dinamica de presentació (amb psicomotricitat
grossa)
|
16:20
– 17:00h.
|
|
17:00
– 17:20h.
|
Escales
– fer fotografies dels usuaris/es
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures sobre REMINISCENCIA INFANCIA i ARBRE GENEALOGIC –
|
Posar
deures per a la xarxa familiar i social dels usuaris/es –
cloenda.
|
Sessió
2: Dimecres
20 febrer 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2B Lorena,
Irene, Lara, Berta
Fan
suport 2A
Xiomara, Vialexa, Erika, Fatima
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – recordar els noms de tothom – supervisar
deures – piscomotricitat grossa
|
16:10
– 16:50h.
|
|
16:50
– 17:20h.
|
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures sobre REMINISCENCIA JOVENTUT – cloenda.
|
Sessió
3: Dimecres
27 febrer 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2A Xiomara,
Vialexa, Erika, Fatima
Fan
suport 2B Lorena,
Irene, Lara, Berta,
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures - psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
Pintar mandales relacionats amb la infància, la maternitat...
|
17:00
– 17:20h.
|
REMINISCENCIA – INFANCIA i ARBRE GENEALOGIC
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures sobre REMINISCENCIA ADULTESA – cloenda.
|
Sessió
4: Dimecres
6 març 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2A Carla,
Adria, Carlos, Saray,
Fan
suport 2B Toni,
Cristina, Judith, Paula, Sergio P.
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
BALL
|
17:00
– 17:20h.
|
REMINISCENCIA JOVENTUT
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures sobre REMINISCENCIA ACTUALITAT i PROJECTE DE VIDA –
cloenda.
|
Sessió
5: Dimecres
13 març 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2B Toni,
Cristina, Judith, Paula, Sergio P.
Fan
suport 2A Carla,
Adria, Carlos, Saray,
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
Dinamica de cohesió
|
17:00
– 17:20h.
|
REMINISCENCIA ADULTESA
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures: un troç de tela i cartró de 40 x 50 cm. – cloenda.
|
Sessió
6: Dimecres
20 Març 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2A Thais,
Laila, Cristina, Santi,
Fan
suport 2B Sara,
Andrea, Sandra, Ethan,
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
COLLAGE (revistes, diaris...) relacionat amb el projecte de vida, vacances desitjades, projectes...
|
17:00
– 17:20h.
|
REMINISCENCIA ACTUALITAT i PROJECTE DE VIDA
DISSENYAR, RETALLAR i ENCOLAR TAPES AL CARTRÓ. |
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures – cloenda.
|
Sessió
7: Dimecres
3 Abril 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2B Paula,
Marina, Andres, Ayoub, Ariadna B
Fan
suport 2A
Lucia, Cristina M, Cristina C, Sheila O, Gemma
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
COSIR
|
17:00
– 17:20h.
|
COSIR
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures – cloenda.
|
Sessió
8. Dimecres
10 Abril 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2A
Lucia, Cristina, Cristina, Sheila O,
Gemma
Fan
suport 2B Paula,
Marina, Andres, Ayoub, Ariadna B.
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
ENCOLAR TAPES AL LLIBRE
|
17:00
– 17:20h.
|
Elaborar Roses de Sant Jordi
|
17:20
– 17:30h.
|
Posar
deures – cloenda.
|
Sessió
9. Dimecres
24 Abril 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2A Aitana,
Sheila M, Laura, Chaima,
Fan
suport 2B Alicia,
Kaoutar, Ainoa, Nadia, Sergio L
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – supervisar deures – psicomotricitat grossa
|
16:10
– 17:00h.
|
OBSEQUIAR USUARIS/ES AMB EL SEU LLIBRE |
17:00
– 17:20h.
|
|
17:20
– 17:30h.
|
Deures:
portar llibre - Cloenda. - Fotografia d’usuaris/es i els dos
grups classe
|
Sessió
10.
Dimecres 8 maig 2019 de 16:00 a 17:30h.
Dinamitza
2B Alicia,
Kaoutar, Ainoa, Nadia, Sergio L.
Fan
suport 2A Aitana,
Sheila M, Laura, Chaima,
16:00
– 16:10h.
|
Orientació
a la realitat – psicomotricitat grossa - Engantxar fotografia de
la sessió anterior al llibre.
|
16:10
– 17:00h.
|
|
17:00
– 17:20h.
|
Dinamica
d’acomiadament – tothom convidat.
|
17:20
– 17:30h.
|
Cloenda
|
-
Quins solen ser els objectius generals i comuns de tot el programa
d’estimulació cognitiva?
1.
2.
3.
-
De quina manera podem assegurar el traspàs d’informació entre els
diferents grups?
Avaluació/Conclusió:
s’han
complert els objectius?
Projecte d'aprenentatge-servei d'estimulació cognitiva en col.laboració amb la Creu Roja de Terrassa de 2018-2019
Distribució de Tasques
Index del document compartit
Index del dossier individual
Relació de continguts entre MP4 i MP9
Distribució de Tasques
Index del document compartit
Index del dossier individual
Relació de continguts entre MP4 i MP9
Projecte d’aprenentatge-servei d’estimulació cognitiva en col.laboració amb la Creu Roja de Terrassa Edició 2017-18.
No comments:
Post a Comment