Titol: M’entens?
Destinataris: els dos grups classe d’APD – més de quinze anys
Objectius:
-
Practicar
els continguts teòrics del tema sobre Escolta activa i assertivitat.
-
Deduir els continguts teòrics a partir d’aquesta pràctica,
Desenvolupament.
Escolta
activa.
Per
parelles, decidiu
els torns per per fer d’emissor -qui explica alguna cosa- i
receptor -qui farà l’escolta activa.
L’emissor
escull un tema: escola, familia, amics, sortir de festa, el cine, la
musica, llegir… i
en parla durant cinc minuts mentre el
receptor escolta i
tracta realment d’entendre allò que ens estan dient. Desprès
canvieu els rols.
A
continuació contesteu aquests qüestionari. Mentres escoltaves en
aquesta ocasió o d’altres:
1.
Et COMPARES amb la persona que et parla? Qui és més intel.ligent,
enginyosa, desgraciada, atractiva...?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.
tractes de LLEGIR EL SEU PENSAMENT i SUPOSAR el que et dirà a
continuació potser perquè ja la coneixes?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3.
penses el que contestaràs abans que acabi de parlar l’altra
persona? -es a dir, ASSAJES la teva resposta?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
4.
en
comptes de prestar atenció a tot el que t’expliquen, et fixes en
els detalls que més t’interessen del que et diuen? -és a dir,
FILTRES la informació?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5.
tens prejudicis contra aquella persona? potser penses que el que dirà
no és interessant? És a dir, l’etiquetes o JUTGES?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6.
estàs pensant en alguna cosa semblant que et va passar en a tu i que
voldries compartir?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7.
et precipites a ACONSELLAR a la persona que et parla, encara que no
t’ho hagi demanat?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
8.
et fixes en allo que no encaixa del relat com a excusa per DISCUTIR?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
9.
vols
TENIR SEMPRE LA RAO?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
10.
CANVIES DE CONVERSA potser perque trobes aborrit el que t’expliquen?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
11.
Tornant a la conversa que acabes de tenir amb un company. Que creus
que et volia comunicar realment?
Un
estat emocional de………...… un sentiment de ………….. una
experiència de …………………..
A.
Creus que aquestes circumstàncies afavoreixen o dificulten l’escolta
activa? ……………………………………………………
B.
Quins consells donaries a una persona per fer escolta activa
correctament?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………...…………Compara
amb el llibre de text.
C.
Repetiu l’activitat d’escolta activa per torns posant en pràctica
aquests consells.
Avaluació.
-
Subratlla
les barreres de l’escolta activa en aquesta fitxa de treball,
-
has deduït i entès els continguts teòrics de l’escolta activa a
partir d’aquesta pràctica?…………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
-
t’ha agradat l’activitat?
……………………………………………………………………………………………………………….
No comments:
Post a Comment