Titol: Parlem-ne!
Destinataris: grups classe de 2B APD
Objectius:
- Consolidar continguts de MP9
Destreses socials i MP4. Suport Psicosocial amb una metodologia
activa i participativa,
- Treballar les habilitats
socials avançades en relació a les exposicions orals,
- Estimular la creativitat a
l’hora d’explicar continguts,
- Proporcionar un ambient de
confiança per l’activitat,
- Avaluar les intervencions
orals en termes de:
Explicacions verbals,
Llenguatge paraverbal, cinesia,
interaccions i creativitat
Desenvolupament:
Dilluns 26 de febrer. Repartiment de les assignacions individuals.
Resum de cada assignació, inventar una anècdota que estigui
relacionada amb els continguts,
Explicar l’anècdota i relacionar-la amb els continguts resumits.
Incloure com a màxim 4 frases al blog de classe – i quatre
imatges- que serveixin com a referent a l’hora d’explicar els
continguts -de manera que tothom tingui les mateixes condicions.
Dijous 1 març – 14.1 En que consisteix
l’entrenament en HHSS? I 4.1.1. pg. 255 – Valeria
l’entrenament en HHSS? I 4.1.1. pg. 255 – Valeria
Possar a terme estratègies per ensenyar a una persona per millorar
la seva competència interpersonal.
Les dificultats per dèficit d'habilitats social són la consequència del
fet que no s'ha après unes conductes determinades.
la seva competència interpersonal.
Les dificultats per dèficit d'habilitats social són la consequència del
fet que no s'ha après unes conductes determinades.
Dijous 1 març – pg. 256. Dificultat per interferencia en H.HSS. - Sara P
-La percepcio de l'ambient,millorar les condicions ambientals per
exemple percepció distorcionada
-Les variables cognitives, evitar que es perdin estimulació
cognitiva.
-Els components fisiològics, reducció de l'ansietat amb
l'afrontament de rpblemes de manera resulitiva a traves de la
relaxació.
Dijous 1 març – pg. 257. Entrenament individual i en grup - Marta
Liebanas
Dilluns 5 març – pg. 258. 14.2. Tecniques d’entrenament - 14.3
La retroalimentacio – Kaoutar
Dilluns 5 març – pg. 259. 14.2.2. L’empatia. MIguelAngel
Ens ofereix molts avantatges:
-Ens permet comprendre millor els problemes
-Ens ofereix plantejaments mees variats i equánimes per resoldre´ls
-Ens concedeix la possibilitat de modificar el nostre punt de vista perque sigui mes equilibrat i s´ajusti a una realitat més diversa
Dilluns 5 març – pg. 260. 14.2.3. L’escolat activa. Claudia
Dilluns 12 març – pg. 261. la resta de «Com hem d’escoltar»
mes 14.2.4 – Sara G
Es considera el tipus de conducta més adecuada a l'hora de desenvolupar les nostres habilitats socials.
Consisteix en defensar els drets i expressar les nostres propies opinions amb respecte a l'altre persona i de manera adecuada.
Utilitzant aquest mètode de relació tens aventatges personals com reduir l'ansietat, bona adaptació social, bona seguretat en tú mateix, acceptació tant nostra com amb els altres i afavoreix l'expressió d'emocions i sentiments.
Consisteix en defensar els drets i expressar les nostres propies opinions amb respecte a l'altre persona i de manera adecuada.
Utilitzant aquest mètode de relació tens aventatges personals com reduir l'ansietat, bona adaptació social, bona seguretat en tú mateix, acceptació tant nostra com amb els altres i afavoreix l'expressió d'emocions i sentiments.
Dilluns 12 març – pg. 262 Estrategies per ser assertius i Doc.
14.1 – Raquel
Ser assertiu és molt important per les Habilitats Socials.
Algunes estratègies serien:Tenir una autoestima adequada. Expressar opinions pròpies.Acceptar crítiques i valorar-les.No sotmetre ni deixar-se sotmetre.
Dilluns 12 març – pg. 263 14.2.5 el Role-Playing – Nerea
Hi ha situacions ficticies que ens ajuden a
analitzar i autoanalitzar els errors de
comunicación per:
-Exercitar l'empatia
-Representar conductes assertives
-Treballar les habilitats socials
Durant el procès acostuma a haver una avaluació.
Per aplicar correctament un programa d’entrenament, s’ha de seguir una seqüència. Es important tenir una bona fitxa d’avaluació i saber detectar els dèficits per poder formular un bon diagnòstic i poder orientar la persona usuària amb un bon programa d’entrenament.
- DEFICIÓ DEL PROBLEMA
- IDENTIFICACIÓ DE SOLUCIONS:
CAS
El David és un home de 50 anys,que degut a un accident de cotxe, va perdre a la seva dona i va patir molt. .Abans era molt obert,participava molt,li agradava sortir, fer esport, era treballador,molt respectuós, bona gent.Va començar tenir una comportament agressiu per que ell no accepta que la seva dona hagi mort, molesta molt a la gent te un caràcter fort,cada cop la gent s’allunya d’ell. No va a la feina per què està de baixa.
