NOM ACTIVITAT: ENS CONEIXEM
DURADA: 20 Minuts
DIA: Dimecres 7 març 2018
|
DESCRIPCIÓ / JUSTIFICACIÓ
-Fem una rodona entre tots. A continuació ens anem
presentant per ordre, explicant les nostres dades personals, explicar alguna
anècdota que ens hagi passat durant el dia o a elecció nostra, curiositats o
experiències que vulguem compartir.
|
OBJECTIUS ESPECÍFICS / OPERATIUS:
conèixer a tots els participants.
Edat
Nom
Que ens agrada
D’ on són
Curiositats entre ells
|
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Presentació: Bona tarda a tots i totes, nosaltres som la Lara, la Candela i el
Gabriel. Avui hem vingut a fer unes petites activitats per a pasar-ho molt
bé, començarem amb una petita presentació per a que ens coneixeu una mica ,
desprès posarem algunes cançons de les que mes us agraden i mentre escoltem
les cançons ens podeu explicar quins records us venen al cap i per acabar jugarem
una estona al quinto.
Desenvolupament: Tots els participants es posaran en rotllana asseguts i d’un en un
començaran a presentar-se poc a poc.
Cloenda: Ara farem una petita ronda per enrecordar tots els noms.
|
METODOLOGIA:
La metodologia serà grupal i participativa i
començarem els dinamitzadors per establir una mica mes de confiança i
participació.
|
RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
Material fungible: No es farà servir cap ñmaterial fungible.
Espai: Farem servir tot l’espai de la biblioteca
de l’institut Montserrat roig.
|
AVALUACIÓ:
L’activitat ha estat molt positiva,
tots els participants han estat molt positius i han col·laboratius en
tot moment, han estat explicant moltes
histories de les seves vides i ens han ensenyat molt.
|
NOM ACTIVITAT: MÚSICA ÈPOCA
DURADA: 20 MINUTS
DIA: Dimecres 7 març 2018
|
DESCRIPCIÓ / JUSTIFICACIÓ
-L’
objectiu recordar vivències passades amb cançons i
explicar alguna anècdota
reforç cognitiu.
Atenció a la cançó que s'escolta de fons, quan la
cançó pari, per ordre se'ls pregunta a cada un per ordre si coneixen la
cançó, si els a recorda algun moment viscut, alguna anècdota i si volen
compartir-la.
|
OBJECTIUS ESPECÍFICS / OPERATIUS:
-
MANTENIR I REFORÇAR LA MEMÒRIA
-
MILLORAR LA SEAVA ESCOLTA ACTIVA
-
REFORÇAR LES SEVES RELACIONS INTERPERSONALS
|
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Presentació: Ara d’un en un posarem
cançons que us recordin algun moment del vostre passat i l’escoltarem tots,
després d’escoltar la cançó direm si ja la coneixíem i si ens agrada o no.
Desenvolupament: A mesura que passaven les cançons
ens vem adonar que van sortir molts generes de música diferents i que tots ja
havien escoltat les cançons encara que fos una vegada i els hi agradava molt.
Cloenda: Al finalitzar amb les cançons vem preguntar quina els hi va agradar
mes de totes i la veritat es que van sortir moltíssimes diferents, i vam
donar peu a l’activitat final.
|
METODOLOGIA:
Aquesta activitat també va tenir una
metodologia grupal i participativa, cada persona decidia si volia explicar
una historia del seu passat o no.
|
RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
MATERIAL FUNGIBLE: Ordinador per posar les
cançons
ESPAI: També vam fer servir la biblioteca de
l’intitut Montserrat roig.
|
AVALUACIÓ:
Aquesta dinàmica va agradar molt perquè tots van dir una cançó diferent
d’un gènere musical molt distint, també van explicar moltes històries del seu
passat que van emocionar moltíssim. En general va estar molt bé i molt
productiva l’activitat.
|
NOM ACTIVITAT: QUINTO
DURADA: 20 MINUTS
DIA: Dimecres 7 març 2018
|
DESCRIPCIÓ / JUSTIFICACIÓ
-Realitzarem una sessió de quinto amb els usuaris de
manera que els dinamitzadors cridarán els números que van apareixent i ells
en el seu cartró corresponent aniran tapant els números esmentats. Amb
aquesta activitat treballem la memòria, la psicomotricitat fina, l’atenció,
la percepció....
|
OBJECTIUS ESPECÍFICS / OPERATIUS:
MILLORAR LA SEVA ESCOLTA ACTIVA
REFORÇAR LA SEVA CONCENTRACIÓ
REFORÇAR LA SEVA COMPRENCIÓ AUDITIVA
|
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Presentació: Per fialitzar amb les
activitats farem una petita partida de quinto amb tots vosaltres, un de
nosatres tres faem de lloro i la resta jugareu, esperem que us agradi.
Desenvolupament: La Lara va fer de lloro i la
Candela i el Gabriel van fer de reforç als participants per si es despistaven
o no escoltaven un del números, i es va continuar jugant fin acabar pràcticament
amb la sessió.
Cloenda: Va ser una partida
corta però tots els participants van dir que va estar molt bé i que es van
divertir moltíssim.
|
METODOLOGIA:
La metodologia va ser grupal i van
participar tots a la partida.
|
RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
MATERIAL FUNGIBLE: Cartrons de quinto,
fitxes per taxar els números i un bombo amb les boles.
ESPAI: L’espai va ser la biblioteca de l’institut
Montserrat roig.
|
AVALUACIÓ:
Aquesta activitat va estar molt bé però vam haver de canviar l’idioma
al castellà ja que no tots parlaven el català i el quinto es català, però
igualment va ser una activitat molt productiva i pel que va semblar vam
assolir tots els nostres objectius.
|
Nom de l’activitat
|
Durada estimada
|
Lloc
|
Dinamitzadors
|
Ens coneixem
|
20’
|
Biblioteca
|
(Tots)
|
L'objectiu d'aquesta dinàmica és conèixer a tots els participants.
- Edat
- Nom
- Que ens agrada
- D’ on sóc
- Curiositats entre ells
Fem una rodona entre tots. A continuació ens anem presentant per ordre, explicant les nostres dades personals, explicar alguna anècdota que ens hagi passat durant el dia o a elecció nostra, curiositats o experiències que vulguem compartir.
Nom de l’activitat
|
Durada estimada
|
Lloc
|
Dinamitzadors
|
Música època
|
20’ aprox
|
Biblioteca
|
(Tots)
|
L’ objectiu recordar vivències passades amb cançons i explicar alguna anècdota
reforç cognitiu.
reforç cognitiu.
Atenció a la cançó que s'escolta de fons, quan la cançó pari, per ordre se'ls pregunta a cada un per ordre si coneixen la cançó, si els a recorda algun moment viscut, alguna anècdota i si volen compartir-la.
Nom de l’activitat
|
Durada estimada
|
Lloc
|
Dinamitzadors
|
Refranys
|
15’ aprox
|
Biblioteca
|
(Tots)
|
Objectiu reforç cognitiu amb els refranys populars.
Cada dinamitzador comença citant algun refrany i els usuaris acaben la frase. L'usuari que hagi estat capaç d'acabar el refrany serà qui a continuació citi el següent
No comments:
Post a Comment