- Preliminars: Al llarg de les ultimes sessions de disseny d’activitats han anat sortint idees de cada grup classe per separat que requereixen el coneixement i consens dels dos grups classe per portar-se a la pràctica.
Titol:
Com
montem la biblioteca i les sessions!
Destinataris:
els
dos grup
classe. Lloc:
Biblioteca de Centre.
Objectius:
-
Familiaritzar-se amb l’espai físic de la Biblioteca de centre i
els seus recursos materials.
-
Posar en pràctica diferents distribucions de taules i cadires,
plafons informatius, posters… segons siguin les activitats
proposades i els seus objectius.
-
Recordar els tres objectius generals de qualsevol taller d’activació
cognitiva,
-
Acordar una estructura de taller similar per totes les sessions que
doni seguretat als usuaris,
-
Acordar possibles activitats -transversals i
de cloenda.
-
Acordar
si
és necessari decorar la biblioteca i amb quins materials,
-
Acordar
les sessions de retorn del
grup que ha implementat al grup classe següent,
Desenvolupament:
Els
tres objectius generals de qualsevol taller d’activació cognitiva:
1……………………………………………………………………………………………………………..
2……………………………………………………………………………………………………………..
3……………………………………………………………………………………………………………..
Possible
estructura de taller similar per a
totes les sessions i
alternatives:
a.
10m. Salutació i orientació espacial i temporal a………………………………………….
b.
10m psicomotricitat grossa, relaxació, b………………………………………….
c.
30m
primera activitat c…………………………………………..
d.
30m
segona activitat d…………………………………………..
e.
10m deures,
acomiadament e
…………………………………………..
Possibles
activitats transversals -que heu anat suggerint vosaltres.
-
necessitem un arxivador de fundes de plàstic per posar una fitxa de
cada usuari amb la
seva
informació bàsica que es vagi actualitzant, qui
dissenya les fitxes? ………………………………………………………………………...
-
cal fer fotografies de totes les activitats de manera que a la sessió
de cloenda es puguin projectar un video.
-
aquestes fotografie d’activitats es podrien posar a la fitxa
corresponent de la sessió al blog de classe si des de la Creu Roja
ens donen permís,
-
tambe
si ens dona permís la Creu Roja, caldria fer fotos dels usuaris per
fer servir al taller,
-
demanar
fotografies personals per treballar la reminiscencia sobre infància,
joventut, maduresa, familia, feina…
-
demanar als usuaris que ens tornin les fitxes que vagin fent per
arxivar-les,
-
demanar als usuaris dibuixos dels seus nets,
-
cap a la sessió 6, considerar la possibilitat de fer
una enquadernació grupal o individual amb el material de cada usuari
que hem anat guardant a l’arxivador,
-
assistir
tothom a la sessió de cloenda,
………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………….
Necessitem
decorar la biblioteca? ……………………………………………………………………………………….
Rotulacions,
TALLE R D’ACTIVACIÓ COGNITIVA - una altre nom més motivador?
BIBLIOTECA
DE L’IES MONTSERRAT ROIG. APD. Qui els fa? …………………………………………………….
Plafons:
ORIENTACIO A LA REALITAT Qui els fa? …………………………………………………………………….
CALENDARI,
NOMBRE DE SESSIONS, GRUP QUE DINAMITZA
USUARIS
PARTICIPANTS,
Qui els fa? ………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………..
Com
distribuim taules i cadires a la biblioteca?
Dibuixa
un petit croquis de cada distribució.
Per
la presentació i salutació inicial i volem que tot el grup estigui
junt.
Per
quins altres objectius pot convenir aquesta distribució?
………………………………………………………...
………………………………………………………...
Per
dividir la classe en dos grups.
Per
quins objectius pot servir aquesta distribució?
………………………………………………………..
………………………………………………………..
Per
dividir la classe en tres grups.
Per
quins objectius pot servir aquesta distribució?
………………………………………………………..
………………………………………………………..
Per
dividir la classe en quatre grups.
Per
quins objectius pot servir aquesta distribució?
……………………………………………………….
……………………………………………………….
Per
fer un cercle,
Per
quins objectius pot servir aquesta distribució?
………………………………………………………
………………………………………………………
Per
la cloenda -serem
al voltant de 50 persones.
Sessions
de retorn:
els
grups de 2B vindran els dimecres a les 18:00 h a 2A per fer el retorn,
els
grups de 2A vindran el dijous a les 15:15h a 2B quinze minuts,
Avaluació/Conclusions
Marca
amb un tic o
amb rotulador
tots els acords als que hem arribat
i/o senyala de nous:
……………………………………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………….
SESSIO D'UNIFICACIO DE CRITERIS 2A I 2B APD
- DIJOUS 15 DE FEBRER DE 2018
ACORDS PRESOS
SESSIO D'UNIFICACIO DE CRITERIS 2A I 2B APD
- DIJOUS 15 DE FEBRER DE 2018
ACORDS PRESOS
Reunits els dos grups, aquests són els acords més importants que s'han pres i comunicat a totes les parts implicades:
1. els deu grups tractaran de fer servir una estructura de taller similar que doni seguretat als usuaris/es:
A. 10m de salutació, presentació i orientació espacial-temporal amb ajut del plafo que farem per aquest proposit,
B. 10m de psicomotricitat grossa, relaxació
C. 30m primera activitat
D. 30m segona activitat
E. 10m deures, acomiadament,
2. els deu grups faran fotos dels seus respectius tallers i les penjaran al blog de classe de manera que per una banda, els ajudi a fer el traspas d'informacio d'un grup a l'altre, i d'altra banda, l'ultim grup que dinamitza la cloenda, pot anar agafant les fotos que cregui mes addients per fer un video d'acomiadament, sessió a la qual hi aniran tots i totes les alumnes participants.
3. els deu grups aniran recullint les activitats de cada usuari/a i les arxivaran de forma que cap a la sisena sessió els alumnes decidiran:
a. en el cas que la psicomotricitat fina de la majoria dels usuaris/es ho permeti, els alumnes dinamitzaran l'enquadernació d'un llibre amb aquest material,
que es quedin els mateixos usuaris/es, o la Creu Roja, o l'Institut Montserrat Roig, o la Biblioteca Central,
b. en cas contrari, els alumnes simplement tornaran aquestes activitats als usuaris,
4. Els alumnes dissenyaran un plafó d'orientació per decorar la biblioteca amb els mesos de febrer, març, abril i maig; un plafó que identifiqui els usuaris/es, ròtuls que identifiquin el taller d'activació cognitiva, penjols amb els seus propis noms, etc...
5. els alumnes es faran fotografies per grups i les penjaran a la fitxa propia, s'imprimiran i es posaran al plafó d'orientació per facilitar la continuitat del taller amb els usuaris/es i facilitar les presentacions.
En aquesta direcció, trobareu el cronograma actualitzat de les sessions que hem anat fent fins ara, i trobareu tambe enllaços a les fitxes d'activitats que els alumnes han disenyat fins ara i que han d'anar actualitzant amb els retorns de tots els grups,
No comments:
Post a Comment