Ara de moment esta anant al psicòleg li permet controlar el seu estat emocional, ja accepta la mort de la seva dona i poc a poc surt fora de casa,començar demana perdó a la gent que ha molestat amb la seva actitud i vol tornar a la feina.
Ell començar tenir un equilibri emocional. David ha aconseguit els seus objectius, canviar el seu comportament i seguir les recomanacions del psicòleg.
Dilluns 19 març – pg. 265, Desiree
Dilluns 19 març – pg. 266. 14.4. Entrenament en HHSS en
col.lectius especifics – Andrea
Dijous 22 març – pg. 267 14.4.2 Entrenament en persones amb
discapacitat – Khadija
L'objectiu és proporcionar a la persona usuària la capacitat de
resoldre,de manera eficaç.
L'entrenament ha de sr gradual i sistemàtic.
Els aprenentatges estan orientats a la millora de l'aparença
personal.
El llenguatge és una altra faceta que cal cuidar.
Dijous 22 març – pg. 268. 14.4.3 Entrenament en persones amb
malaltia mental – Cintia
Dijous 22 març – pg. 269. 14.5 Recursos que afavoreixen les
relacions socials – Cristina A
Dijous 5 abril – pg. 270. Noves maneres de
comunicar-se. Hala
comunicar-se. Hala
Un cas: la meva germana gran és tan
sorda com jo. Per a la meva germana parlar amb veu és difícil, però es comunica
perfectament en llengua de signes. Si vol contactar amb l'empresa amb la que
treballa, per demanar avisar que està
malalta, ... com pot fer això?
Hi ha una tecnologia informàtica anomenada Svisual. Funciona així: hi ha una intèrpret que tradueix el que diu la meva germana en llengua de signes a llengua parlada o escrita. La meva germana signa el número de telèfon de l’empresa, i el que vol dir.. i llavors, l’ intèrpret truca per telèfon a l’empresa i explica el que passa. Finalment, quan acaba de parlar amb l’empresa, l’ intèrpret explica a la meva germana que ha dit l’empresa.
Aquest servei dona molta comoditat a les persones sordes i millora la comunicació gràcies a tecnologia. És una gran ajuda per les persones que tenen dificultats per parlar i millora molt la qualitat de la vida.
Hi ha una tecnologia informàtica anomenada Svisual. Funciona així: hi ha una intèrpret que tradueix el que diu la meva germana en llengua de signes a llengua parlada o escrita. La meva germana signa el número de telèfon de l’empresa, i el que vol dir.. i llavors, l’ intèrpret truca per telèfon a l’empresa i explica el que passa. Finalment, quan acaba de parlar amb l’empresa, l’ intèrpret explica a la meva germana que ha dit l’empresa.
Aquest servei dona molta comoditat a les persones sordes i millora la comunicació gràcies a tecnologia. És una gran ajuda per les persones que tenen dificultats per parlar i millora molt la qualitat de la vida.
Resum de llibre:-
-Les noves tecnologies han millorat molt la comunicació amb les persones que estan lluny.
-Internet amb les xarxes socials permet comunicar-se a persones i grups de persones per compartir problemes, coses que els agraden...
-Les noves maneres de comunicar-se permeten estudiar, treballar en projectes des de diferents països, etc..
-Les noves tecnologies ajuden a les persones amb dificultats per comunicar-se a estar cancel·lades amb el mon i l’entorn.
-Les noves tecnologies han millorat molt la comunicació amb les persones que estan lluny.
-Internet amb les xarxes socials permet comunicar-se a persones i grups de persones per compartir problemes, coses que els agraden...
-Les noves maneres de comunicar-se permeten estudiar, treballar en projectes des de diferents països, etc..
-Les noves tecnologies ajuden a les persones amb dificultats per comunicar-se a estar cancel·lades amb el mon i l’entorn.
Dijous 5 abril – pg. 272 Doc. 14.5 i 14.5.3 Espais per promoure les
relacions socials – Mireia
Dilluns 9 abril – pg. 273 Segio P
Dilluns 9 abril – pg. 274. 14.5.4 Recursos d’acompanyament.
Sergio C
Dijous 12 abril – pg. 276. 14.6 La resolució de conflictes –
Marta B
Dijous 12 abril – pg. 277. Núria Ruíz
La convivencia amb persones que no s'han triat
(Anécdota personal)
No es fácil compartir l'espai amb algú extrany si s'ha de conviure forçosament. A més, succeeix a una edat on els costums es troben molt arrelats i es difícil cambiar comportaments.
La llibertat, els costums i els desitjos queden substituïts per normes, atenció igualitària i privacitat insuficient.
Això provoca comportaments inadequats, canvis en l'autoestima i motivació.
Caldrà establir mesures per reduir la conflictivitat i fer que se sentin més lliures dins la residència.
Dijous 12 abril – pg. 278. Ana
Conclusions:
S’han pogut assolir els objectius i en quina mesura?
No comments:
Post a Comment