Tuesday, November 6, 2018

MR 1819 APD MP9 UF1 NF2 escolta activa - dinamica


Titol: M’entens?

Destinataris: els dos grups classe d’APD – més de quinze anys

Objectius: 

- Practicar els continguts teòrics del tema sobre Escolta activa i assertivitat.
- Deduir els continguts teòrics a partir d’aquesta pràctica,


Desenvolupament. Escolta activa.

Per parelles, decidiu els torns per per fer d’emissor -qui explica alguna cosa- i receptor -qui farà l’escolta activa.
L’emissor escull un tema: escola, familia, amics, sortir de festa, el cine, la musica, llegir… i en parla durant cinc minuts mentre el receptor escolta i tracta realment d’entendre allò que ens estan dient. Desprès canvieu els rols.

A continuació contesteu aquests qüestionari. Mentres escoltaves en aquesta ocasió o d’altres:

1. Et COMPARES amb la persona que et parla? Qui és més intel.ligent, enginyosa, desgraciada, atractiva...?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. tractes de LLEGIR EL SEU PENSAMENT i SUPOSAR el que et dirà a continuació potser perquè ja la coneixes?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3. penses el que contestaràs abans que acabi de parlar l’altra persona? -es a dir, ASSAJES la teva resposta?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4. en comptes de prestar atenció a tot el que t’expliquen, et fixes en els detalls que més t’interessen del que et diuen? -és a dir, FILTRES la informació?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5. tens prejudicis contra aquella persona? potser penses que el que dirà no és interessant? És a dir, l’etiquetes o JUTGES?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6. estàs pensant en alguna cosa semblant que et va passar en a tu i que voldries compartir?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. et precipites a ACONSELLAR a la persona que et parla, encara que no t’ho hagi demanat?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
8. et fixes en allo que no encaixa del relat com a excusa per DISCUTIR?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
9. vols TENIR SEMPRE LA RAO?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
10. CANVIES DE CONVERSA potser perque trobes aborrit el que t’expliquen?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
11. Tornant a la conversa que acabes de tenir amb un company. Que creus que et volia comunicar realment?
Un estat emocional de………...… un sentiment de ………….. una experiència de …………………..

A. Creus que aquestes circumstàncies afavoreixen o dificulten l’escolta activa? ……………………………………………………

B. Quins consells donaries a una persona per fer escolta activa correctament?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………...…………Compara amb el llibre de text.

C. Repetiu l’activitat d’escolta activa per torns posant en pràctica aquests consells.

Avaluació.

- Subratlla les barreres de l’escolta activa en aquesta fitxa de treball,

- has deduït i entès els continguts teòrics de l’escolta activa a partir d’aquesta pràctica?…………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………

- t’ha agradat l’activitat? ……………………………………………………………………………………………………………….

No comments:

Post a Comment