1)De la pel·lícula Wonder que podem treure en la
nostra tasca com a tècnics en atenció a persones en situació de dependència?
En aquesta pel·lícula
es veuen diversos aspectes que ens podrien ser útils a la nostra tasca com a
tècnics, per exemple el caràcter davant de les situacions de Wonder que en el
nostre cas seria l’usuari, el seus familiars , i les diverses i oposades
reaccions de els membres de l’escola tant pares de companys com a alumnes,
professors, cap d’estudis i director.
Ara detallaré les
característiques de cada un d’aquests personatges des de el meu punt de vista i
la relació que tindrien en una correctecomunicació del tècnic amb l’usuari.
Wonder: en Wonder
es un personatge amb moltes inseguretats provocades segurament per la recció de
la societat quan ell surt al carrer, aquest comportament de la gent s’ha de dir
que es el comportament que molta gent té al veure una persona que no entra dins
dels paràmetres del que la societat amb els anys considera la normalitat, per
tant dins del desconeixement que això produeix la gent s’espanta o es sorprèn i
es queden mirant-lo, això es molt dolent per l’usuari ja que augmenta la seva
inseguretat en si mateix, el comportament adequat que tothom hauria de tenir es
aprendre a normalitzar la situació perquè tots som diferents i els prejudicis
en moltes ocasions ens impedeixen conèixer potser a una bellíssima persona.
Això ens mostra
que no haurem de tenir prejudicis en el nostre treball amb cap usuari per molt
diferent que sigui de nosaltres l’hem de tractar amb tranquil·litat, tendresa,
paciència , comprensió i escoltar tot el que ens vulgui fer saber sigui quina
sigui la seva peculiaritat, hem de saber que aquest individu es tan persona com
qualsevol de nosaltres i té les mateixes necessitats encara que no les puguin
expressar per incapacitats tant psicològiques com físiques, aquesta persona a
confiat en que nosaltres el podem ajudar, i això hem d’intentar fer en el seu
màxim nivell fins el dia de la seva defunció perquè durant el temps que pasi
amb nosaltres sigui el mes divertit, agradable i còmode possible per a ell, per
tant no podem tenir prejudicis amb ningú i sempre intentar ajudar. Ara citaré
una frase que hem de tenir sempre present siguem tècnics o no, “ quan ens morim
tots serem un sac d’ossos per tant tots som iguals i tots ens mereixem el
mateix respecte”.
La família d’en Wonder:
1) el pare en Owen
Wilson: es un ex policia el qual en August durant tota la seva vida a tingut
com mes que un pare, era un dels amics que tenia ( la seva família eren els
seus amics) jugava amb ell sempre que ho necessitava perquè el seu pare sabia
com de malament ho estavapassant amb les 13 operacions diferents , tot i que no
volia tractar diferent a en August, si que el tractava diferent perquè tenia
tota la seva atenció i protecció, en Owen es divertit i protector i aquest
comportament es el que tenim de tenir com a referència de conducta en el nostre
treball com a tècnics , vull dir, que hem de crear un vincle de confiança amb
l’usuari, fent així que es senti mes segur i còmode perquè d’aquesta manera el
seu patiment ja sigui físic com psicològic serà mes eficaç i ens farà més cas
perquè ens veurà com a uns confidents uns amics, que l’aconsellen el millor per
a ell i a l’hora ens respectaran no només com a professionals .
2)la mare l’
Isabel Pullman: L ‘Isabel es una ama de casa que té devoció per en August i es
el centre de tot el seu univers, ho demostra en varies ocasions, el té sobre
protegit i viu amb el por que li facin alguna cosa que el pugui fer patir mes del
que ja ha patit, a causa d’això deixa desatesa en moltes i repetides ocasions a
la seva altra filla la Via Wilson, que sent una mica d’enveja pel seu germà,
perquè s’emporta tota l’atenció dels seus pares i això es una cosa que no hem
de fer al nostre treball com a tècnics no hem de deixar mai desatès a un altre
usuari per atendre a un que creguem que necessita més atenció, tots els usuaris
necessiten sentir-se còmodes , serens i valorats per tant seria un greu
problema donar-li a un usuari mes que a un altre exceptuant si ho diu a la seva
fitxa clínica per motius com que un té mes independència que l’altre.
3) la germana Via
pullman: es una noia que mai a destacat sempre a portat tota la seva vida ella
molt independent ment i això a potenciat que els seus pares la vegin com que no
necessiti atenció ja que no tenia cap problema , tenia unes bones notes i una
amiga a l’institut que ha estat tota la seva vida amb ella, per aquest motiu la
Via es sent tan sola, la relació que té amb el seu germà es de comprensió igualtat
i tendresa, també de confident i es un bon exemple a seguir en el nostre
treball com a tècnics ja que es atenta i tranquil·la en la mida justa, i li
proporciona seguretat i comoditat a en August.
