Tuesday, February 13, 2018

Institut Montserrat Roig - Creu Roja - Sessió 3




NOM ACTIVITAT: ENS CONEIXEM
DURADA: 20 Minuts
DIA: Dimecres 7 març 2018

DESCRIPCIÓ / JUSTIFICACIÓ
-Fem una rodona entre tots. A continuació ens anem presentant per ordre, explicant les nostres dades personals, explicar alguna anècdota que ens hagi passat durant el dia o a elecció nostra, curiositats o experiències que vulguem compartir.

OBJECTIUS ESPECÍFICS / OPERATIUS:
conèixer a tots els participants.
Edat
Nom
Que ens agrada
D’ on són
Curiositats entre ells


DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Presentació: Bona tarda a tots i totes, nosaltres som la Lara, la Candela i el Gabriel. Avui hem vingut a fer unes petites activitats per a pasar-ho molt bé, començarem amb una petita presentació per a que ens coneixeu una mica , desprès posarem algunes cançons de les que mes us agraden i mentre escoltem les cançons ens podeu explicar quins records us venen al cap i per acabar jugarem una estona al quinto.
Desenvolupament: Tots els participants es posaran en rotllana asseguts i d’un en un començaran a presentar-se poc a poc.
Cloenda: Ara farem una petita ronda per enrecordar tots els noms.

METODOLOGIA:
La metodologia serà grupal i participativa i començarem els dinamitzadors per establir una mica mes de confiança i participació.

RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
Material fungible: No es farà servir  cap ñmaterial fungible.
Espai: Farem servir tot l’espai de la biblioteca de l’institut Montserrat roig.

AVALUACIÓ:
L’activitat ha estat molt positiva,  tots els participants han estat molt positius i han col·laboratius en tot moment,  han estat explicant moltes histories de les seves vides i ens han ensenyat molt.





NOM ACTIVITAT: MÚSICA ÈPOCA
DURADA:  20 MINUTS
DIA: Dimecres 7 març 2018

DESCRIPCIÓ / JUSTIFICACIÓ
-L’ objectiu recordar vivències passades amb cançons i explicar alguna anècdota
reforç cognitiu.
Atenció a la cançó que s'escolta de fons, quan la cançó pari, per ordre se'ls pregunta a cada un per ordre si coneixen la cançó, si els a recorda algun moment viscut, alguna anècdota  i si volen compartir-la.


OBJECTIUS ESPECÍFICS / OPERATIUS:
-          MANTENIR I REFORÇAR LA MEMÒRIA
-          MILLORAR LA SEAVA ESCOLTA ACTIVA
-          REFORÇAR LES SEVES RELACIONS INTERPERSONALS


DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Presentació:  Ara d’un en un posarem cançons que us recordin algun moment del vostre passat i l’escoltarem tots, després d’escoltar la cançó direm si ja la coneixíem i si ens agrada o no.
Desenvolupament:  A mesura que passaven les cançons ens vem adonar que van sortir molts generes de música diferents i que tots ja havien escoltat les cançons encara que fos una vegada i els hi agradava molt.
Cloenda: Al finalitzar amb les cançons vem preguntar quina els hi va agradar mes de totes i la veritat es que van sortir moltíssimes diferents, i vam donar peu a l’activitat final.

METODOLOGIA:
Aquesta activitat també va tenir una metodologia grupal i participativa, cada persona decidia si volia explicar una historia del seu passat o no.

RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
MATERIAL FUNGIBLE: Ordinador per posar les cançons
ESPAI: També vam fer servir la biblioteca de l’intitut Montserrat roig.

AVALUACIÓ:
Aquesta dinàmica va agradar molt perquè tots van dir una cançó diferent d’un gènere musical molt distint, també van explicar moltes històries del seu passat que van emocionar moltíssim. En general va estar molt bé i molt productiva l’activitat.




  
NOM ACTIVITAT: QUINTO
DURADA:  20 MINUTS
DIA: Dimecres 7 març 2018

DESCRIPCIÓ / JUSTIFICACIÓ
-Realitzarem una sessió de quinto amb els usuaris de manera que els dinamitzadors cridarán els números que van apareixent i ells en el seu cartró corresponent aniran tapant els números esmentats. Amb aquesta activitat treballem la memòria, la psicomotricitat fina, l’atenció, la percepció....


OBJECTIUS ESPECÍFICS / OPERATIUS:
MILLORAR LA SEVA ESCOLTA ACTIVA
REFORÇAR LA SEVA CONCENTRACIÓ
REFORÇAR LA SEVA COMPRENCIÓ AUDITIVA

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Presentació:  Per fialitzar amb les activitats farem una petita partida de quinto amb tots vosaltres, un de nosatres tres faem de lloro i la resta jugareu, esperem que us agradi.
Desenvolupament:  La Lara va fer de lloro i la Candela i el Gabriel van fer de reforç als participants per si es despistaven o no escoltaven un del números, i es va continuar jugant fin acabar pràcticament amb la sessió.
Cloenda:  Va ser una partida corta però tots els participants van dir que va estar molt bé i que es van divertir moltíssim.

METODOLOGIA:
La metodologia va ser grupal i van participar tots a la partida.

RECURSOS (material fungible, espai, professionals, econòmics, tècnics...)
MATERIAL FUNGIBLE: Cartrons de quinto, fitxes per taxar els números i un bombo amb les boles.
ESPAI: L’espai va ser la biblioteca de l’institut Montserrat roig.

AVALUACIÓ:
Aquesta activitat va estar molt bé però vam haver de canviar l’idioma al castellà ja que no tots parlaven el català i el quinto es català, però igualment va ser una activitat molt productiva i pel que va semblar vam assolir tots els nostres objectius.


Nom de l’activitat
Durada estimada
Lloc
Dinamitzadors
Ens coneixem
20’
Biblioteca
(Tots)


L'objectiu d'aquesta dinàmica és conèixer a tots els participants.
  • Edat
  • Nom
  • Que ens agrada
  • D’ on sóc
  • Curiositats entre ells


Fem una rodona entre tots. A continuació ens anem presentant per ordre, explicant les nostres dades personals, explicar alguna anècdota que ens hagi passat durant el dia o a elecció nostra, curiositats o experiències que vulguem compartir.


Nom de l’activitat
Durada estimada
Lloc
Dinamitzadors
Música època
20’ aprox
Biblioteca
(Tots)


L’ objectiu recordar vivències passades amb cançons i explicar alguna anècdota
reforç cognitiu.
Atenció a la cançó que s'escolta de fons, quan la cançó pari, per ordre se'ls pregunta a cada un per ordre si coneixen la cançó, si els a recorda algun moment viscut, alguna anècdota  i si volen compartir-la.


Nom de l’activitat
Durada estimada
Lloc
Dinamitzadors
Refranys
15’ aprox
Biblioteca
(Tots)


Objectiu reforç cognitiu amb els refranys populars.
Cada dinamitzador comença citant algun refrany i els usuaris acaben la frase. L'usuari que hagi estat capaç d'acabar el refrany serà qui a continuació citi el següent
































No comments:

Post a Comment