Tuesday, November 6, 2018

MR 1819 APD MP9 UF1 NF2 Comunicació verbal i no verbal - dinamica



Titol: M’entens? Destinataris: els dos grups classe d’APD – més de quinze anys

Objectius:

- Practicar els continguts teòrics del tema sobre Millorar la Comunicació.
- Deduir els continguts teòrics a partir d’aquesta pràctica,


Desenvolupament.

Fes una ullada a aquesta fitxa, una vegada has entès els conceptes, has de visionar el vídeo, contestar les preguntes, subratllar la resposta correcta i/o posar exemples de quan es fan servir aquests recursos. TITOL DEL VIDEO ……………………………………………………………………………………………….

La comunicació verbal
La comunicació no verbal
Has entès tots els missatges/acudits? Sí – No

perquè l’actor/actriu no s’ha expressat correctament – ell/a no ha codificat correctament el missatge.

Perquè no has entès el que ha explicat – no has sapigut decodificar el missatge.

Han hagut barreres semàntiques -no has entès paraules.

Han hagut barreres psicològiques – les teves creences, aptituds, pors, prejudicis... t’han afectat.

Han hagut barreres fisiològiques – per malalties o discapacitat física.

Han hagut barreres físiques – de soroll, manca de visibilitat, d’olor, calor, fred, moltes persones...

Han hagut barreres socioculturals – per diferències de classe social, costums, regions geogràfiques, ètniques, religioses...



PARALLENGUATGE

Com fa servir el volum de la veu?
....................................................................................................................
i el to de veu? ............................................................................................
el missatge es fluit o hi ha pertorbacions com periodes de silenci llargs o repeticions de paraules..............................................................................
parla amb claretat? ...................................................................................
parla massa depressa o poc a poc?..........................................................
fa pauses? ................................................................................................

riu, plora, fa ganyotes, badalla, (Caracteritzacions vocals)

va servir: um, oh, mm... (segregats vocals)


CINESICA

com posa el cap? Amunt, cap a un costat, avall .......................................
Quina expressió facial adopta? .................................................................
sonriure social, irònic, defensiu, de cortesia ..............................................
mira fixament, mira als ulls de l’nterlocutor?...............................................
braços i mans fixos, moguts, encreuats, a l’esquena ................................
cames fixes, mogudes, encreuades ..........................................................
postura d’acostament, de retirada, d’expansió, de contracció ..................


PROXEMICA

Quina distància fa servir? Intima fins 50cm; Personal 1,5m; Social 3m; Pública.



APARENÇA PERSONAL

Que et diu l’aparença personal del seu caràcter? La roba i el seu atractiu físic.



Avaluació - - has deduït i entès els continguts teòrics de l’escolta activa a partir d’aquesta pràctica?………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...


t’ha agradat?
 l’activitat? …………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………….













No comments:

Post a Comment