4) el director de
l’escola Mr.Tushman: es el que mes intenta ajudar a en August a integrar-se
intentant que la resta dels nens el vegin amb normalitat, això es complica des
de el primer dia que el veuen perquè en Julian al no conèixer com es el tracta
molt diferent mirant-lo per sota de l’espatlla i fent vacil·lació de que esta
molt endarrerit i parlant de temes que a en August segur que no li faria gracia
parlar, davant d’aquesta situació la resta dels nens de la classe que estaven
en aquell moment amb ell intenten defensar a en August que no havia dit ni una
paraula en tota l’estona i això possiblement es el que va augmentar la
seguretat en si mateix de en Julian per dir-li això.
Aquest es un
comportament que mai em de tenir amb el nostre usuari es del tot inacceptable
que el fem sentir insegur o qualsevol altre emoció que pugui ser negativa, la
nostra tasca amb ell consisteix en fer-lo sentir bé i que es com qualsevol
altre persona per tant no el podem veure amb uns altres ulls que no siguin els
mateixos amb els que miraries a qualsevol altre usuari.
5)Daveed Diggs el
tutor de la classe es el dins de l’escola mes ha defensat davant d’altres
professors a en August i ha intentat brindar-li recolzament davant del bullyng
encara que sense aconseguir grans resultats ja que amb aquest personatge
l’August no tenia gaire confiança i no volia parlar dels problemes amb ell. Tot
i que això es un comportament millor que el de qualsevol altre noi de la classe
al començament de les classes.
6) Miranda:
l’amiga de la germana de en August es la que de els coneguts de en August més
estima i valora a en August, es consideren com germans l’un a l’altre i en
només 3 minuts de trucada telefònica amb en August va resumir els esdeveniments
mes recents a la Miranda, aquesta es la relació de confiança que haurem de
intentar aconseguir amb els nostres usuaris perquè aquests es sentin amb la
confiança i positivitat suficients com per explicar-nos el que els preocupi o
el que els hi vingui de gust explicar-nos.
6) Justin: es el
personatge que tothom hauria de ser perquè la seva reacció quan coneix a en
August es amable, tranquil·la, confiable, divertida i sense cap tipus de
compassió ni sorpresa, es la millor reacció que es pot tenir davant de una
persona que es surti dels paràmetres de que en l’actualitat es consideren
normals. Es podria dir que es una reacció lluny de prejudicis i es la que la
gent tindria que adaptar com exemple de el que
seria ideal.
7) Jack Will: es
el primer en voler conèixer a en August i quan el coneix s’adona de que es un
molt bon amic, divertit i bona persona, encara que davant de en Julian es
comporta com si fos una obligació ser simpàtic amb en August i en una de les
converses de halloween que tenia amb en Julian en August sent tota la conversa
que té a les seves esquenes i això el fa sentir pitjor que si vingués d’algú
que no es amic seu, això fa que traeixi la confiança de en August i no vulgui
continuar parlant amb ell.
D’aquí hem
d’entendre que en el nostre treball ens hem de creure que realment son persones
com qualsevol altre persona no hem de només dir-ho, perquè realment son tan
normals i tant diferents com qualsevol de nosaltres i no per tenir alguna
diferencia que nosaltres no tenim o estem acostumats a veure ni a
socialitzar-nos amb ells, son especials o diferents, especials son les pizzes i
diferents som tothom.
8) Summer i
Charlotte: son del grup d’amics d’en August els hi costa mes donar el pas i
veure’l amb uns altres ulls per intentar conèixer-lo amb profunditat, això per
a uns nens es un gran pas ja que necessiten constantment l’aprovació de els
seus amics i no volen estar sols, en realitat som així tots, però en els nens
s’augmenta el sentit d’aprovació.
9) Julian: aquest
es el personatge en el que mes ens hem de fixar perquè té series necessitats d’aprovació
i de ser el centre d’atenció a tota arreu, quan coneix a en August es el que
comença el maltractament i els prejudicis, sembla tenir una font d’ira dins seu
i jo no sabia quin era el motiu de tanta ràbia fins que en una escena de la pel·lícula,
quan reuneixen els pares de en Julian amb el director, la reacció de la mare es
de prepotència i plena de prejudicis de fet en un moment de l’escena el
director li diu “ aquest tipus de comportament es abusiu i completament
intolerable al nostre centre “ i ella li respon “ de que esta parlant? Si algú
ha sigut víctima de abús aquí es en Julian que el van pegar “ i el director
l’ensenya a la mare totes les notes i dibuixos que ha fet en Julian i com en
una foto de la classe a retallat a en August tot dient “ el seu fill a retallat
a en August amb photoshop “ i la mare li contesta que no ha sigut ell sinó
ella, això demostra molt poca decència en si com a persona i a mes l’excusa que
posa es que vol que la gent es fixi en el seu fill i no en el fill de els Pullman,
en la meva opinió ho feia per no avergonyir-se de amb qui va el seu fill a
classe dabant de els seus amics i familiars.
D’aqui aprenem
que es molt important donar-li una bona educació a els nens perquè en un futur
la gent els vegi amb normalitat, i en això també podem ajudar els tècnics
perquè podem intentar normalitzar la situació amb la família dels nostres
usuaris ja que així la gent comprendrà que son tan normals com altre persona i
en la meva opinió el veritable monstre amb problemes i insensible es la mare de
en Julian per tenir una ment tan sumida en els prejudicis i l’aprovació de la
societat.
No comments:
Post a Comment