Titol: Parlem-ne!
Destinataris: grup classe de 2A APD
Objectius:
- Consolidar continguts de MP9
Destreses socials i MP4. Suport Psicosocial amb una metodologia
activa i participativa,
- Treballar les habilitats
socials avançades en relació a les exposicions orals,
- Estimular la creativitat a
l’hora d’explicar continguts,
- Proporcionar un ambient de
confiança per l’activitat,
- Avaluar les intervencions
orals en termes de:
Explicacions verbals,
Llenguatge paraverbal, cinesia, interaccions i creativitat
Desenvolupament:
Dimarts 27 de febrer. Repartiment de les assignacions individuals.
Resum de cada assignació, inventar una anècdota que estigui
relacionada amb els continguts,
Explicar l’anècdota i relacionar-la amb els continguts resumits.
Incloure com a màxim 4 frases al blog de classe – i quatre
imatges- que serveixin com a referent a l’hora d’explicar els
continguts -de manera que tothom tingui les mateixes condicions.
Dimecres 28 febrer – 14.1 En que consisteix l’entrenament en
HHSS? I 4.1.1. pg. 255 – Candela
Dimecres 28 febrer – pg. 256. Dificultat per interferencia en
HHSS. - Tania
Dimecres 28 febrer – pg. 257. Entrenament individual i en grup -
Jenny
Dimarts 6 març – pg. 258. 14.2. Tecniques d’entrenament - 14.3
La retroalimentacio – Izani
Dimarts 6 març – pg. 259. 14.2.2. L’empatia. I pg. 260. 14.2.3.
L’escolta activa. Ana Lopez A
Dimarts 6 març – pg. 260 «Com hem d’escoltar» mes 14.2.4 –
Luis
Dimecres 7 març – pg. 262 Estrategies per ser assertius i Doc.
14.1 – Gabriel
Dimecres 7 març – pg. 263 14.2.5 el Role-Playing – Marta
Blazquez
Consisteix a simular, mitjançant una representació, una situación de la vida real.
Eina útil per analitzar i autoanalitzar erros de comunicación i exercitar les habilitats socials.
El seu funcionament és triar una situación i asignar papers a diferents persones.
Les persones que no participin en la simulació assistiran el paper d'observadors.
Imatge de role playing |
Dimecres 7 març – pg. 264. 14.3. Disseny d’un programa
d’entrenament. - Adrian
El disseny d'aquest programa s'aplica principalment per l'entrenament de les habilitats socials.
Aquest entrenament només s'utilitzarà si la persona ho accepta.
Podriem observar l'entrenament de les habilitats socials utilitzant tècniques cognitives i de modificació de conducta.
Hi han 2 apartats dins d'aquest disseny: la definició del problema i la identificació de solucions.
Dimarts 13 març – pg. 265, Brais
Dimarts 13 març – pg. 266. 14.4. Entrenament en HHSS en
col.lectius especifics – Oumaima
Dimarts 13 març – pg. 267 14.4.2 Entrenament en persones amb
discapacitat i pg. 268. 14.4.3 – Nerea
Dimarts 20 març – pg. 269. 14.5 Recursos que afavoreixen les
relacions socials – Anna Lopez R
Dimarts 20 març – pg. 270. Noves maneres de comunicar-se - Angela
Dimarts 20 març – pg. 271. 14.5.2 L’associonisme en col.lectius
especifics. - Judith
- L'objectiu de les asociaciones és promoure els drets dels seus socis i millorar la qualitat de vida, també la de les seves families.
- Es desenvolupa en àrees diverses.
- En cas de families, són llocs de referència.
- És un punt de trobada, així ofereix l'oportunitat de conèixer.
- L'objectiu de les asociaciones és promoure els drets dels seus socis i millorar la qualitat de vida, també la de les seves families.
- Es desenvolupa en àrees diverses.
- En cas de families, són llocs de referència.
- És un punt de trobada, així ofereix l'oportunitat de conèixer.
Dimecres 21 març – pg. 272 Doc. 14.5 i 14.5.3 Espais per promoure
les relacions socials – Lara
Dimecres 21 març – pg. 273 Ainhoa
EN UN CENTRE RESIDENCIAL O UNITAT CONVIVENCIAL
Creació i distribució dels espais del centre
Organitzar els espais a partir dels recintes ja existents per adaptar-los a les necessitats de les persones.
Adequar la planificació de cara a les activitats i moments en què es duguin a terme.
Incentivar la relació social als diferents nivells.
Ampliar espais i relacions: sortir del centre
Fomentar les relacions socials amb persones externes.
Organitzar els espais a partir dels recintes ja existents per adaptar-los a les necessitats de les persones.
Adequar la planificació de cara a les activitats i moments en què es duguin a terme.
Incentivar la relació social als diferents nivells.
Ampliar espais i relacions: sortir del centre
Fomentar les relacions socials amb persones externes.
Dimecres 21 març – pg. 274. 14.5.4 Recursos d’acompanyament. -
Jade
Dimarts 3 abril – pg. 276. 14.6 La resolució de conflictes fins
la percepció de perdua de llibertat– Alejandra
Dimarts 3 abril – fins al final - Andrea
Conclusions:
S’han pogut assolir els objectius i en quina mesura?
No comments:
Post a Comment