Wednesday, November 21, 2018

MR 1819 APD MP4 UF3 NF12 D'on venim i cap a on anem?.




Títol: D’on venim i cap a on anem?
Destinataris: grups classe de segon d’APD–
Objectius: 

- Reflexionar sobre les activitats de classe fetes fins ara,

- Acordar algunes de les activitats d’aquest nucli formatiu i d’altres,

Desenvolupament. Fins ara hem lligat els continguts dels nuclis formatius de MP4 a la nostra realitat personal i immediata:
UF3 nf10 Oci i temps lliure: les presentacions per parelles sobre el temps d’oci personal estan pensades per implementar els continguts del nucli formatiu alhora que adreça els resultats d’aprenentatge corresponents:
RA1: Organitza l’entorn de la interveció relacionant necessitats i activtats,
RA3: Aplica estratègies i tecniques d’animació grupal,
també hem fet les activitats del llibre de text, dossier i prova escrita.
UF3 nf11 Intervenció en l’oci d’APD: l’ Organització de la sortida tutorial -encara per implementar- ens ha permès com a mínim insistir en el RA3 anterior d’aplicar estratègies i tècniques d’animació grupal, igual que les presentacions sobre el temps lliure que hem continuat; la confecció de fitxes de les activitats adreça el resultat d’aprenentatge:
RA 4: Realitza el seguiment de les intervencions
d’altra banda, les passejades amb usuaris de La Llar adreça el resultat d’aprenentatge:
RA2: Realitza l’acompanyament en les activitats socials de les PSD.
També hem fet les activitats del llibre de text, dossier i prova escrita,
UF3 nf12 Desenvolupament de recursos d’oci: Les visites a l’Escola d’Educació Especial El Pi i Fàtima de Terrassa, el Pont del Dragó de Sant Andreu, així com els centres de dia, residències i associacions que es dediquen a col.lectius amb necessitats especials posen en evidència l’enorme quantitat de creativitat i imaginació que els equips interdisciplinaris han de posar per confeccionar plafons, estris, eines i dispositius en les seves tasques d’interacció amb els usuaris -entre d’altres raons perquè els dispositius tècnics que existeixen al mercat no són tan personalitzats o resulten molt cars.
El Portafolio tracta precisament d’estimular la creativitat i la imaginació; fer una enquadernació d’aquest portafolio alhora treballa la psicomotricitat fina i podria ser un exemple de dinàmica per implementar amb els usuaris de la creu roja a l’UF4. Tot plegat continua adreçant el RA3 anterior.
UF4 nf13 d’habilitats socials i nf14 d’entrenament en HHSS, es lligarà amb el Projecte de Centre i les implementacions amb els usuaris de la Creu Roja, en especial desenvolupant l’activitat 13.1 de pg. 253. Disposarem d’una hora a la setmana de classe d’informatica i els dos grups classe de segon d’APD faran un unic treball escrit del Projecte de Centre mitjançant un document compartit a google docs.
Hi ha el costum de fer un petit obsequi als avis al final de la implementació, una fotografia de grup per exemple, una altra possibilitat podria ser una enquadernació de les fitxes sobre reminiscència i altres activitats que hagin fet a les sessions. No cal comprometre’s però podem dissenyar les fitxes amb aquesta intenció i si les condicions cognitives dels usuaris/es ho permeten dinamitzar l’enquadernació a les útlimes sessions.
El Projecte de Centre amb la Creu Roja adreça tots els RA anteriors.
La metodologia d’UF4 nf15 sobre Recursos d’informació per als cuidadors i cuidadores no formals dependrà del temps que ens quedi desprès de l’ultima implementació amb els usuaris de la Creu Roja.


Avaluació:
T’ha servit aquesta reflexió per entendre el que fem i per què ho fem -aixi com els criteris d’avaluació del MP?
Hem arribat a un acord?



No comments:

Post a Comment